مشاركت 400 هزار نفری‌ اهالی مساجد فارس در طرح اوقات فراغت/ تجلیل از ایكنا
کد خبر: 3848322
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

مشاركت 400 هزار نفری‌ اهالی مساجد فارس در طرح اوقات فراغت/ تجلیل از ایكنا

گروه اجتماعی ـ مدیر ستاد هماهنگی كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس از مشاركت 400 هزار نفری اهالی مساجد این استان در طرح اوقات فراغت خبر داد و گفت: البته این طرح تنها مختص تابستان نیست و در طول سال هم ادامه دارد.

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم اختتامیه طرح اوقات فراغت كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس شب گذشته، 15 مهرماه در مسجد‌النبی(ص) شیراز برگزار شد.
در این مراسم از 40 نفر از برترین‌های طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد فارس اعم از مدیران كانون‌ها، دستگاه‌های همكار و خبرنگاران تجلیل شد كه از زهرا عسكری، خبرنگار خبرگزاری ایكنا نیز به عنوان خبرنگار برتر این طرح تجلیل به عمل آمد.
حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی كانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس در این مراسم با اشاره به اجرای طرح اوقات فراغت در ایام تابستان اظهار كرد: از ابتدای تیرماه تا پایان فصل تابستان برنامه‌های متنوعی از سوی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس برای اعضا انجام شد.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و 200 کانون فرهنگی و هنری در مساجد فارس فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: در این مراسم از برترین‌های طرح اوقات فراغت تجلیل شد.
امیدی با تأکید بر فعالیت‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد به ایام تابستان محدود نمی‌شود و در طول سال هم ادامه دارد، گفت: بیش از یک هزار و 200 کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد فارس با اجرای برنامه‌های متنوع میزبان علاقه‌مندان هستند و در تابستان یک هزار و 130 پایگاه اوقات فراغت در کانون‌های مساجد فارس فعالیت داشتند.

ثبت‌نام 6 هزار نفر در وبگاه بچه‌های مسجد
وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 6 هزار عنوان برنامه تابستانه کانون‌های مساجد فارس در وبگاه «بچه‌های مسجد» به نشانی https://bachehayemasjed.ir ثبت شده است، اضافه کرد: برنامه‌های قرآنی، ادبی، فرهنگی، اردویی، هنری و ورزشی برای نوجوانان و جوانان و همچنین اقشار مختلف اجرا شد.
امیدی با بیان اینکه برنامه‌های مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی در مساجد برگزار شد، تأکید کرد: در ایام تابستان 98 به بیش از 400 هزار نفر از شرکت‌کنندگان در برنامه‌های اوقات فراغت تابستان ارائه خدمت شد.
به گفته حجت‌الاسلام امیدی، بیش از 680 کتابخانه باز و مخزنی مساجد استان فارس هم در ایام فصل تابستان برنامه‌های ویژه‌ای را برای اعضای کانون و کتابخانه و همچنین اقشار مختلف مردم اجرا کردند که استفاده از سالن مطالعه و مسابقات کتابخوانی از آن جمله آن‌هاست.
وی، کسب مقام دوم کشور در طرح سراسری «تلاوت قرآن در شب عاشورا» با مشارکت 182 کانون به عنوان مجری، برگزاری دوره آموزشی مدیران کانون‌های فرهنگی ـ هنری به مدت 2 روز و دوره آموزشی کارآفرینی ویژه زنان خودسرپرست با همکاری اداره‌کل فنی و حرفه‌ای و بهزیستی فارس را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که در تابستان 98 به اجرا رسیده است.

انتهای پیام
captcha