زبونی و زوال قدرت پوشالی آمریکا از پیامد خون شهداست
کد خبر: 3847079
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
سرلشکر جعفری:

زبونی و زوال قدرت پوشالی آمریکا از پیامد خون شهداست

گروه جهاد و حماسه ــ فرمانده قرارگاه فرهنگی ـ اجتماعی بقیه الله اعظم در مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج حسین همدانی گفت: امروز از پیامد خون شهداست که زبونی و افت قدرت پوشالی آمریکا در جهان را می‌بینیم.

زبونی و زوال قدرت پوشالی آمریکا از پیامد خون شهداستبه گزارش ایکنا؛ مراسم تکریم سردار سرلشکر پاسدار شهید حاج حسین همدانی پنجشنبه شب با حضور مسئولان لشکری و کشوری، روحانیون، اساتید حوزه و دانشگاه، خانواده شهدا و ایثارگران در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله اعظم در این مراسم اظهار کرد: شهید همدانی هم در زمان دوران دفاع مقدس در جنگ تحمیلی و هم در دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) در سوریه بسیار اثرگذار بود.

وی با بیان اینکه زندگی شهدایی مانند همدانی امروز سرلوحه جوانان و مدافعان کشور است، افزود: طرح‌های دفاعی و رزمی این شهید بزرگوار در دفاع مردم سوریه بسیار حیاتی بود.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: امروز پیامد خون شهدا چیست و چرا زبونی و افت قدرت پوشالی آمریکا در جهان را می‌بینیم؟ رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به چهار عظمت اشاره دارند، عظمت انقلاب اسلامی و ماندگاری انقلاب، عظمت راه طی شده انقلاب و کارکرد‌های انقلاب. عظمت چشم اندازی که باید به آن برسیم و نقش نیرو‌های جوان متعهد برای رسیدن به چشم‌انداز.

فرمانده سابق سپاه در تبیین منویات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: شهدا پیشتاز همه عرصه‌ها در انقلاب ما بودند. اغلب نیرو‌های مؤثر در جبهه، نیرو‌های جوان بودند. شهید همدانی نیز در جبهه ۳۰ ساله بود که بین ۳ فرمانده سن بالاتر از فرماندهان دیگر همچون شهید شوشتری قرار داشت.

فرمانده قرارگاه فرهنگی ـ اجتماعی بقیه الله ادامه داد: چرا انقلاب با وجود این همه مخالفت دشمنان در ۴۰ سال موفق بوده و این درحالی بود که ایران در زمان دفاع مقدس تنها بود؛ در زمان دفاع و پس از جنگ تحمیلی ایران در زمینه‌های زیادی در محدودیت بود و دشمن ما را تحریم کرده بود، اما می‌بینیم روز به روز انقلاب اسلامی بالنده‌تر می‌شود و انقلاب مسیر خود را طی می‌کند.

جعفری بیان کرد: پاسخی که از بیانات رهبری برداشت می‌شود و همچنین علت این مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان را می‌توان در توسعه حیات معنوی در جامعه خودمان ببینیم. حیات معنوی یعنی ایستادگی و مقاومت، هدف‌دار بودن و هدف را گم نکردن و حرکت بسوی آرمان‌های انقلاب.

سرلشکر جعفری اظهار کرد: حس نوع‌دوستی، ایثار و از خودگذشتگی در چنین جامعه‌ای، رشد و توسعه پیدا می‌کند و در کنار آن مردم نقش‌آفرینی می‌کنند. مردم در جهاد فرهنگی و توسعه کشور نقش‌آفرینی کردند، امروز هم باز هم مردم باید ادامه دهنده راه شهدا باشند. شما که در مجلس بزرگداشت شهید همدانی حضور پیدا کردید، همه در کنار مردم ایران به دنبال راه شهیدان هستید.

آیین رونمایی از مجموعه آثار برجسته تولید شده با محوریت زندگی شهید سرلشکر حاج حسین همدانی با حضور خانواده شهید همدانی، پدر شهید احمدی روشن، سردار محمد کوثری، جانشین قرارگاه ثارالله، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) و چند تن از فرماندهان نیرو‌های مسلح برگزار شد.

در این مراسم کتاب‌هایی همچون «ساعت ۱۶ به وقت حلب»، «ابو وهب»، «خداحافظ سالار»، «پیغام ماهی‌ها» رونمایی شد.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha