امروز در یک دفاع مقدس فرهنگی هستیم
کد خبر: 3846597
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
مجتهدزاده:

امروز در یک دفاع مقدس فرهنگی هستیم

گروه جهاد و حماسه ــ مریم مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، در بازدید از حوزه علمیه بانو امین به تشریح ابعاد جنگ نرم و توطئه دشمنان پرداخت.

به گزارش ایکنا، مریم مجتهدزاده در جریان بازدید از حوزه علمیه بانو امین با اشاره به نقش فرهنگ در شکل‌گیری هویت ملت‌ها اظهار کرد: فرهنگ یک ملت می‌تواند آن ملت را پیشرفته، عزیز، توانا، عالم، فناور، نوآور و دارای آبروی جهانی کند.
 
وی با اذعان به اینکه در تهاجم معنوی و فرهنگی و در جنگ نرم، حضور دشمن را با چشم نمی‌توان دید، به خطرات و مصائب این جنگ اشاره کرد و افزود: در این میدان نباید منفعل و صرفاً منتظر حمله باشیم، بلکه این میدان جنگ باید میدان مطالبه‌گری، عدم انفعال و دفاع خلاقانه باشد.
 
مجتهدزاده با اشاره به اینکه دشمن خود را در جنگ سخت ناتوان یافت، گفت: آن‌ها جنگ نرم را با هدف ایجاد تردید در دل‌ها و ذهن‌هاى مردم آغاز کردند.
 
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس ادامه داد: در جنگ نرم دشمن به سراغ سنگرهاى معنوى مى‌‌آید، آن‌ها را منهدم می‌کند یا بافت و تعداد این سنگرها را تغییر می‌دهد، ولی یکى از ابزارها در جنگ نرم این است که مردم را در یک جامعه نسبت به یکدیگر بدبین کنند.
 
مجتهدزاده به استانداردهای دوگانه حقوق بشری اشاره کرد و گفت: زمانی که بحث حقوق بشر مطرح می‌شود، واکنش غرب در برابر کشورها متفاوت است.
 
وی با بیان این مطلب اظهار کرد: متأسفانه در جهان امروز مداخله دشمنان با اهداف سیاسی بسیار است و چنین دخالت‌هایی به هیچ وجه به سود ملت‌ها نیست، بلکه ناظر به استفاده سیاسی و استعماری از عنوان حقوق بشر است. نمونه آن را در مورد یمن شاهد هستیم. آن‌ها از کنار کشتار غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی و مدارس یمن بی‌تفاوت می‌گذرند، ولی در مواجهه با حادثه آرامکو که منافعشان را تهدید کرده است سعی در بزرگنمایی حادثه دارند.
 
مجتهدزاده  یادآور شد: سیاست آمریکا به عنوان مظهر استکبار، در مقابل نظام جمهوری اسلامی، سیاست روشن و واضحی است و درصددند عامل اصلی پیروزی ملت یعنی ایمان و امید را از مردم بگیرند.
 
وی در پایان بر هوشیاری مردم و ضرورت پیروی از منویات مقام معظم رهبری(دامت برکاته) به عنوان یک نقشه راه مطمئن تأکید کرد و گفت: همان طور که توانستیم چهره واقعی نظام سلطه و استانداردهای دوگانه دشمن را در دوران دفاع مقدس آشکارکنیم، باید موضع متفاوت، خودخواهانه و یکجانبه‌گرایانه غرب به مسائل بین‌المللی را به جهان نشان دهیم.
انتهای پیام
captcha