تألیف کتاب «تلفیق طب سنتی با موسیقی» در کردستان
کد خبر: 3842707
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

تألیف کتاب «تلفیق طب سنتی با موسیقی» در کردستان

گروه فرهنگی ــ سعدالله نصیری، از هنرمندان استان کردستان کار تألیف دو کتاب «تلفیق طب سنتی با موسیقی» و «دایرة‌المعارف موسیقی کُردی» را از ۱۵ سال پیش آغاز کرده است و جمع‌آوری مطالب را به اتمام رسانده است.

تألیف دو کتاب «تلفیق طب سنتی با موسیقی» و «دایرة‌المعارف موسیقی کُردی» در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، سعدالله نصیری، یکی از هنرمندان استان کردستان، روز گذشته، 25 شهریورماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان، اظهار کرد: موسیقی رسانه‌ای گویا بوده که قبل از هر رسانه‌ای نفوذ و اثرگذاری خود را در جامعه خواهد گذاشت.

وی با اشاره به اینکه بیشتر آلبوم‌هایم را خودم آهنگ‌سازی کرده و سروده‌ام، افزود: با وجود آنکه کار کردن در موسیقی کُردی خیلی سخت است اما من به دلیل انجام آهنگ‌سازی کارهایم یک سبک خاصی را برای خودم دارم و از تقلید آثار دیگران بیزارم.

نصیری بیان کرد: طی هشت سال اخیر در بیشتر فستیوال‌های دنیا از جمله لهستان، فرانسه و ساردینیای ایتالیا با هزینه مالی خودم حضور داشته‌ام و در کشورهای بسیاری از جمله آلمان، قزاقستان، مجارستان، ترکیه، عراق، هندوستان، امارات عربی، سوئد و نروژ کنسرت اجرا کرده‌ام.

این هنرمند کردستانی از حضور خود در فستیوال موسیقی تالین خبر داد و عنوان کرد: تنها هنرمند دعوت شده از کشور ایران به فستیوال بین‌المللی اروپا و بزرگترین فستیوال موسیقی جهان در شهر تالین پایتخت استونی هستم.

وی با اعلام اینکه این فستیوال در راستای آشنایی با فرهنگ و موسیقی کشورهای جهان برگزار می‌شود، بیان کرد: در مجموع به مدت یک ماه در کشورهای اروپایی برنامه و کنسرت دارم که در ادامه این سفر در فستیوال مولانای رومی در شهر لتونی نیز به اجرای برنامه خواهم پرداخت.

نصیری اعلام کرد: در این راستا و به منظور بزرگداشت مولانا چندین قطعه از اشعار مولانا را آهنگ‌سازی کرده و در فستیوال مولانا اجرا خواهم کرد.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌هایم ایجاد صلح و از بین رفتن خشونت در تمام دنیا است، ادامه داد: برهمین اساس شعار تور کنسرت اخیر خود را «مولانا و صلح» انتخاب کردم.

این هنرمند کردستانی افزود: خوشبختانه موسیقی کُردی بسیار غنی است و در حال حاضر در همه جشنواره‌های موسیقی دنیا هنرمندان کُرد حضور دارند.

وی در ادامه ذکر کرد: کار تألیف دو کتاب «تلفیق طب سنتی با موسیقی» و «دایرة‌المعارف موسیقی کُردی» را از 15 سال آغاز کرده که خوشبختانه جمع‌آوری مطالب آنها را به اتمام رسانده‌‌ام.

یادآور می‌شود که سعدالله نصیری متولد سال 1355 در شهر سنندج است که از سن پنج سالگی در عرصه موسیقی شروع به فعالیت کرده و اولین استاد او پدرش بوده است. او با نواختن ساز دف ابتدا کار خود را آغاز کرده و سپس در سن ۱۲ سالگی با سازهای پیانو، تورمپت وکلارینت آشنا شده و از سن ۱۵ سالگی نیز شروع به نواختن ساز تخصصی خود دیوان کرده است.

نصیری که در موسیقی آوازی کردستان صاحب سبک خاص خود است، تاکنون ساخت موسیقی چندین فیلم را برعهده داشته و در کشورهای بسیاری نیز به اجرای برنامه پرداخته است. از جمله افتخارات سعدالله نصیری معرفی به عنوان هنرمند صلح در فستیوال ۲۰۱۶ کشور فرانسه شهر دیژون، هنرمند برگزیده فستیوال جهانی رقص و موسیقی کشور لهستان به خاطر آهنگ مجنون و هنرمند برگزیده فستیوال رقص و موسیقی ایتالیا 2015 جزایرساردینیا بوده و همچنین وی به عنوان سفیر اجتماعی مبارزه باموادمخدر نیز فعالیت داشته است.
انتهای پیام

captcha