«بازی‌گویی قرآنی»؛ ابتکار یک کانون مسجدی در بومی‌سازی ادابازی
کد خبر: 3834898
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

«بازی‌گویی قرآنی»؛ ابتکار یک کانون مسجدی در بومی‌سازی ادابازی

نخستین مسابقه «بازی‌گویی قرآنی» در مقیاس ملی، ابتکار جالبی است که ۲۲ مردادماه در شبستان مسجد معراج، کلید آن زده شد و مراحل مختلف آن طی روزهای آینده انجام می‌شود، نکته مهم آنکه این ابتکار با استقبال عموم مردم مواجه شده است.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: مهم نیست کجای جهان باشید و چه فکری در سر دارید، مهم این است همت تان را به میدان بیاورید، آنگاه شاهد آن خواهید بود که خدا نیز به کمک می آید و موانع یکی پس از دیگری از میان برداشته می شود.

اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد معراج (واقع در تهران، میدان رسالت، خیابان نیروی دریایی، خیابان شهدای گل) کاری کرده اند کارستان که مصداق همین به میدان آوردن همت و جلب مدد الهی است.

طراحی و اجرای مسابقه بازیگویی قرآنی، کار بزرگی است که دستان خلاق اهالی این کانون فعال در شرق تهران، انجام دادند تا تحسین همگان را برانگیزند.

نخستین مسابقه بازیگویی قرآنی در سطح کشور، بله درست خواندید، در مقیاس ملی، ابتکار جالبی است که سه شنبه شب، ۲۲ مردادماه در  شبستان مسجد معراج، کلید آن زده شد و مراحل مختلف آن طی روزهای آینده ادامه می یابد.

مرحله مقدماتی این مسابقات با حضور هشت گروه دو نفره، جمعه انجام می‌ شود.

همچنین مرحله نیمه نهایی آن، شنبه و یکشنبه هفته آینده (26 و 27 مرداد ماه)، و مرحله نهایی و رده بندی در روزهای سوم و چهارم شهریور برگزار می‌شود.

در این دوره از مسابقات، افراد پس از گذراندن دوره های مربوطه در کارگاه های ویژه  با ۲۰۰ مفهوم قرآنی آشنا شدند که این مسابقات از میان این ۲۰۰ مفهوم برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین «عباسعلی فراتی»، امام جماعت مسجد معراج با استقبال از اجرای مسابقه «بازیگویی قرآنی»  توسط کانون فرهنگی هنری در این خانه خدا، اظهار کرد: اجرای چنین برنامه های متفاوت و جذابی می تواند پای تمام گروه های مردم به ویژه نسل جوان را به مساجد باز کند.

«حسین مطهر پارسا» نیز درباره ویژگی های این طرح به شبستان، گفت: تلاش کردیم از ظرفیت برنامه ها و بازی های جالب در میان مردم مانند ادابازی برای آموزش مفاهیم قرآن استفاده کنیم.

این مدرس و مجری مسابقه «بازیگویی قرآنی»، افزود: گروه های اول، دوم و سوم به ترتیب ۵۰۰، ۳۰۰ و ۲۰۰ هزار تومان جایزه دریافت می کنند.

مجریان این مسابقه این دغدغه را داشتند که نمازگزاران مسجد معراج از این برنامه جذاب استقبال نکنند ولی طبق مشاهده خبرنگار ما، اهالی این خانه خدا با روی خوش به استقبال این مسابقه رفتند. اساساً انتخاب اسم «بازیگویی» برای همین بود، زیرا عموم مردم این بازی را به نام «ادابازی» می شناسند.

اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد معراج یک بار دیگر اثبات کردند وقتی پای کار قرآنی پرجاذبه و خلاقانه در میان باشد، می توان اهالی مسجد اعم از زن و مرد و پیر و جوان را همراه کرده و از طرقی مثل بازی و سرگرمی، معارف و آموزه های دین را ترویج کرد.

انتهای پیام

captcha