جهاددانشگاهی؛ نهادی انقلابی در راستای شکوفایی استعدادها
کد خبر: 3832990
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳

جهاددانشگاهی؛ نهادی انقلابی در راستای شکوفایی استعدادها

گروه فرهنگی ــ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان همدان ضمن تبریک سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، اظهار کرد: هدف جهاددانشگاهی شکوفایی استعدادها برای رسیدن به خودکفایی در حوزه‌های گوناگون ازجمله حوزه‌های فرهنگی، پزشکی و فناوری نوین است.

جهاد دانشگاهی نهادی انقلابی در راستای شکوفایی استعدادها و خودکفایی اقتصادیحجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌محمد عباسی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، گفت: جهاددانشگاهی با روحیه جهادگونه خویش در جهت رسیدن به تمدن اسلامی سبب استقلال در حوزه‌های گوناگون شده است.

عباسی با اشاره به استقلال فکری در حوزه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جهاددانشگاهی در رسیدن به تمدن نوین که همان تمدن اسلامی است، بیان کرد: بسیاری از نهادها زاییده انقلاب اسلامی هستند و جهاددانشگاهی نیز از این دسته از نهادهای انقلابی است و جهاددانشگاهی همدان نقشی پررنگ‌تر از جهاددانشگاهی‌های سایر استان‌های کشور دارد.

وی با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی استان همدان، نسبت به 3 سال گذشته پیشرفت و ارتقای چشم‌گیری داشته است، تصریح کرد: روحیه جهادی و تعامل جهاد گونه در مسئولان این نهاد عامل موفقیت و سبب ایجاد نگاهی خودباورانه، خوداتکائی و ارزشی نسبت به سایر نهادها شده است.

وی با اشاره به 7 محور توصیه‌شده از سوی مقام معظم رهبری در جهت رسیدن به تمدن نوین اسلامی، اظهار کرد: این 7 محور باید روند رسیدن به اقتصاد مقاومتی که نیازمند خودباوری اقتصادی است تقویت شود و جهاددانشگاهی در این زمینه نقشی مؤثر دارد.

فعالیت‌های قرآنی گامی در جهت بصیرت‌افزایی در جوانان

عباسی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان همدان یادآور شد: وظیفه اصلی جهاددانشگاهی در حوزه سیاسی بصیرت‌افزایی و سوق دادن به‌سوی معنویت‌بخشی و ارتقای معنویت است.

عباسی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی استان همدان در طول سال به‌ویژه در ماه مبارک رمضان گفت: این نهاد با برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن کریم، کلاس‌های تبیین و تدبر در معارف قرآن سعی در تقویت بصیرت‌افزایی در جامعه به‌ویژه جوانان دارد.

وی توضیح داد: یکی از وظایف جهاددانشگاهی ترویج فرهنگ و هنر اسلامی در مقابل غرب‌زدگی است که با توصیه‌هایی اسلام در رسیدن به آرمان‌های واقعی امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری می‌تواند صورت بگیرد.

عباسی با تأکید بر فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان همدان در حوزه پزشکی، گفت: مرکز جامع زنان و درمان ناباروری در این استان سبب رونق تولید است.

وی با اشاره به مهارت‌افزایی که جهاددانشگاهی استان همدان انجام می‌دهد، اظهار کرد: آموزش‌های سفالگری و برگزاری کلاس‌ها در راستای مهارت‌افزایی از جمله اقداماتی است که موجب رونق تولید و پایین آمدن درصد بیکاری در سطح استان همدان می‌شود.
انتهای پیام

captcha