جهاددانشگاهی؛ سمبل حرکت علمی برای رسیدن به قله‌های افتخار
کد خبر: 3832627
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵

جهاددانشگاهی؛ سمبل حرکت علمی برای رسیدن به قله‌های افتخار

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه تقویت، آموزش و توانمندسازی استعدادهای جوانان از ‌رویکردهای شایسته جهاددانشگاهی به شمار می‌‌رود، اظهار کرد: انسان‌های مستعد در کشور می‌توانند مرزهای دانش را فتح کنند و همچنین جهاددانشگاهی سمبل حرکت اجتماعی عظیم برای رسیدن به قله‌های پیشرفت و افتخار است.

جهاددانشگاهی؛ سنبل حرکت اجتماعی برای رسیدن به قله‌های افتخارحجت‌الاسلام والمسلمین رضا عزت‌زمانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره به اینکه داشتن روحیه جهادی یک امر ذاتی در انسان‌هاست که باید تقویت شود، گفت: در شرایط موجود اگر بخواهیم حرکت ویژه و جهش داشته‌ باشیم و قله‌ها را فتح کنیم نیازمند روحیه جهادی هستیم زیرا یک امر مهم و حیاتی است.

وی افزود: جهاد‌دانشگاهی نباید مانند سایر سازمان‌های دولتی گرفتار ساز و کارهای اداری شود زیرا جهاد‌دانشگاهی ‌نمونه بارزی از مجموعه‌ای است که با پیمودن موانع و توجه نکردن به حواشی توانست به مرزی از عرصه‌های مختلف کشور به خصوص در عرصه علمی دست یابد و خودش را به عنوان الگو معرفی کند و در این چارچوبی که قرار گرفته، توانسته در عرصه‌های مختلفی ‌ورود پیدا کند و همین امر سبب رشد کیفی و کمی کار آن‌ها در طی دو سال اخیر شده‌ است.

عزت‌زمانی بیان کرد: جهاددانشگاهی در حوزه تولید و فتح علم رویکرد تازه‌ای را اختراع کرده‌ است زیرا این نهاد از ظرفیت‌ها برای مواجهه با هجمه سنگین دشمنان به درستی استفاده می‌کند و توان و انرژی خویش را در راستای فتح قله صرف می‌کند و در این مسیر از روحیه جهادی جوانان به نحو احسن بهره‌مند می‌شود.

وی یادآور شد: سیستم اداری برای جهاددانشگاهی مانع نیست و همچنین سیستم‌های پیچیده علم بی‌فایده برای او موضوعیت ندارد زیرا جهاددانشگاهی ابعاد علم را می‌شناسند و متناسب با مسئله تمام ظرفیت نیروی انسانی خود را متمرکز می‌کند تا بتواند در آن نقطه اثرگذاری کند.

وی ادامه داد: شناسایی، تقویت، آموزش و توانمندسازی استعدادهای جوانان از دیگر رویکردهای شایسته جهاددانشگاهی به شمار می‌‌رود؛ انسان‌های مستعد در کشور می‌توانند مرزهای دانش را فتح کنند و لذا جهاد دانشگاهی سمبل حرکت اجتماعی عظیم برای رسیدن به قله‌های پیشرفت و افتخار است.

عزت زمانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر لزوم حضور جهاد‌دانشگاهی و سپردن امور حیاتی و مهم به آن تأکید ویژه داشتند، افزود: در دوران بلوغ انقلاب اسلامی قرار گرفتیم که مردم به یک فرصت، روش و زمینه‌هایی برای «خوب فهمیدن و درست زندگی کردن» احتیاج دارند و لذا نهادی مثل جهاد دانشگاهی که بخش فعال تولید علم است باید قدرت حرکت اجتماعی و گفتمان اجتماعی را تقویت کند.

وی اظهار کرد: اگر جهاددانشگاهی بخواهد در عرصه دانش ورود جدیدتری داشته‌ باشد، باید بتواند در عرصه‌های تولید علوم اجتماعی و انسانی با مبانی اصیل اسلامی ورود پیدا کند و جامعه جوان دانشگاهی و جامعه عالم حوزوی را در عرصه‌های گفت‌وگو، تعامل، فهم و درک بالا و آزاداندیشی در حوزه‌های مختلف علوم اجتماعی و انسانی وارد کند.

جهاددانشگاهی در علوم طبیعی به بلوغ رسیده‌ است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: جهاددانشگاهی در علوم طبیعی به بلوغ رسیده‌ است و مسیر خود را به درستی می‌پیماید، لذا در کنار این عرصه لازم است در حوزه علوم اجتماعی و انسانی حضوری دقیق، عالمانه، مؤثر، اندیشمندانه و بر اساس اصول و مبانی تاریخ اسلام داشته‌ باشد تا به عرصه‌های مناسب گفتمان درست در کشور برسیم.

وی گفت: هسته اساسی بیانیه گام دوم جوانانی هستند که باید با امید به رشد و تعالی در آینده حرکت عظیم اجتماعی را آغاز کنند و بار مسئولیت کشور را به دوش بکشند و این امر کاملاً اقدام جهاددانشگاهی را یادآور می‌شود که با فعالیت در عرصه علوم طبیعی توانست حرکت عظیمی در بین جوانان عرصه علمی کشور ایجاد کند.

عزت‌زمانی در پایان اظهار کرد: زمانی که کشف علمی اتفاق می‌افتد علاقه دیگران نسبت به فعالیت در این حوزه افزایش می‌یابد؛ جهاددانشگاهی با ایجاد امید و انگیزه به آینده و نشان دادن دستاوردها و موفقیت‌ها می‌تواند حرکت اجتماعی عظیمی را تشکیل دهد که لازمه جامعه امروز است.

انتهای پیام

captcha