نقش فعال جهاددانشگاهی در تحقق سیاست‌های فرهنگی کشور
کد خبر: 3832433
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰

نقش فعال جهاددانشگاهی در تحقق سیاست‌های فرهنگی کشور

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بجنورد گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند از طريق همكاری با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با استعداديابی جوانان و حمايت از مبتکران در جهت تحقق سياست‌های فرهنگی كشور نقش فعال‌تری داشته باشد.

جهادانشگاهی در تحقق سیاست‌های فرهنگی کشور نقش فعالی ایفا کند

محمد‌رضا قربانی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بجنورد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: جهاد‌دانشگاهی نهادی عمومی و غيردولتی بوده که زير نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی فعاليت می‌کند و اين ظرفيت را دارد که از طريق همكاری با دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با استعداديابی جوانان وحمايت از مبتکران در جهت تحقق سياست‌های فرهنگی كشور نقش فعال‌تری داشته باشد.

وی ادامه داد: جذب دانشجويان و پژوهشگران مستعد برای فعاليت‌های علمی و پژوهشی به منظور رفع مشكلات واقعی و نيازهای تخصصی جامعه وهمچنين توليد مواد كمک آموزشی و فرهنگی می‌تواند سبب تقويت جايگاه اين نهاد انقلابی شود.

قربانی افزود: جهاددانشگاهی با رویکرد انقلابی می‌تواند به دور از بروکراسی حاکم بر وزارتخانه و دانشگاه‌ها در حمایت از صاحبان ایده تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی از ایده‌ها در پیچ و خم اداری حاکم بر ادارات و دستگاه‌های اجرایی گیر می‌‎کنند، بیان کرد: این مهم سبب می‌شود تا برخی نتوانند ایده‌های خود را به مرحله تجاری‌سازی برسانند و گام مؤثری بردارند.

قربانی با اشاره به اینکه یکی از ماموریت‌های جهاددانشگاهی انجام پژوهش‌های کاربردی و دستیابی به فناوری‌های نوین در حوزه‌های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم پزشکی و علوم کشاورزی است، گفت: این اقدامات با هدف رفع نیازهای جامعه و ارتقاء شاخص‌های توسعه در کشور، در سطح ملی و بین‌المللی انجام شده و نقش به‌سزایی را در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر‌عهده دارد.

وی یادآور شد: خوشبختانه رسانه‌های «ايسنا» و «ايکنا» در اين نهاد ارزشمند موفق شده‌اند با رعايت انصاف و اخلاق حرفه‌ای نقش بسيار مهمی در تنوير افکارعمومی ايفا نموده و زمينه جلب اعتماد مخاطبان بيشتر را فراهم کنند که این نهاد می‌تواند با استفاده از این ظرفیت فرهنگی بسیاری از مشکلات مردم را بازگوو درجهت رفع آن تلاش کند.
انتهای پیام

captcha