دولت از فعالیت‌های جهاددانشگاهی حمایت كند
کد خبر: 3832405
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷

دولت از فعالیت‌های جهاددانشگاهی حمایت كند

گروه اجتماعی ــ مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به ظرفیت‌های علمی و اشتغالزایی جهاددانشگاهی خواستار حمایت دولت از این نهاد شد تا بتواند فعالیت‌های خود را گسترش دهد.

صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالروز تشكیل جهاددانشگاهی گفت: جهاددانشگاهی یك ظرفیت علمی و مهارتی برای كشور است.

وی افزود: این نهاد برای تولید اشتغال برنامه‌های بسیار خوبی طی این چند سال به منصه ظهور رسانده است و با برنامه‌های پیش‌رو در سال جاری كه سال رونق تولید است، هم در بخش آموزش و هم در عملیاتی كردن آموزش‌های دانشجویان و هنرجویان خود، این مهم را بیش از پیش تحقق می‌بخشد.

گستردگی فعالیت‌های جهاددانشگاهی ‌
سهرابی اظهار كرد: جهاددانشگاهی ظرفیت بسیار خوب و عظیمی است كه فارس هم از این ظرفیت بی‌بهره نبوده است و جهاددانشگاهی فارس سال‌هاست كه در جای جای این استان پهناور دارد فعالیت می‌كند و توانسته جایگاه اصلی خود را نشان دهد و در قشر عظیمی از جوانان و نوجوانان نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

مدیركل ارشاد فارس ضمن آرزوی موفقیت برای جهاددانشگاهی گفت: دولت از این مجموعه حمایت كند تا بتواند فعالیت‌های خود را گسترش دهد زیرا این‌گونه ساختارهایی كه در زمینه تولید و اشتغال و استفاده از ظرفیت جوانان فعالیت‌ می‌كنند، لازمه توسعه كشور است.

‌نهادهای حمایت‌كننده رونق تولید ‌
وی با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب گفت: معظم‌له در این بیانیه هم بحث اعتماد به جوانان و هم تمدن‌سازی را مطرح فرمودند كه تمدن‌سازی از دانشگاه‌ها و حوزه‌ها و مكان‌های فرهنگی صورت می‌گیرد لذا همه مردم و مسئولان برای پشتیبانی و حمایت از جایگاه‌هایی كه برای رونق تولید و اشتغال فعالیت می‌كنند، دست به دست هم دهند.

سهرابی همچنین به ظرفیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی اشاره كرد و افزود: ظرفیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی بسیار حائز اهمیت است و در هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای با جهاددانشگاهی فارس امضا كردیم تا بتوانیم از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این نهاد در حوزه‌های فرهنگی و هنری استفاده كنیم.
انتهای پیام

captcha