جهاددانشگاهی، دانشگاه را با جامعه پیوند داده است
کد خبر: 3832184
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳
سهراب زاده:

جهاددانشگاهی، دانشگاه را با جامعه پیوند داده است

گروه اجتماعی - رئیس دانشگاه پیام‌نور استان ایلام گفت: جهاددانشگاهی دانشگاه را با جامعه پیوند داده، به این معنی که با نگاهی ظریف نیازهای جامعه را شناسایی کرده و با سازوکار دانشگاهی برای آن چاره‌اندیشی کرده است.

جهاددانشگاهی، دانشگاه را با جامعه پیوند داده است
عباس سهراب‌زاده، رئیس دانشگاه پیام‌نور استان ایلام امروز در گفتگو با ایکنا از ایلام، با تبریک سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی تاکنون به عنوان نهادی موفق توانسته است در راه اعتلای دانشگاه‌ها گام‌های موثری بردارد.
وی با بیان اینکه این نهاد به خوبی به نیازهای جامعه توجه کافی داشته است، تصریح کرد: نمونه‌ای جهانی از موفقیت‌های جهاددانشگاهی رویان است که می‌توان از آن به عنوان نتیجه غفلت دانشگاه‌ها از اهمیت باروری برای جوامع امروز نام برد که با تلاش جهادی در خدمت جامعه قرار گرفته و مایه‌ی امید جامعه در مسائل ژنتیکی است.
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان بانک خون بندناف، پرداختن به مقوله گیاهان دارویی به عنوان موضوعی که مورد غفلت دانشکده‌های کشاورزی قرار گرفته بود را از افتخارات جهاددانشگاهی نام برد و اضافه کرد: دقت در فعالیت‌های جهاددانشگاهی ما را به این نکته رهنمون می‌کند که جهاددانشگاهی دانشگاه را با جامعه پیوند داده به این معنی که با نگاهی ظریف نیازهای جامعه را شناسایی کرده و با سازوکار دانشگاهی برای آن چاره‌اندیشی کرده است.
وی درباره‌ی نقش و جایگاه و اهمیت سخنان رهبری در آستانه سی و نهمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی، گفت: وقتی مقام معظم رهبری به صورت خاص به یک نهاد اشاره می‌کند به این معنی است که ایشان توجه دقیق به این نهاد  دارند و در عین حال به این نهاد امید دارند و می‌خواهند به جامعه اهمیت موضوع را نشان دهند و حاوی این پیام است که هم جهاددانشگاهی به دنبال ماموریت‌های جدید و متناسب با نیازهای جامعه باشد و از طرف دیگر دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها جهاددانشگاهی را به عنوان یک همکار در کنار خود ببینند.
رئیس دانشگاه پیام‌نور استان ایلام بر هم‌افزایی دانشگاه‌ها و جهاددانشگاهی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: دوران 40 سالگی دوران بلوغ است و انقلاب اسلامی هم‌اکنون در این سن قرار گرفته است و تمام مواردی که در این بیانیه آمده است یادآور جمله تاریخی حضرت امام خمینی(ره) که از دانشگاه به عنوان مبدا تحولات یاد می‌کند، است، یعنی تحقق این موارد یا از مسیر دانشگاه می‌گذرد یا از دانشگاه شروع می‌شود یا خود دانشگاه متولی آن است و تحقق آن مستلزم جهاد در دانشگاه است و بدیهی است که این امر مستلزم همکاری دانشگاه‌ها با جهاددانشگاهی است.
سهراب‌زاده با تاکید بر مسئله‌محور بودن فعالیت‌های جهاددانشگاهی برای حل مشکلات، گفت: در استان ایلام دانشگاه پیام نور و جهاددانشگاهی در نهایت هم‌افزایی کار می‌کنند و امیدواریم این هم‌افزایی به افزایش مهارت‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در دانشجویان بینجامد.
وی از راه‌انداری خانه سلامت در دانشگاه پیام‌نور استان به صورت پایلوت خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های جهاد می‌توانیم در این زمینه همکاری‌های مشترک و تاثیرگذار داشته باشیم.
رئیس دانشگاه پیام‌نور ایلام تصریح کرد: از هر فعالیت مشترکی برای توسعه استان با جهاددانشگاهی استقبال می‌کنیم.
انتهای پیام
captcha