جهاد‌دانشگاهی؛ گره‌گشای عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی و فرهنگی
کد خبر: 3830998
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۴

جهاد‌دانشگاهی؛ گره‌گشای عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی و فرهنگی

گروه اجتماعی ــ معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: جهاددانشگاهی با ارائه خدمات جهادگونه و با در اختیار داشتن نیروی جوان ماهر و تقویت مبانی علمی یکی از مراکزی است که می‌تواند گره‌‌های عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی، مدیریتی، اجتماعی، فرهنگی و صنعتی را باز کند.

بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی استاندار مرکزی در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، پیرو فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با ائمه‌جمعه مبنی بر لزوم استفاده نهادها و دستگاه‌های دولتی از ظرفیت نهادهایی چون جهاد‌دانشگاهی گفت: جهاد‌دانشگاهی برگرفته شده از دو کلمه جهاد و دانشگاه است که جهاد در قالب اقدامات خارق‌العاده و فوق عادی تعریف می‌شود.

وی بیان کرد: وقتی سخن از جهاد به میان می‌آید ناخودآگاه اذهان به سمت مدیریت و خدمات جهادی و استفاده حداکثری از حداقل‌ترین و محدودترین امکانات موجود هدایت می‌شود که پیوند خوردن جهاد با دانشگاه به ارائه فعالیت‌ها و خدمات مضاعف منتهی می‌شود.

اکرمی اضافه کرد: دانشگاه مرکز تولید علم و نیروی انسانی ماهر است، وقتی جهاد با دانشگاه تلفیق می‌شود برای عموم این طور متصور است که کارها باید علمی، دقیق و فوق‌العاده انجام شود و امروز با توجه به شرایط موجود جامعه به کارهای علمی غیر‌معمول نیاز داریم.

معاون سیاسی، امینتی و اجتماعی استاندار مرکزی ادامه داد: بنده فکر می‌کنم جهاد‌دانشگاهی با ارائه خدمات جهادگونه و با در اختیار داشتن نیروی جوان ماهر و تقویت مبانی علمی یکی از مراکزی است که می‌تواند گره‌های عرصه‌های مختلف علمی، اقتصاد، مسائل مدیریتی، اجتماعی، فرهنگی، صنعتی را باز کند، خوشبختانه فعالیت جهاد‌دانشگاهی در سطح ملی و استان توانسته است تا حدودی به وظایف خود عمل کند اما هنوز تا رسیدن به قله راه طولانی در پیش است، بنده گمان می‌کنم گرایش دستگاه‌ها و نهادها به استفاده از ‌ظرفیت جهاددانشگاهی راه برون‌رفت از مشکلات است.

اکرمی به فرمایش مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال تحت عنوان رونق تولید از طرف ایشان اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط فعلی کشور و اعمال تحریم بی‌سابقه از سوی آمریکا جهاد‌دانشگاهی در این برهه زمانی بهتر و مناسب‌تر می‌تواند در صحنه حضور داشته باشد و به روند افزایش تولید و کاهش قیمت محصولات تولیدی قوت ببخشد.

وی ادامه داد: گاه تحریم‌ها در حوزه دانش فنی و لغو قطعات وارداتی و مورد‌نیاز جامعه است، این زمان بهترین فرصت برای جهاد‌دانشگاهی است تا در این عرصه ورود پیدا کرده و در راستای جبران تحریم از توان فنی، فکری و انرژی جوانان برای برون‌رفت از شرایط استفاده کند.

اکرمی در‌خصوص توقع معاونت سیاسی ـ امنیتی استاندار مرکزی از جهاد‌دانشگاهی گفت: جهاد‌دانشگاهی باید ظرفیت‌های خود را به جامعه و مدیران بیشتر معرفی کند و نباید منتظر بنشیند تا مدیران و دستگاه‌ها به سمت جهاد‌دانشگاهی حرکت کنند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار مرکزی شناسایی گلوگاه‌ها در حوزه صنعت، تولید، اجتماع و فرهنگ از سوی جهاددانشگاهی و اعلام آمادگی این نهاد برای استفاده سایر دستگاه‌ها از ظرفیت‌های موجود را مورد تأکید قرار داد و گفت: جهاد‌دانشگاهی برنامه‌های خود را در حوزه جبران تحریم‌ها و گره‌گشایی مشکلات تدوین و تنظیم و در اختیار دستگاه‌ها و مدیران قرار دهد.

انتهای پیام

captcha