جهاددانشگاهی در ارتقای باورهای عزت‌آور تلاش کند
کد خبر: 3830729
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶

جهاددانشگاهی در ارتقای باورهای عزت‌آور تلاش کند

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: کار فرهنگی در کنار کار علمی از اهمیت بسزایی برخوردار است، در این راستا باید در ارتقای باورهای شجاعت‌آور، عزت‌آور و آگاهی‌آور بیش از پیش در جهاددانشگاهی تلاش شود.

جهاددانشگاهی در بارورسازی باورهای عزت آور در حوزه فرهنگ تلاش کند

حجت‌الاسلام بابامحمد ایزانلو، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: شکی نیست که ماهیت انقلاب اسلامی ایران بیش از هر چیزی متکی به شاخصه‌های فرهنگی و ارزشی است و هم‌اکنون نیز یکی از مهمترین دغدغه‌های حقیقی و اولویت‌های حیاتی نظام اسلامی، در حوزه مباحث فرهنگی شمرده می‌شود.

وی ادامه داد: به عبارتی هنگامی که پذیرفتیم که انقلاب اسلامی ایران، به معنای واقعی کلمه تنها انقلاب فرهنگی در طول تاریخ بشر بوده که هدفش مبنا و اساس قرار دادن فرهنگ غنی اسلام ناب محمدی(ص) در همه شئون فردی و اجتماعی کشور است، براین اساس به حیاتی بودن توجه به «فرهنگ» بیشتر پی خواهیم برد.

ایزانلو افزود: به تعبیری دیگر، جامعه رشید، جامعه‌ای است که بتواند نیازهای فرهنگی خویش را در رهگذر حیات و حرکت اجتماعی بازشناخته، از تظاهرات و تمایلات کاذب یا گذرا تفکیک کند و قدرت پاسخگویی به این نیازها و بهره‌گیری از آنها را در جهت رشد و کمال معنوی و مادی دارا باشد.

وی بیان کرد: شرط لازم برای تحقق چنین مطلوبی نیز آن است که زمامداران واقعگرا بتوانند سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی کرده و اهم محورهای لازم برای این حرکت را تبیین کنند در این راستا جهاددانشگاهی یک نهاد فرهنگی و انقلابی بوده که همواره توانسته مأموریت‌های بسیار مؤثری در حوزه‌های مختلف به ویژه فرهنگی، پژوهشی، تحقیقاتی و کاربردی داشته باشد.

ایزانلو ادامه داد: براین اساس رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بیان می‌کنند «در مورد جهاد دانشگاهی من اعتقادم این است که این ترکیب - جهاد و دانشگاه، و تلفیق جهاد که یک امر ارزشی معنوی است با علم و دانش و با دانشگاه - دارای پیام است؛ نشان میدهد که میتوان علم جهادی و نیز جهاد علمی داشت؛ این همان کاری است که شماها مشغولید».

وی یادآور شد: جهاددانشگاهی فقط يك نهاد نيست، بلكه يك فرهنگ است، يك سمت‌گيری و حركت است، هرچه بتوانيم ما اين فرهنگ را در جامعه گسترش دهيم و آن را پايدار و استوار كنيم، كشور را به سمت سربلندی و عزت و استقلال حقيقی بيشتر پيش برده‌ايم.

ایزانلو بیان کرد: شايد فكر می‌شد كه جهاد يك حركت گلخانه‌ای است كه برای نمونه‌سازی درست كرديم، امروز اين گلخانه دارد فضای جامعه را به گلستان تبديل می‌كند، نه تنها به نمونه‌سازی اكتفا نكرده، بلكه بركات خودش را دارد سرريز می‌كند.

وی با اشاره به بیانات رهبری انقلاب، گفت: کار فرهنگی در کنار کار علمی از اهمیت بسزایی برخوردار است، در این راستا باید در ارتقای باورهای شجاعت‌آور، عزت‌آور و آگاهی‌آور بیش از پیش در این نهاد تلاش شود.

انتهای پیام

captcha