تخریب منازل فلسطینیان مقدمه‌سازی برای معامله قرن است
کد خبر: 3830051
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
سیدحسن نصرالله:

تخریب منازل فلسطینیان مقدمه‌سازی برای معامله قرن است

گروه بین‌الملل ـ دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم سی‌ویکمین سالروز تأسیس جهاد سازندگی در لبنان گفت: اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب منازل فلسطینیان در قدس شرقی زمینه‌سازی برای اجرای معامله قرن است.

جهاد سازندگی افتخار حزب‌الله لبنان است
به گزارش ایکنا به نقل از المنار؛ سیدحسن نصراالله، عصر امروز، چهارم مردادماه، طی سخنانی از طریق ویدئوکنفرانس در مراسم سی‌ویکمین سالروز تأسیس جهاد سازندگی در لبنان گفت: سی‌ویکمین سالروز تأسیس جهاد سازندگی را به برادران وخواهران تبریک عرض می‌کنم و از تلاش آن‌ها در همه این مراحل تشکر و به شهدای این مؤسسه درود می‎فرستم.

وی در این مراسم که در مجتمع «امام حسن مجتبی(ع)» واقع در ضاحیه جنوبی بیروت در حال برگزاری است، گفت: جهاد سازندگی یکی از سازمان‌های ریشه‌دار در کشور لبنان است که در زمینه ارائه خدمات اقتصادی و توسعه‌ای به شهروندان پیشرو است و تأثیر زیادی در از بین بردن آثار حمله اسرائیل به لبنان داشته است.

سیدحسن نصرالله افزود: دستاوردهای این مؤسسه نتیجه تلاش نسل‌هایی از برادران و خواهرانی است که این مسئولیت را متحمل شدند و من برای شما توفیق مستمر در راه خدمت به مردم مسئلت می‌کنم، چرا که این خدمت از بزرگترین عبادات و جهاد در راه خدا است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به این که آغاز تأسیس جهاد سازندگی به دلیل انفجار «بئرالعبد» بود و این مؤسسه به خاطر آسیبی که به بناها و زیرساخت‌ها وارد شد، تأسیس شده، گفت: شهید سید عباس الموسوی، بیشترین ایمان و انگیزه را برای راه‌اندازی پروژه جهاد سازندگی داشت و این مؤسسه پیوسته بخشی از مقاومت بوده و افتخار می‌کند که بخشی از حزب‌الله و مقاومت است و ما هم به آن افتخار می‌کنیم.

نصرالله در ادامه با اشاره به این که حزب‌الله لبنان علاوه بر مبارزه با دشمن اسرائیلی، در زمینه سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای نیز فعالیت داشته و علاوه بر مقاومت میدانی در مقابل دشمن، در مرمت خانه‌های مردم نیز مشارکت کرده است، گفت: منطقه «البقاع» نیز در تحمل پیامدهای مقاومت شریک بوده و تنها روستاهای جنوبی مسئولیت این امر را نداشته‌اند، مقاومت در ابعاد متعدد کامل است و تمامی کارکنان آن از نیروهای مخلصی هستند و به همین خاطر ما در سال 2000 میلادی به پیروزی رسیدیم.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: چالش بزرگی که ما در سال 2006 میلادی با آن مواجه شدیم، این بود که زمانی که حمله متوقف شد و مردم برگشتند ما با حجم زیادی از ویرانی و خرابی‌ها مواجه بودیم و شرط‌ ‌بندی اسرائیل درباره موضع مردم بود تا پیروزی را به شکست تبدیل کند.
قبل از توقف حمله برای مرحله آینده که جهاد سازندگی بود زمینه‌سازی کردیم و پس از چند روز عملیات ترمیم و بازسازی آغاز شد و ساختمان‌های غیرقابل سکونت شناسایی شدند.  تجربه پس از حمله اسرائیل در جنگ 33 روزه سال 2006 در تاریخ بشری بی‌سابقه است و از آغوش جهاد سازندگی، مؤسسه «وعد» شروع به فعالیت کرد که در طول 5 سال وعده‌های خود را عملی کرد.

وی گفت: قبل از توقف حمله برای مرحله آینده که جهاد سازندگی بود زمینه‌سازی کردیم و پس از چند روز عملیات ترمیم و بازسازی آغاز شد و ساختمان‌های غیرقابل سکونت شناسایی شدند.  تجربه پس از حمله اسرائیل در جنگ 33 روزه سال 2006 در تاریخ بشری بی‌سابقه است و از آغوش جهاد سازندگی، مؤسسه «وعد» شروع به فعالیت کرد که در طول 5 سال وعده‌های خود را عملی کرد.
 
سیدحسن نصرالله گفت: پس از جنگ سال 2006، جهاد سازندگی به سمت فعالیت‌های تخصصی از جمله کشاورزی، زیست‌محیطی و تعاونی و کمک‌های فنی و حرفه‌ای به مردم متمایل شد و من بر مسئله کاشت درخت در تمامی مناطق مرزی و غیرمرزی تأکید می‌کنم.

وی در ادامه پروژه «العباس» را از طرح‌های جهاد سازندگی برای تأمین آب شرب منطقه ضاحیه جنوبی ایران دانست و گفت: این نهاد با سرمایه‌گذاری ایران، 134 مخزن بزرگ برای تأمین آب شرب نصب کرده و این پروژه تا الان نیز ادامه دارد و تا زمانی که آب شرب به ضاحیه جنوبی بیروت برسد، به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان برپایی بازار برای عرضه مستقیم کالاهای مردم و ارتباط مستقیم تولیدکننده با مصرف‌کننده را از دیگر تلاش‌های جهاد سازندگی در لبنان دانست و گفت: مشکل ما در لبنان این است که چشم‌انداز و جدیتی برای سازماندهی اولویت‌ها وجود ندارد و ما در این کشور نیازمند بخش‌های تولیدی هستیم و لبنان قادر است که بخش کشاورزی خوب داشته است، بنابراین مشکل ما در لبنان وزارت یا وزیر کشاوزی نیست، بلکه به خاطر عدم وجود چشم‌انداز یا سیاست در دولت برای توسعه و حمایت بخش کشاورزی است.

وی در ادامه حمایت و تشویق بخش کشاورزی و کشاورزان از طریق حمایت‌های دولتی و ایجاد بازار و تدوین یک طرح جامع جدی را خواستار شد و بر ضرورت تقویت روستاها برای تأمین فرصت‌های شغالی در زمینه کشاورزی تأکید کرد.

سیدحسن نصرالله گفت: برای نخستین بار فراکسیون «وفاداری به مقاومت» بودجه را تصویب کرد و این در نتیجه چندین عوامل از جمله شرایط اقتصادی دشوار و ضرورت همکاری برای مقابله با آن است. از آغاز بحث درباره بودجه، تصمیم گرفتیم که مسئولیت در این زمینه را متحمل شویم، بنابراین وارد بحث‌های جدی، گسترده و عمیق شدیم و این برای این بود که بودجه‌ای قوی از پارلمان بیرون بیاید و برخی از ملاحظات سیاسی ما نیز در این زمینه لحاظ شد.
برای نخستین بار فراکسیون «وفاداری به مقاومت» بودجه را تصویب کرد و این در نتیجه چندین عوامل از جمله شرایط اقتصادی دشوار و ضرورت همکاری برای مقابله با آن است. از آغاز بحث درباره بودجه، تصمیم گرفتیم که مسئولیت در این زمینه را متحمل شویم، بنابراین وارد بحث‌های جدی، گسترده و عمیق شدیم و این برای این بود که بودجه‌ای قوی از پارلمان بیرون بیاید و برخی از ملاحظات سیاسی ما نیز در این زمینه لحاظ شد.

وی اضافه کرد: احساس کردیم که اگر بودجه را تصویب کنیم به برخی دستاوردها به نفع مردم از جمله مستثنی شدن مالیات بر بنزین و مستنی شدن دانشگاه لبنان از منع استخدام حاصل می‌شود.

سیدحسن نصرالله گفت: متأسفانه به نام ایجاد فرصت‌های شغلی برای لبنانی‌ها، برخوردی با کارگران فلسطیینی صورت طرفت، اما متأسفانه در لبنان هر چیزی سیاسی می‌شود و تحریک بر دیگری صورت می‌گیرد، به‌طوری که برخی تحریک می‌کنند که حزب‌الله و حماس در پشت پرده تظاهرات فلسطینیان در زمینه کار قرار دارند، اما این مسئله‌ای غیراخلاقی و وارونه جلوه دادن حقایق است، چرا که موضوع کار فلسطینیان باید بر اساس اخلاقی و انسانی و مسالمت‌آمیز حل و فصل شود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: به نظر ما بین کارگر فلسطینی و کارگر خارجی فرق است، چرا که فلسطینیان کشور آن‌ها اشغال شده و  نمی‌توانند به سرزمین خود برگردند و  امتیاز دیگر این که فلسطینی‌ها پناهنده هستند و این مسئله مرتبط با مسئله ملی و قومی در لبنان و کشورهای عربی است و ما اعتقاد داریم این موضوع از طریق گفت‌وگوی لبنانی ـ فلسطینی و به شکل عملی قابل حل است.

سیدحسن نصرالله گفت: در لبنان کسانی تصور می‌کنند که حزب‌الله حکومت و مجلس نمایندگان و سایر ادارات را در دست دارد، اما حقیقت این است که حزب‌الله حاکم لبنان نیست و آنچه در جریان است، بر خلاف تمایلات این حزب است.

وی گفت: کسانی که حزب‌‌الله را حاکم لبنان می‌دانند درصدد این هستند که تمامی اشتباهات لبنان را متحمل این حزب کنند و به حزب‌الله توهین و مردم و فضای بین‌المللی و منطقه‌ای و به‌ویژه آمریکا را علیه این حزب تحریک کنند.

سید حسن نصرالله در بخش پایانی  سخنان خود، ادعای نماینده دائم رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر اینکه حزب‌الله بندر و فرودگاه بیروت را به محلی برای انتقال سلاح تبدیل کرده را رد کرد و گفت: هدف صهیونیست‌ها از طرح چنین اتهامی این است که بر فرودگاه و بندر بیروت و مرزهای لبنان قیمومیت وضع شود، تا به آنچه در جنگ 33 روزه از تحقق آن ناتوان بودند، دست پیدا کنند.
 
هدف صهیونیست‌ها از طرح چنین اتهامی این است که بر فرودگاه و بندر بیروت و مرزهای لبنان قیمومیت وضع شود، تا به آنچه در جنگ ۳۳ روزه از تحقق آن ناتوان بودند، دست پیدا کنند.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه سیاست اسرائیل در تخریب منازل فلسطینیان در قدس را محکوم کرد و گفت: این اقدام در راستای زمینه‌سازی برای معامله قرن صورت می‎گیرد.

سیدحسن نصرالله در ادامه به تصمیم تشکیلات خودگردان برای توقف اجرای قراردادهای امضا شده با دشمن صهیونیستی اشاره کرد و گفت: اسرائیل از توقف هماهنگی امنیتی نگران است و این هماهنگی، سلاحی است در دستان تشکیلات خودگردان که می‌تواند از آن برای متوقف کردن تخریب خانه‌های فلسطینیان در قدس استفاده کند.

 انتهای پیام
captcha