حسد؛ نابودکننده تقوا
کد خبر: 3828997
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵

حسد؛ نابودکننده تقوا

گروه اجتماعی ــ مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی بندرلنگه با بیان اینکه انسان مؤمن غبطه می‌خورد و منافق حسد می‌ورزد، گفت: حسد نابودکننده تقوای درون است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام علی خلیفاوی، مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی بندرلنگه امروز دوشنبه، ۳۱ تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انسان مؤمن غبطه می‌خورد و منافق حسد می‌ورزد، حسد اگر در وجود انسان مدیریت نشود مقدمه‌ای برای افتادن در دره‌های فساد و تباهی است.

وی افزود: حسد در درون انسان وجود دارد، اما باید تحت مراقبت قرار گیرد و بر اساس منطق اخلاقی عملی طوری کنترل شود که در حیطه غبطه و ایمان انسان باقی بماند.

حجت‌الاسلام خلیفاوی با اشاره به اینکه انسان مؤمن حسود نیست ولی اهل غبطه خوردن است، ابراز کرد: منظور از غبطه آن است که انسان مؤمن زمانی که فضل الهی را نسبت به دیگران مشاهده می‌کند آرزوی زوال آن نعمت را ندارد بلکه آرزو می‌کند که خداوند به او نیز این فضل را عنایت کند؛ بنابراین مؤمن غبطه می‌خورد و بر مدار ایمان و تدین حرکت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه انسان منافق حسود است برای همین حسدورزی می‌کند، اظهار کرد: احساس اندوه نسبت به نعمت‌ها، امکانات و خوبی‌های دیگران اعم از مادی و معنوی و تلاش برای نابود کردن آن‌ها را حسد می‌گویند و اوج تاریکی حسد زمانی است که انسان حسد خود را عملیاتی کند.

مسئول تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی بندرلنگه در پایان گفت: حسد مقدمه بسیاری از معاصی مانند غیبت کردن، بدگویی کردن و پرونده‌سازی کردن علیه دیگران می‌شود انسان حسود با ناخوشایندی از پیشرفت و موفقیت دیگران آرزوی زوال و نابودی آن را دارد اگر انسان می‌خواهد تن سالم داشته باشد باید حسادت را از خود دور کند.

انتهای پیام

captcha