نشست بررسی ابعاد معامله قرن در ایکنا/ تبیین چرایی تشکیل اسرائیل
کد خبر: 3825425
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸
با حضور صلاح الزواوی و حسین شیخ‌الاسلام برگزار شد؛

نشست بررسی ابعاد معامله قرن در ایکنا/ تبیین چرایی تشکیل اسرائیل

گروه بین‌الملل ـ نشست بررسی ابعاد معامله قرن با حضور سفیر فلسطین در تهران و مشاور امور بین‌الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در خبرگزاری ایکنا برگزار و در آن چرایی تشکیل اسرائیل تبیین شد.

نشست بررسی ابعاد معامله قرن در ایکنا/ تبیین چرایی تشکیل اسرائیلبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ نشست بررسی «ابعاد معامله قرن» امروز، 17 تیرماه به همت خبرگزاری ایکنا در این رسانه برگزار شد و صلاح الزواوی، سفیر فلسطین در تهران، محمد مصطفی جُهَیر، معاون اول سفیر فلسطین در تهران، حسین شیخ الاسلام، مشاور امور بین‌الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، سید محمدجواد شوشتری، رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و مدیرعامل ایکنا و جمعی از اصحاب رسانه در آن حضور یافتند.

این نشست با توضیحات مجری برنامه درباره طرح آمریکایی صهیونیستی معامله قرن آغاز شد و در ادامه صلاح الزواوی، سفیر فلسطین در تهران طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایکنا اظهار کرد: باعث افتخار من است كه امروز با خبرگزاری ایکنا و فعالیت‌های این رسانه آشنا شدم و زیان بزرگی بود اگر من به این نشست نمی‌آمدم و جای دیگری بودم، این باعث می‌شود هر روز عشق من به جمهوری اسلامی ایران بیشتر شود.

وی در ادامه با اشاره به ائتلاف آمریکا و اسرائیل در راستای تحقق منافع رژیم صهیونیستی، افزود: هم پیمانی آمریکا و اسرائیل از همان ابتدا برای دو هدف صورت گرفت؛ نخست تشکیل اسرائیل در سرزمین فلسطین که با وجود مقاومت فلسطینیان و شهید و زخمی‌شدن بسیاری از آنان، محقق شد و دوم اجرای پروژه اسرائیل بزرگ که کل خاک فلسطین، اردن، سوریه، لبنان، عراق، یک سوم عربستان و نیمی از صحرای سینا را در بربگیرد و این پروژه امروز نیز همچنان دنبال می‌شود.

الزواوی تصریح کرد: سخن‌گفتن از صلح و سازش در طرح معامله قرن توهمی بیش نیست و هیچ ارزشی برای ما ندارد و ملت فلسطین با قدرت در برابر آن خواهد ایستاد و فلسطین با نابودی اسرائیل باقی خواهد ماند.

الزواوی بیان کرد: صلح و تلاش آمریکا برای تحقق آن، تنها برای حفظ منافع اسرائیل است؛ رژیمی که سلاح، اقتصاد، رسانه و امکانات زیادی را در جهان در اختیار دارد و آمریکا حامی اصلی آن است.

سفیر فلسطین در تهران تأکید کرد: طرح آمریکا و اسرائیل برای صلح در حالی در حال اجرا است که شهرک‌سازی‌های اسرائیل همچنان ادامه دارد و حتی برای مدت زمان اندکی نیز متوقف نشده است.

وی از حمایت‌های امام خمینی(ره) از قدس و فلسطین یاد کرد و گفت: امام(ره) فلسطین را پاره تن اسلام می‌دانست و مردی با بصیرت و انقلابی بود که انقلاب ایران را به پیروزی رساند و تمام تلاش خود را برای حمایت از فلسطین به کار گرفت.

در ادامه حسین شیخ الاسلام، مشاور امور بین‌الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و مشاور سابق وزیر امور خارجه سخنرانی و چرایی تشکیل اسرائیل را تبیین و اظهار کرد: در سال 1857 میلادی اولین چاه نفت «پنسیلوانیا» در آمریکا به تولید تجاری و صنعتی رسید و مدتی طول کشید تا مؤسسان این چاه بفهمند که این چاه نقشی می‌تواند در جهان ایفا کند و در نهایت پس از 40 سال به این نقش پی بردند و درک کردند بیشتر نفت جهان کجاست و پیشنهاد تشکیل اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات در کنفرانس بازل سوئیس داده شد تا بر منابع نفتی جهان که در این منطقه است، مسلط شوند.

وی با بیان این‌که امروز هرکس جریان نفت را اداره کند، جهان را اداره می‌کند، افزود: 20 سال پس از کنفرانس بازل در سال 1917 میلادی بیانیه بالفور صادر شد و «لرد بالفور»، وزیر خارجه وقت انگلیس از طرف دولت این کشور در نامه‌ای اعلام کرد ما کشور یهود را از نیل تا فرات می‌سازیم، وی همچنین در سال 1947 عقب نشینی قیمومیت انگلیس بر فلسطین را اعلام کرد و همه اینها به خاطر تسلط بر نفت و منابع نفتی بود.

مشروح سخنان سفیر فلسطین در تهران

مشروح سخنان مشاور امور بین‌الملل مجمع تقریب مذاهب اسلامی

گزارش تصویری نشست

انتهای پیام

captcha