مجمع اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان در قم برگزار می‌شود/ مطالبات را جدی‌تر از گذشته پیگیر خواهیم بود
کد خبر: 3824165
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
حجت‌الاسلام امیدیان:

مجمع اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان در قم برگزار می‌شود/ مطالبات را جدی‌تر از گذشته پیگیر خواهیم بود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی لرستان با اشاره به اینکه مجمع این اتحادیه، 19 تیر در قم تشکیل می‌شود، گفت: در صورت موافقت اعضا، با سفر به تهران در سازمان‌ها و مراکز فرهنگی و قرآنی نیز در قالب تحصن، مطالبات خود را پیگیری خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدیان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، ضمن بیان این مطلب گفت: مجمع عمومی این اتحادیه، طبق برنامه‌ریزی انجام شده، 19 تیرماه، در مجتمع نور شهر مقدس قم با حضور حداکثری مؤسسات قرآنی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در سطح لرستان 84 مؤسسه دارای جواز فعالیت هستند، اظهار کرد: این جلسه با موضوع ارائه تراز مالی سال 97 و تشکیل صندوق قرض‌الحسنه با حضور مدیران کل تبلیغات اسلامی استان قم و لرستان برپا خواهد شد.
امیدیان با اشاره به اینکه متأسفانه آنچه باید در حوزه مؤسسات قرآنی و بحث ادغام اتحادیه‌های قرآنی انجام می‌شد، نشد اظهار کرد: در صورت موافقت اعضای مجمع، به تهران خواهیم آمد، طی چند روز حضور در تهران در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی تحصن خواهیم داشت. داشتن نماینده قاطع و واحد در حوزه قرآنی ـ مردمی کشور و آن هم از سوی اتحادیه مدغم کشوری، مطالبه مؤسسات است که طی تحصن و تجمع در دستگاه‌های متولی قرآنی این موضوع را دادخواهی خواهیم کرد تا حرفشان به گوش مسئولان برسد.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان مؤسسات قرآنی لرستان از اعضای فعال در مجامع و جلسات با موضوع ادغام بودند و هستند، ادامه داد: طی مصوبه‌ای که از مجمع عمومی اتحادیه لرستان می‌گیریم با این تحصن اعتراض تشکل‌های قرآنی این استان را نسبت به روند تأسف برانگیز دستگاه‌ها در حوزه فعالیت قرآنی ـ مردمی کشور نشان خواهیم داد.
امیدیان اظهار کرد: 99 درصد مؤسسات قرآنی لرستان، دارای مکان اجاره‌ای هستند که به دلیل هزینه بالای اجاره‌بها متأسفانه تعداد زیادی از تشکل‌های قرآنی به تعطیلی کشیده شدند و یا در آستانه تعطیلی هستند.

امیدیان با تأکید بر اینکه پس از مجمع عمومی در تهران خواهیم ماند تا این موضوع تعیین تکلیف شود، بیان کرد: مسئله اجاره‌بها و رهن‌های بالای مکان‌های مؤسسات، مؤسسات آسیب‌دیده و خسارت دیده از سیل اخیر، عدم توجه و اهتمام به بحث بیمه فعالان قرآنی و گلایه فعالان قرآنی استان، تصمیم‌گیری درباره هزینه این بودجه‌های قطره‌‌چکانی که به صورت سلیقه‌ای هزینه می‌شود و زیاده‌‌خواهی‌ها و عدم همسو بودن دستگاه‌های حاکمیتی از جمله مسائل مهمی است که باید به آن رسیدگی شود.

هیچ دستگاهی در عمل با سازمان های مردم نهاد در حوزه قرآنی همراهی ندارند

مدیرعامل اتحادیه قرآنی لرستان با تأکید بر اینکه حوزه فعالیت‌های قرآنی را بدون تکلیف می‌دانیم، بیان کرد: چون هیچ دستگاهی در عمل با سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه قرآنی همراهی ندارند و این موضوع طی چند سال اخیر مشهود بوده است. آنچه در مجموعه اتحادیه قرآنی لرستان بر آن اتفاق نظر دارند، تشکیل اتحادیه مدغم قرآنی استانی و کشوری و پیگیری برای همه آنچه که باید در سطح کشور اتفاق بی‌افتد، است. مردم سهم خود را نسبت به ترویج توسعه فعالیت‌های قرآنی کشور انجام داده‌اند و تمام قد پای آنچه که براساس میل و نظرشان نبوده است ایستاده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه بودجه‌های قطره‌چکانی و مورد حمایتی نیز از سوی دستگاه‌ها به صورت سلیقه‌ای خرج می‌شود و به مؤسسات مردمی که کف فعالیت‌های قرآنی هستند، چیزی نمی‌رسد، اضافه کرد: لذا وجود نهاد واحد مردمی به منظور پیگیری مطالبات این بخش ضروری است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha