مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مأموریت بسیج دریایی هرمزگان است
کد خبر: 3821677
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶

مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مأموریت بسیج دریایی هرمزگان است

گروه سیاسی‌ ــ معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان گفت: مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مأموریت بسیج دریایی هرمزگان است که باعث جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور می‌شود.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، عباس میرزاد، معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان، یک‌شنبه، 2 تیرماه در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه آنچه در جامعه نمود پیدا می‌کند موضوع اعتیاد و مشکلات اجتماعی حاصل از آن پدیده است، اظهار کرد: قاچاق مواد مخدر و به‌دنبال آن ترویج مصرف آن در جامعه آسیب‌های بسیاری را به پیکر خانواده وارد می‌کند و ما نمی‌توانیم آن را درمان کنیم و با جدیت به دنبال قطع کردن دست‌هایی هستیم که این بلای خانمان‌سوز را رواج می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه در حوزه پیشگیری، مقابله و درمان، مشکلات و کمبودهایی وجود دارد که باعث افزایش این معضل در کشور شده است، افزود: به دلیل ارزان بودن مواد مخدر در افغانستان و ۵۰ برابر شدن آن از زمان اشغال این کشور توسط آمریکا، باعث شده سیل مواد مخدر به سمت دریای عمان و خلیج‌فارس کشیده و در سواحل هرمزگان بارانداز شود.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان را مسیر ترانزیت برای سایر استان‌ها برشمرد و ابراز کرد: تنها ۱۰ درصد ترانزیت مواد مخدر در هرمزگان کشف می‌شود و ۹۰ درصد آن به دلیل کمبود تجهیزات میسر نیست که نیازمند یکسری اقدامات و امکانات است.
میرزاد ورود سپاه در مبارزه با مواد مخدر به‌خصوص در دریا و سواحل را اقدامی مثبت در جهت مبارزه با این معضل ذکر کرد و یادآوری کرد: سپاه با توجه به دارا بودن تجهیزات پیشرفته‌تر نسبت به دریابانی می‌تواند نقش پررنگ‌تری در مبارزه با مواد مخدر در دریا و ساحل داشته باشد.
این مقام مسئول با اشاره به پایین آمدن سن اعتیاد در استان تصریح کرد: با تغییراتی که در پایین آمدن سن افراد معتاد مشاهده می‌کنیم، وضعیت چندان مناسب نیست و گاهی مشاهده می‌شود که به مدارس نیز سرایت کرده و مدارس حاشیه‌نشین بیشتر در معرض آن هستند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان ادامه داد: متأسفانه در حوزه بانوان نیز این پدیده در حال افزایش است و قبح آن از بین رفته و ضعف قانونی نیز باعث شده تا توزیع مواد مخدر توسط بانوان افزایش یابد.
میرزاد تنوع در مواد مخدر را نیز یکی دیگر از علل و عوامل افزایش معتادان در سطح استان و کشور برشمرد و بیان کرد: این عامل و هجوم معتادان سایر استان‌ها به هرمزگان به دلیل شرایط آب و هوایی از دغدغه‌های مسئولان استان شده است.
وی حضور خیران در این حوزه را یکی از نیازهای بسیار مهم ذکر و تصریح کرد: خیران باید در ساخت کمپ‌های ترک اعتیاد و تجهیز آن و کمک به رهایی معتادان از این معضل به کمک دولت بیاید.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان در پایان فعالیت بیشتر سازمان‌های مردم‌نهاد و توجه به اشتغال بعد از ترک معتادین را دو عامل مهم دیگر در برخورد با این معضل فرهنگی اعلام کرد و گفت: از بنگاه‌های اقتصادی نیز درخواست اشتغال برای این افراد را داریم تا بتوانند نسبت به استقلال زندگی خود و خانواده گام بردارند وگرنه در صورت عدم اشتغال، امکان برگشت دوباره آنان به حالت قبل دور از ذهن نیست.
انتهای پیام

captcha