تجمع مطالبه‌گرانه مدیران مؤسسات قرآنی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی
کد خبر: 3820819
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
لحظاتی قبل شاهد بودیم؛

تجمع مطالبه‌گرانه مدیران مؤسسات قرآنی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

گروه مؤسسات قرآنی‌ مردم‌نهاد ــ جمعی از مدیران اتحادیه‌های استانی و مسئولان مؤسسات قرآنی سراسر کشور، لحظاتی قبل با حضور در دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی، مطالبات خود را به ویژه در بحث پایان دادن به کش‌وقوس‌های ادغام دو اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور بیان کردند.

تجمع مطالبه‌گرانه مدیران مؤسسات قرآنی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگیبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ جمعی از مدیران عامل اتحادیه‌های استانی و فعالان تشکل‌های قرآنی سراسر کشور عصر امروز، 29 خردادماه، در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تجمع کردند.
طی این تجمع، شرکت‌کنندگان به نبود اراده قوی در شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور(از شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی) در رابطه با موضوع ادغام دو اتحادیه‌ مؤسسات قرآنی کشور، تأکید کردند.
معترضان معتقد بودند که شورای توسعه که خود را فصل‌الخطاب و مجلس تصمیم‌گیرنده امور قرآنی کشور می‌داند، نتوانسته است تا طی این سال‌ها تصمیم جدی در زمینه ادغام دو اتحادیه‌ کشوری داشته باشد.

در این تجمع اعتراض‌آمیز، مرتضی طلایی، رحیم قربانی و سیدمحسن موسوی‌بلده به ترتیب رئیس هیئت مدیره، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت کشور، همچنین دیگر قعالان قرآنی طی سخنانی، با تأکید بر اینکه در این تجمع، به هیچ وجه دنبال حاشیه‌سازی نیستند و تنها یک مطالبه قرآنی از مسئولان شورای توسعه فرهنگ قرآنی دارند و خطاب به این مسئولان، اعلام کردند که مصوبات شورای توسعه لازم‌الاجرا است.
همچنین تأکید شد که اگر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در این رابطه پاسخگو نباشد، باید منتظر باشند که ده‌ها و صدها مؤسسه قرآنی از سراسر کشور مجدد در این محل تجمع کنند و ضمن اعلام افرادی که در این مسیر اهمال می‌کنند، پشت پرده ارتباطات موجود در میان خاطیان را نیز نشر دهند.
سخنرانان این تجمع که چندی از مدیران عامل اتحادیه‌های استانی و مسئولان مؤسسات قرآنی سراسر کشور نیز در میان آنان بودند، بیان داشتند که برخی از این افراد، عملاً دم از اتحاد می‌زنند، ولی در عمل به مقوله ادغام دو اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور پشت پا زدند.
ایشان از مسئولان شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور درخواست کردند تا هرچه سریع‌تر این موضوع را پیگیری کرده و ظرف چند روز آینده نتیجه و رأی قاطع خود را در رابطه با مسئله ادغام که مصوبه خود شورا نیز بوده است، اعلام کنند.

گزارش خبرنگار ایکنا حاکی است که حجت‌الاسلام والمسلمین سعید‌رضا عاملی امروز به استان بوشهر سفر داشتند و برای پاسخ‌گویی به ‌عنوان رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی در این جمع حضور نداشتند، اما خسروی، معاون هماهنگ‌کننده دفتر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به نمایندگی از طرف حجت‌الاسلام عاملی با حضور در این جمع، بیان داشت که سخنان و مطالب به سمع و نظر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی که ریاست شورای توسعه فرهنگ قرآنی را نیز برعهده دارد، می‌رسد و مسائل مطرح شده تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام

captcha