بودجه پیشگیری از مواد مخدر در استان کردستان بسیار کم است
کد خبر: 3820065
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴

بودجه پیشگیری از مواد مخدر در استان کردستان بسیار کم است

گروه اجتماعی ــ دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر در استان کردستان، گفت: متأسفانه بودجه پیشگیری در استان کم است و این در حالی است که باید ۷۰ درصد بودجه به بحث پیشگیری اختصاص داده شود.

به گزارش ایکنا از کردستان، رحمان حریری، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر در استان کردستان دیروز، 26 خردادماه در دومین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: قرار بر این شد که قبل از عید نوروز سال جاری تمام کارتن‌خواب‌ها و متجاهرین را دستگیر کنیم که تا سه یا شش ماه در کمپ‌ها بیرون نیایند تا کامل بهبود یابند اما مشکل هماهنگی همچنان در استان کردستان وجود دارد.
وی افزود: متاسفانه بودجه پیشگیری در استان کم است و این در حالی است که باید 70 درصد بودجه به بحث پیشگیری اختصاص داده شود.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر در استان کردستان، بیان کرد: 70 درصد اولویت اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر باید در بحث پیشگیری باشد که این امر باید فرهنگ‌سازی شود.
حریری افرود: متاسفانه مصرف مواد مخدر گل در حال حاضر بین نوجوانان و جوانان افزایش پیدا کرده که با توجه به آمار ملی مصرف این مواد نگران‌کننده است.
وی با اشاره به اینکه قرص‌های شب امتحان تهدیدی برای سلامتی دانشجویان است، ادامه داد: دانشجویان و دانش‌آموزان باید نسبت به قرص‌های شب امتحان از سوی افراد سودجو هوشیار باشند؛ چرا که مصرف این داروها اعتیادآور و تهدیدی برای سلامتی است.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر در استان کردستان، با اشاره به مواد روانگردان، بیان کرد: برخی از این مواد روانگردان شامل ریتالین، ترامادول، متادون، شیشه و گاهی گل و ماری جوانا است.
وی با اشاره به جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان، ذکر کرد: آمار معتادان متجاهر در استان ۱۸۰ نفر است که نسبت به استان‌های اطراف شرایط بهتری داریم.
حریری با اعلام اینکه اعتیاد روند رو به رشدی دارد و طبق آمار بیش از 22 هزار معتاد در استان کردستان وجود دارد، یادآور شد: خدمات روان‌درمانی و مراقبت‌های بعد از خروج در کمپ‌ها باید به‌درستی انجام بگیرد که این افراد بتوانند به زندگی عادی برگردنند.
انتهای پیام

captcha