سیاست راهبردی آمریکا حفظ امنیت اسرائیل/معامله قرن شکست می‌خورد
کد خبر: 3816081
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳
عضو مجلس خبرگان رهبری:

سیاست راهبردی آمریکا حفظ امنیت اسرائیل/معامله قرن شکست می‌خورد

گروه سیاسی - عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در حال حاضر در شرایطی در منطقه و جهان مواجه هستیم که سیاست راهبردی آمریکا مبنی بر حفظ امنیت اسرائیل است به طوریکه آمریکا تمام امکانات را در اختیار اسرائیل قرار داده و تمام فشارها به سران اعراب را از سوی آمریکا تحمیل می‌کند.

سیاست راهبردی آمریکا حفظ امنیت اسرائیل/معامله قرن شکست می‌خوردبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز در سخنرانی راهپیمایی روز قدس در تبریز با قدردانی از حضور با شکوه مردم تبریز در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار کرد: همگان می‌دانیم که موضوع روز جهانی قدس از ابتکارات امام راحل است چراکه امام عظیم‌الشان روز جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز جهانی قدس و مقابله مستضعفین علیه مستکبران، وحدت امت اسلامی، اعتراض علیه اشغالگران سرزمین فلسطین اعلام کردند.

وی با بیان تاریخچه‌ای از نحوه استعمار و غصب سرزمین فلسطینی‌ها توسط ایادی انگلیس، اظهار کرد: این کشور استعماری با اعمال سیاست‌های مختلف، عرصه را بر فلسطینی‌ها تنگ کرد تا زمینه ساز حضور زورمدارانه یهودیان در این سرزمین شود.

آیت الله حسینی بوشهری، از فلسطین به عنوان جایگاه و خاستگاه پیامبرانی چون حضرت یوسف، موسی و سلیمان یاد کرد که همواره در طول تاریخ مورد احترام اسلام، مسیحیت و یهود قرار داشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه هرچه زمان جلو رفت، شاهد افزایش فشارها و بمباران‌ها بر سر کودکان، زنان، مدارس و بیمارستان‌های این سرزمین بودیم، چیرگی ترس و وحشت بر سراسر فلسطین را از پیامدهای این فشارها دانست و افزود: هرچند کشورهای اسلامی و عربی چندین بار علیه اسرائیل وارد جنگ شدند، اما چون ارتش اسرائیل مورد حمایت آمریکا و انگلیس بود، کشورهای عربی و اسلامی شکست خوردند.

وی در ادامه با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کرد: شعارهای امروز مردم این پیام را تا قلب کاخ سفید برد که معامله قرن نیز مانند دیگر توطئه‌ها شکست می‌خورد.

آیت‌الله حسینی بوشهری اظهار کرد: ما از شکست‌های پی در پی آمریکا در عراق، یمن، لبنان، افغانستان و شکست در مقابل ملت ایران تجربه داریم که معامله قرن نیز شکست می‌خورد.

این استاد حوزه و دانشگاه، در تبیین جزئیات معامله قرن اظهار کرد: در قالب این معامله می‌خواهند عرب‌ها و فلسطینی‌ها بیایند و بازهم به اسراییل امتیاز دهند و دولت فلسطین جدید شامل «بخشی از کرانه باختری و نوار غزه و چند محله در قدس شرقی» تشکیل یابد اما شهرک‌های صهیونیست در اختیار رژیم صهیونیستی باشد.

وی با بیان این‌که در معامله قرن می‌خواهند فلسطین را در یک منطقه تحت عنوان «پایان منازعه» محدود و محاصره کنند، افزود: این فلسطین جدید نمی‌تواند ارتشی در اختیار داشته و حتی مجاز به داشتن سلاح فردی هم نخواهند بود و سران فلطسین باید تمام سلاح خود را تحویل دهند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اقدامات آمریکا برای تحقق معامله قرن افزود: اعلام «قدس» به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط رییس جمهوری ناشی و احمق ایالات متحده آمریکا، انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس و اقدام دیگر نیز مطرح کردن کنفرانس مکه در ۹ خرداد و کنفرانس منامه در چهار و پنج تیر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، در ادامه گفت: آنان برای فریب دادن فلسطینی‌ها کارگاه اقتصادی با حضور وزرای دولت اشغالگر در بحرین شکل می‌دهند تا به فلسطینی‌ها وعده رشد اقتصاد داده و اعلام کنند با دولت فلسطین جدید در یک شرایط امنیتی زندگی کنید.

وی در خصوص اهمیت و جایگاه فلسطین و مسجد الاقصی اظهار کرد: مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان و یکی از حرم های الهی بوده که بعد از مسجد الاحرام و مسجد النبی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان این‌که نبی مکرم اسلام حرکت خود برای معراج را از مسجد الاحرام به مسجد الاقصی شروع کرده و از مسجدالاقصی به معراج می‌رود، افزود: قدس مورد احترام سه دین بزرگ الهی اسلام، مسیحیت و یهود است و این ادیان با دیده تقدیس و تکریم به قدس نگاه می‌کنند.

آیت الله حی بوشهری، با اشاره به سرگذشت فلسطین طی تاریخ گفت: تاریخ فلسطین به دو هزار و ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد که یک یا چند قبیله در آنجا سکونت گزیدند که بعدا به عنوان کنعانیون نام گرفتند؛ این سرزمین حدود ۴۰۰ سال در اختیار مسلمانان بود و توسط حکومت عثمانی وقت اداره می‌شد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: اما بعدها بالفور، وزیر خارجه انگلیس برنامه‌ای را در آنجا مطرح کرده و فضایی ایجاد کرد تا یهودیان سراسر دنیا بدان جا سرازیر شوند و بر اساس توافق بین آمریکا، روس تزار و انگلستان، این سرزمین مرکز یهودیان عالم شد. بعد از آن، عرصه را بر مسلمانان فلسطین تنگ کردند.

وی گفت: آمریکایی که مدعی حقوق بشر است، سالیانه میلیاردها دلار در اختیار رژیم کودک کش صهیونیستی قرار می‌دهد و آن را مجهز به تمامی امکانات و تجهیزات جنگی می‌کند.

وی افزود: امروز اسراییل به عنوان یک غده سرطانی نه تنها برای فلسطین ایجاد مزاحمت می‌کند بلکه تهدید کننده امنیت ملت‌های اسلامی در خاورمیانه است و از حمله به سوریه و لبنان گرفته تا اشغال بخشی از این سرزمین ‌ها به جنایت‌های خود ادامه می‌دهد.

آیت الله حسینی بوشهری، بیان کرد: رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی که مورد احترام سه دین بزرگ الهی است بارها به وسیله حفاری‌های پیرامون آن قصد تخریب مسجدالاقصی را داشته و به گردشگران غربی با لباس‌های زننده و به همراه داشتن سگ اجازه ورود به محوطه مسجد الاقصی را می‌دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در رابطه با حرکت‌های انجام شده برای فلسطین گفت: کشورهای عربی و اسلامی که احساس می‌کردند می‌تواند پیروز شوند جنگ‌هایی را به راه انداختند اما به خاطر پشتیبانی انگلیس و آمریکا از رژیم صهیونیستی، این نهضت ها پایانی جز شکست نداشت.

وی در خصوص شرایط فعلی منطقه و جهان در رابطه با فلسطین گفت: در شرایط فعلی سیاست آمریکا حفط امنیت اسراییل بوده و تمامی قراردهای تحمیل شده به کشورهای اسلامی توسط آمریکا است.

آیت الله حسینی بوشهری، افزود: آن روز گذشته که فلسطین با سنگ در مقابل رژیم صهیونیستی می‌ایستاد، امروز فلسطینی‌ها در عرض ۴۸ ساعت ۷۰۰ موشک به سمت مناطق اشغالی شلیک می‌کنند و اسراییلی که ۲۰ روز در مقابل حزب‌الله ایستاد، امروز بیش از ۴۸ سال تاب مقاومت ندارد و درنتیجه اعلام عقب نشینی می‌کند.

عضو مجلس خبرنگار رهبری با تاکید بر این‌که امروز فلسطینی‌ها رشد کرده‌اند، افزود: تمامی گروه‌های فسطینی در مورد معامله قرن اعلام کرده‌اند که ما به عنوان مالک فلسطین در این معامله حضور نداریم، مگر می‌شود جایی معامله صورت گیرد و یک طرف معامله حضور نداشته باشد؟ چگونه این معامله تحقق پیدا خواهد کرد؟

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: اگر ما مسلمان هستیم باید در بعد دینی و اسلامی خود را مکلف به دفاع از قدس شریف بدانیم چرا که مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان و پاره تن امت اسلامی است و با این حال آیا مسلمانان به خود اجازه می‌دهند تا در مقابل اشغال و ویرانی مسجدالاقصی سکوت کنند؟

وی یادآور شد: امیرمومنان امام علی(ع) به فرزندان خود فرموده است که در برابر دشمن جبهه‌گیری شفاف و روشن داشته باشید و در مقابله جبهه ظلم ایستاده و فریاد بکشید و شمشیر بزنید و وقتی فریاد مظلوم را شنیدید به کمک آن بشتابید.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: در موضوع فلسطین هم با ظالم و هم با مظلوم روبه رو هستیم و اگر در خیابان فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر می‌دهید همان لبیک به سفارش مولای متقیان امام علی(ع) است.

وی افزود: نزدیک به چهل سال از اعلام روز قدس از سوی امام خمینی رحمت‌الله می‌گذرد ولی همچنان مردم در سرما و گرما روز جهانی قدس را آگاهانه گرامی می دارند و در راهپیمایی شرکت می کنند.

انتهای پیام

captcha