ماه رمضان؛ زمینه‌ساز رسیدن به سلوک الهی
کد خبر: 3811766
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷

ماه رمضان؛ زمینه‌ساز رسیدن به سلوک الهی

گروه معارف ــ روحانی مستقر اداره تبلیغات اسلامی با بیان اینکه شرط بهره‌مندی از ضیافت الهی ترک گناه است، گفت: ماه رمضان زمینه‌ساز رشد و تکامل معنوی انسان و رسیدن به سلوک الهی است.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام سلحشور، روحانی مستقر اداره تبلیغات اسلامی بندر خمیر شامگاه سه‌شنبه، ۲۴ اردیبهشت‌ماه در جمع نمازگزاران مسجد صاحب‌الزمان‌(عج) روستای لشتان، با بیان اینکه ماه رمضان ماه مناجات و عشق‌ورزی با خدا است، اظهار کرد: ماه رمضان زمینه‌ساز رشد و تکامل معنوی انسان و رسیدن به سلوک الهی است.
روحانی مستقر اداره تبلیغات اسلامی بندر خمیر شرط بهره‌مندی از ضیافت الهی را ترک گناه دانست و افزود: انسان زمانی از فیوضات الهی بهره می‌برد که رذایل اخلاقی را از روح و جان شست‌وشو دهد.
حجت‌الاسلام سلحشور به روش‌های ترک رذیله اخلاقی اشاره و اظهار کرد: بهترین روش، زنده کردن عشق به معبود در جان‌ودل است؛ لذا اگر عشق به محبوب در دل انسانی احیا شود مثل کسی است که آهن‌ربا در دست داشته و در هر لحظه او را به‌سوی خود می‌کشاند.
وی با بیان خطبه‌ای از حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام عبادت را به عبادت بردگان، تجار و آزادگان تقسیم کرد و گفت: اگر انسان نه از روی ترس و طمع بلکه از سر عشق به خدا او را پرستش کند، در روز قیامت از آرامش و امنیت برخوردار بوده و از وحشت آن روز در امان است.
وی در پایان گفت: اگر مقرر باشد که اراده خداوند عملی شود کسی نمی‌تواند مانع آن شود و اگر هم خواسته باشد که رحمتش را از کسی دریغ کند همه عالم جمع شوند نمی‌توانند فرد را به آنچه می‌خواهد برسانند.
انتهای پیام

captcha