لزوم توجه طراحان عرصه مد به رعایت عفاف و حجاب
کد خبر: 3795862
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳

لزوم توجه طراحان عرصه مد به رعایت عفاف و حجاب

گروه اجتماعی ــ نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با یبیان اینکه هنرمندان در مدهای جدید لباس بر رعایت عفاف و حجاب اصرار ورزند و بر آن مبنایی که شارع مقدس و دین مبین اسلام تأکید کرده است، توجه داشته باشد، افزود: این امر می‌تواند ثمرات مفیدی داشته و هویت تاریخی ما را در دنیا حفظ کند.

لزوم توجه طراحان عرصه مد به رعایت عفاف و حجاب

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از شبستان، داود محمدی در مراسم اختتامیه سومین جشنواره مد و لباس که امروز، چهارشنبه، ۱۵ اسفند در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: اتکای هر کشوری برای حرکت به پشتوانه آن کشور است و ما پشتوانه عظیم فرهنگی و هنری را در کشور داریم که می‌تواند منشأ خوبی برای حرکت روبه‌جلو باشد.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران، کشوری تاریخی و تمدن ساز است و در مدنیت در دنیا پیشگام بوده و در عرصه فرهنگ و هنر و معرفی چهره‌های تابناک از پشتوانه عظیمی و گران‌سنگی برخوردار است که خیل هنرمندان ما در انواع هنر مبین همین امر است که ایران از فرهنگ غنی و باسابقه برخوردار است و همه دنیا هم بر این امر اذعان دارند.
وی عنوان کرد: ما جلوه‌های مختلف هنر را به اشکال متعدد شاهد هستیم و یکی از جلوه‌ها، پوشش ایرانیان است، اگر پوشش ایرانیان را از قدیم‌الایام بنگرید همواره پوششی توأم با عفاف و حجاب و ستودنی بوده و این امر در اعصار مختلف مورد توجه قرار گرفته بوده است.
محمدی تصریح کرد: امروز هم با توجه به اینکه کشور ما کشوری اسلامی است باید در ترویج فرهنگ و مد جدید پوشش در این راستا حرکت کنیم تا هویت تاریخی و پیشینه مستحکم خود را حفظ کنیم.
وی اعلام کرد: امروز نوع پوشش می‌تواند الگوسازی برای نسل جدید ما باشد و کسانی که این پوشش ارزشمند را با دست‌های هنرمند خود به روزآمدی و جلوه‌های نوین توأم می‌کنند، هنری برجسته دارند که در عین اینکه با تکیه بر عفاف و حجاب حرکت کرده از روزآمدی هم غافل نیستند.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه مهم است این است هنرمندان در مد جدید لباس و پوشش بر رعایت عفاف و حجاب اصرار ورزند و بر آن مبنایی که شارع مقدس و دین مبین اسلام تأکید کرده است، توجه داشته باشد و این امر می‌تواند ثمرات مفیدی برای ما داشته و هویت تاریخی ما را در دنیا حفظ کند.
در ادامه حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: در استان قزوین که لقب دارالمؤمنین را گرفته است، افراد خوبی داریم و می‌توانیم در بحث عفاف و حجاب فعالیت داشته باشیم و از نقشه‌های دشمن هم این است که از طریق موضوع حجاب به فرهنگ اصیل و غنی ما ضربه بزند.
وی افزود: ما با تلاش نهادهای فرهنگی می‌کوشیم تا در این حوزه برنامه‌های بهتری را داشته باشیم و امروز هم این برنامه با تلاش دوستان با اندک امکانات برگزار شده است.
حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی یادآور شد: ۳۵۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده که نشان می‌دهد مردم استان ما به فرهنگ و ارزش‌های خود تعصب دارند و ما در شهر شهیدان بابایی و لشکری باید از ارزش‌ها و فرهنگی غنی خود دفاع کنیم.
انتهای پیام

captcha