اربعین دریچه رشد و توسعه را به روی استان ایلام باز کرده است
کد خبر: 4212253
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۰
در نشست ستاد اربعین بیان شد؛

اربعین دریچه رشد و توسعه را به روی استان ایلام باز کرده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در نشست ستاد اربعین گفت: اربعین کنگره بزرگی است که رویکردی مذهبی، فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و اجتماعی نیز دارد که عامل مؤثری در توسعه استان است.

ستاد اربعین ایلامبه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، سعید هژبری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام امروز 5 اردیبهشت در نشست ستاد اربعین با موضوع تعیین تکلیف جانمایی مواکب در مرز مهران که در محل معاونت عمرانی برگزار شد، اظهار کرد: اربعین کنگره بزرگی است که رویکردی مذهبی، فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و اجتماعی نیز دارد که عامل موثری در توسعه استان است.

وی افزود: در طول دوران دولت سیزدهم تحول خوبی در برگزاری کنگره اربعین ایجاد شده و ایلام رتبه نخست کشور را در اربعین کسب کرده که گواه آن رضایت مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری و رضایت زائران است که با  اشتیاق  مرز مهران را برای مشرف شدن به عتبات عالیات انتخاب می‌کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام تأکید کرد: پس از برگزاری اربعین فعالیت‌ها متوقف نمی‌شود و هر سال برای برگزاری اربعین یک فرایند جدید تعریف می‌شود و بلافاصله برنامه‌ریزی و مطالعات برای رفع نواقص و تکمیل زیرساخت‌های اربعین سال آینده آغاز می‌شود.

هژبری خاطر نشان کرد: ساماندهی میدان اربعین و ورودی و خروجی پایانه با نگاه علمی، نقش مهمی در بهبود ترافیک، تسهیل در تردد ناوگان حمل و نقل عمومی، تسهیل در تردد زائران پیاده، جلوگیری از ازدحام جمعیت و ساماندهی دستفروشان دارد.

وی در خصوص ساماندهی دستفروشان مرز مهران در موسم اربعین، تصریح کرد: دستفروشان نباید انتظار داشته باشند که همگی در میدان اربعین مستقر شوند بلکه باید بخشی از آن در پایانه برکت و پارکینگ اربعین ساماندهی شوند تا بتوانند خدمات خود را به زائران در برگشت ارائه داده و اختلالی در تردد انجام نشود.

در ادامه این نشست محمدسبحان حسنی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام در خصوص تعیین تکلیف جانمایی مواکب در مرز مهران، اظهار کرد: مقررات و جانمایی‌های اولیه اربعین در مرز مهران با توجه به قرار گرفتن اربعین در ماه‌های سرد سال صورت گرفته است.

وی افزود: در سال‌های گذشته بر خلاف امروز وجود ویزا چندان ملاک نبود و گاهی با کارت ملی انجام می‌شد ولی اکنون گذرنامه زیارتی صادر می‌شود و کار بسیار تسهیل شده و سرعت تردد بالا رفته و ما با شرایط جدیدی در برگزاری اربعین مواجه هستیم.

حسنی گفت: با شرایط جدید و تحولات بزرگی که در حوزه اربعین در استان ایلام صورت گرفته، جانمایی مواکب، تردد اتوبوس‌ها و بازرسی‌ها با این شرایط جدید وفق داده شود تا زائر سریع‌تر به مرز برسد و جمعیت زودتر تخلیه شود.

معاون استاندار ایلام تأکید کرد: موضوع ساماندهی دستفروشان باید به طور جدی دیده شود و ملاحظات نیروهای انتظامی و مرزبانی و راهور در نظر گرفته شود تا مزاحمتی در برقراری نظم و تردد زائران ایجاد نشده و خللی در تردد میلیونی زائران ایجاد نشود.

در این جلسه طرح ساماندهی میدان اربعین توسط مشاور ارائه شد و اعضای جلسه نظرات خود را در راستای نهایی شدن این طرح بیان کردند.

انتهای پیام
captcha