نخستین اجلاسیه سراسری نماز نهاجا برگزار شد + عکس
کد خبر: 4212005
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۷

نخستین اجلاسیه سراسری نماز نهاجا برگزار شد + عکس

نخستین اجلاسیه سراسری نماز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدجواد بهشتی در سالن مسجد‌النبی(ص) ستاد نهاجا برگزار شد.

عکسبه گزارش ایکنا، نخستین اجلاسیه سراسری نماز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز سه‌شنبه 4 اردیبهشت با حضور حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدجواد بهشتی؛ قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، امیرسرتیپ خلبان علی‌اکبر طالب‌زاده؛ معاون هماهنگ‌کننده نهاجا و سرهنگ مهدی میدانی؛ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در سالن مسجد‌النبی(ص) ستاد نهاجا برگزار شد.
 
قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور در این مراسم با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز در سطح ارتش گفت: تبلیغات صحیح، نقش مهمی در گسترش فرهنگ نماز در جامعه و کشور دارد. 30 سال است که اجلاس نماز در کشور برگزار می‌شود و رهبر انقلاب اسلامی برای هر یک از این اجلاس پیام جداگانه‌ای صادر کردند و این امر نشان می‌دهد موضوع اجلاس نماز بعد از مراسم حج که رهبر انقلاب هر سال برای آن پیام می‌فرستند، از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای بر‌خوردار است.
 
بهشتی با اشاره به آغاز طرح اجلاس نماز در ارتش و اینکه در ارتش جمهوری اسلامی از سال‌ها پیش این موضوع مطرح شد که اجلاس نماز در سراسر پایگاه‌‌های این نهاد نظامی متعلق به ارتش برگزار شود، تصریح کرد: امیرالمومنین علی (ع) در نامه خود به مالک چنین می‌گوید که بیشتر از قبل به نماز اهمیت بده و امام خمینی(ره) نیز برای نماز این تعبیر را به کار بردند که «نماز پشتوانه ملت است» که این امر نیز نشان از آن دارد که امام (ره) نگاه ویژه‌ای به نماز داشتند و از برکات آن آگاه بودند. 
 
وی با اشاره به نقش تبلیغات در گسترش فرهنگ نماز در کشور گفت: چهار اقدام برای آموزش نماز باید مورد توجه قرار بگیرد که عبارتند از آموزش قرائت صحیح، آموزش مفاهیم، آموزش احکام و آموزش اسرار اما نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که موضوع تبلیغات جایگاه مهمی در کمک به گسترش جایگاه نماز در بین انسان‌ها دارد.
 
این گزارش حاکی است، امیرسرتیپ خلبان علی‌اکبر طالب‌زاده؛ معاون هماهنگ‌کننده نهاجا نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و گفت: اگر همه ما به سمت نماز و مسجد گرایش داشته باشیم، زندگی خود و خانواده‌هایمان در مقابل تهدیدات بیمه می‌شود.
 
عکس
 
وی با اشاره به اینکه همه ما به این موضوع که نماز عامل آرامش در زندگی است باور داریم گفت: با این وجود ممکن است بعضی اوقات از این مهم غفلت کنیم لذا این امر برای ما نظامی‌ها بسیار با اهمیت‌تر است، چرا که برای دور ماندن از خطرات جنگ نرم و ترکیبی دشمن که برای ما نظامی‌ها بسیار بیشتر است، باید به سمت نور و نماز حرکت کنیم و از آن غافل نشویم.
 

فضای مجازی دوست فرزندان ما نیستند

 
معاون هماهنگ‌کننده نهاجا در ادامه با اشاره تأثیرات منفی فضای مجازی بر روی فرزندان تصریح کرد: امروزه چیزی که بر روی فرزندان ما تأثیر می‌گذارد، فضای مجازی است و تلفن هوشمند ذره ذره آنها را به سمت اهداف امپراطوری رسانه می‌کشاند در نتیجه باید بدانیم این گوشی‌هایی که دست ما و فرزندان ماست، دوستمان نیست، بلکه ابزاری هستند برای دشمن که اهداف شوم خود را دنبال کند.
 
طالب‌زاده در ادامه گفت: دشمنان به وسیله همین فضای مجازی، بدون اسلحه و مهمات و با کمترین هزینه مخاطبان خود را به سرباز جبهه دشمن مبدل می‌کنند و البته ما هم در مقابل این جنگ‌شناختی، اعتقادات دینی خود را داریم که می‌توانیم به وسیله آن در برابر آنها ایستادگی کنیم و لذا در این مسیر مسجد و نماز به عنوان خط مقدم جنگ نرم و ترکیبی است.
 
وی در پایان سخنان خود تأکید کرد: موظفیم به خاطر حفظ خود، خانواده و فرزندانمان این سنگر یعنی همانا مسجد و نماز را حفظ کنیم و تنها راه مقابله ما با دشمن در عصر حاضر نیز غیر از این نیست.
 

برگزاری 130 اجلاس نماز در ارتش

 
همچنین در این مراسم سرهنگ مهدی میدانی؛ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با اشاره به اینکه نیروی هوایی ارتش امسال مهمترین برنامه خود را با موضوع نماز آغاز کرده است، گفت: از خرداد سال گذشته که اجلاس نماز در ارتش برگزار شد، تاکنون بیش از 130 اجلاس نماز در ارتش برگزار شده است و اجلاس سراسری نماز که امروز در نیروی هوایی آغاز به کار کرد، نخستین اجلاس سراسری در بین کارکنان نیروی هوایی ارتش است.
 
وی در پایان ادامه داد: سال گذشته هم جشنواره «حدیث» مبتنی بر کتاب خوب «نماز در سیره امام علی (ع)» برگزار شد و بیش از 14 هزار نفر در آن شرکت کردند.
 
انتهای پیام
captcha