«وعده صادق» مسیر جدیدی را در برابر جهان اسلام گشود
کد خبر: 4211866
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۸
سردار سلیمانی:

«وعده صادق» مسیر جدیدی را در برابر جهان اسلام گشود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور تشکیل حزب‌الله لبنان را یک الگوگیری از مجاهدت‌های رزمندگان ایرانی در دفاع مقدس دانست ‌و گفت: به برکت خون شهدا و متحمل شدن سختی‌های فراوان، عملیات «وعده صادق» قاعده جدیدی را در دنیا شکل داد و مسیر جدیدی در مقابل بشریت و جهان اسلام گشود.

سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور امروز سوم اردیبهشت‌ماه در همایش تبیینی «هم‌پای طوفان» با محوریت مراسم سومین سالگرد شهادت سرلشکر شهید محمد حجازی و عروج حاج جمعه‌علی کیانی ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت مرحوم سردار کیانی، اظهار کرد: این رزمنده و ایثارگر دفاع مقدس، در ۴۵ سال عمر انقلاب اسلامی کارنامه‌ای درخشان و خالی از تزلزل را به همراه دارد.

وی مرحوم کیانی را یکی از عناصر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تیپ قمر بنی هاشم(ع) معرفی کرد و ادامه داد: در حالی که در اوایل انقلاب نظام مقدس جمهوری اسلامی در مرحله ثابت شدن بود و گروهک‌های مختلف وابسته به استکبار سعی در ایجاد ناامنی داشتند، زنده‌یاد محمد کیانی مانند سپری برای مقابله با این گروهک‌ها به مبارزه می‌پرداخت.

سلیمانی تربیت نیرو را از دیگر ویژگی‌های زنده‌یاد محمد کیانی برشمرد و افزود: این سردار دفاع مقدس، نیروهای پرشماری را در پادگان‌ها برای میدان‌های خطر در دوران دفاع مقدس تربیت کرد‌.

وی این شهید زنده را یک نیروی همواره فعال در هشت سال دفاع مقدس معرفی کرد و ادامه داد: او یک فرمانده خط‌شکن در میدان‌های نبرد بود و در عملیات والفجر هشت بیش از ۳۰ حمله به ارتش صدام را پاسخ داد و مانع بهم خوردن آن عملیات شد، لذا والفجر ۸ به ثبات رسید.

سلیمانی گفت: زنده یاد محمد کیانی در دوران دفاع مقدس به دستور شهید علی زاهدی به لشکر امام حسین(ع) پیوست و به همراه هم‌رزمانش به لشکر ۱۰ زرهی عراق که قوی‌ترین هجومی‌ترین لشگر عراق بود، حمله‌کرد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس هیچ صحنه‌ای را از زنده یاد محمد کیانی مشاهده نمی‌کنیم که در مقابل دشمن متزلزل شده باشد.

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: این رزمنده دفاع مقدس با توجه به استعداد نیروها به آنان مسئولیت می‌داد تا رشد کنند و در خدمت دفاع مقدس بهتر عمل کنند.

سلیمانی گفت: زنده‌یاد کیانی نقش مؤثری در استقلال تیپ قمر بنی‌هاشم(ع) داشت و نام این لشکر کنونی با الکوگیری از حضرت ابالفضل(ع) در صحنه کربلا انتخاب شد.

وی افزود: با توجه به احتمال وقوع فتنه‌های صدام، نقش‌آفرینی حاج محمد کیانی را بیشتر از قبل در شمال غرب کشور به مدت چهار سال شاهد بودیم.

رئیس بسیج مستضعفین بیان کرد: حاج محمد کیانی بعد از جنگ، یک خادم فرهنگی و اجتماعی برای مردم شد و طی تلاش‌های فراوان، مسجد فاطمه الزهرا(س) را احداث کرد.

سلیمانی دیگر خدمت حاج محمد کیانی را پیگیری و برپایی موکب استان چهارمحال و بختیاری با نام حضرت قمربنی هاشم(ع) در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی عنوان کرد و افزود: راه حاج محمدها روشن است و جهان مورد تأسی و الگوگیری از آرمان‌های انقلاب اسلامی است و برای مثال مقاومت مردم غزه را در مقابل اقدامات وحشی‌گرانه استکبار شاهد هستیم.

وی جنایات رژیم صهیونسیتی و وحشگیری‌های آنان از زمان امپراطوری عثمانی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: این رژیم کودک‌کش با فراخوان یهودیان دنیا در سرزمین فلسطین و آغاز مسلمان‌کشی‌ها، آنان را وادار به مهاجرت و یا فروش زمین‌های خود کرد.

سلیمانی ادامه داد: رژیم غاصب صهیونیستی تاکنون ۶۵ قتل عام گسترده را مرتکب شده است که خیلی از آنها تا قبل از به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸ به وقوع پیوست.

وی گفت: ما بیشتر از صد سال آدم‌کشی و کودک‌کشی را در کارنامه رژیم مستکبر اسرائیل را شاهد هستیم و سنت خدا بر نابودی جبهه باطل است.

وی تشکیل حزب‌الله لبنان را یک الگوگیری از مجاهدت‌های رزمندگان ایرانی در دفاع مقدس دانست ‌و افزود: به برکت خون شهدا و متحمل شدن سختی‌های فراوان، عملیات وعده صادق قاعده جدیدی را در دنیا شکل داد و مسیر جدیدی در مقابل بشریت و جهان اسلام گشود.

وی گفت: با انجام عملیات وعده صادق، تنها مؤلفه رژیم صهیونسیتی که آن را امنیت خود می‌دانستند، از بین رفت.

سلیمانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که عملیات طوفان‌الاقصی شکست غیر قابل ترمیم است، بیان کرد: افرادی که تحولات جهانی، غرب آسیا و مسلمانان را رصد می‌کنند می‌دانند که باوجود غوغای رسانه‌ای که سعی بر تضعیف این عملیات‌ها داشتند، صهیونیست‌ها شکست خوردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: جلسات قرارگاه جهاد تبیین که در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود، به واسطه تلاش‌های استاندار استان، نماینده ولی‌فقیه و فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان، اقدامات بی‌نظیری در استان و کشور است.

سلیمانی در پایان با تأکید بر اهمیت نقش‌آفرینی مردم استان و ارائه محتوا آنان در کشور، گفت: نقش‌آفرینی مردم چهارمحال و بختیاری بی‌نظیر است و لذا سپاه و بسیج در کنار دستگاه‌های خدمات‌رسان، آماده ارائه خدمت به مردم شایسته استان هستند.

انتهای پیام
captcha