بازنگری اسناد راهبردی قرآنی در دستور کار قرار گرفت
کد خبر: 4211785
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۲
حجت‌الاسلام حسینی:

بازنگری اسناد راهبردی قرآنی در دستور کار قرار گرفت

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به برگزاری دومین جلسه شورای راهبری اسناد قرآنی با حضور دبیران کمیسیون‌های شورای توسعه گفت: در این جلسه مقرر شد از جلسات آینده بازنگری اسناد راهبردی در دستور کار قرار گیرد.

بازنگری اسناد راهبری قرآنی در دستور کار قرار گرفت

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، قائم‌مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اینکه یکی از ارکان شورای توسعه فرهنگ قرآنی، شورای راهبری اسناد قرآنی است، گفت: این شورا به عنوان یکی از ارکان شورای تخصصی و به موجب ماده‌واحده سازوکارهای هماهنگ‌سازی اجرای اسناد در جلسه 44 شورای توسعه فرهنگی تصویب و در 11 اسفندماه 1397 ابلاغ شده است. اعضای این شورا دبیران کمیسیون‌های تخصصی شورای توسعه فرهنگ قرآنی هستند. 

وی در ادامه به اهمیت این شورا در هماهنگی و تسریعِ پیگیری‌هایِ مربوط به عملیاتی نمودن اسناد راهبردی اشاره کرد و گفت: بر همین اساس دومین جلسه این شورا روز گذشته دوم اردیبهشت‌ماه با حضور دبیران کمیسیون‌ها برگزار شد و در آن هر کدام از دبیران کمیسیون‌ها ضمن تشریح آخرین وضعیت کمیسیون مربوطه، پیشنهاداتی برای فعال‌سازی و اجرای اسناد راهبردی ارائه دادند.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی ضمن تأکید بر ضرورت حضور منظم رؤسا و دبیران کمیسیون‌ها در جلسات گفت: دبیرخانه شورا از همه کمیسیون‌ها تقویم زمانی برپایی جلسات کمیسیون‌ و کارگروه‌های وابسته به آنها را درخواست کرده است. بنا داریم موضوعات ساختاری کمیسیون‌ها را که یکی از مصوبات جلسه اخیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در فروردین‌ماه بود، دنبال کند.

حسینی با اشاره به ضرورت ساماندهی ساختار و منابع انسانی کمیسیون‌ها اظهار کرد: در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، دبیرخانه شورا مأموریت پیدا کرد تا طی دو ماه ساختارهای کمیسیون‌ها را بررسی کرده و جمع‌بندی آن را در جلسه شورای تخصصی برای اتخاذ تصمیم ارائه دهد، لذا دبیرخانه این شورا با کمک کمیسیون‌ها مشغول بررسی مسائل مربوط به ساختار کمیسیون‌ها است.  

وی به گزارش‌های امیدوارکننده برخی دبیران کمیسیون‌ها در جلسه شورای راهبری اسناد قرآنی اشاره کرد و گفت: تعیین نسبت هر کمیسیون با کمیسیون‌های دیگر و استفاده از ظرفیت‌های فی‌مابین یکی دیگر از مواردی بود که در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت.

قائم مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی افزود: زمان برگزاری جلسات شورای راهبری اسناد راهبردی به صورت ماهانه در نظر گرفته شده و برنامه‌ریزی شده از جلسات آینده بازنگری اسناد در دستور کار قرار گیرد. 

بر اساس گزارش ایکنا از جمله دبیران کمیسیون‌های حاضر در این جلسه می‌توان به محمدجواد هراتی، معاون وزیر علوم و دبیر کمیسیون آموزش عالی و پژوهش قرآنی، شبیر فیروزیان، معاون وزیر ارشاد و دبیر کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم، سیدمهدی مصطفوی، قائم مقام و دبیر کمیسیون توسعه فعالیت‌های قرآنی در عرصه بین‌الملل، حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده، دبیر ستاد تدبر در قرآن کریم، حمید مجیدی‌مهر، دبیر ستاد راهبری حفظ قرآن کریم، میکائیل باقری، نماینده کمیسیون آموزش عمومی قرآن و جواد باقری‌بیلندی، نماینده کمیسیون توسعه آموزش عالی و پژوهش در نظام سلامت اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha