سالانه ۱۰ محفل قرآن در حسینیه‌های شهدای بندرانزلی برگزار می‌شود
کد خبر: 4211759
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱

سالانه ۱۰ محفل قرآن در حسینیه‌های شهدای بندرانزلی برگزار می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بندرانزلی با بیان اینکه از پنج حسینیه شهید در این شهرستان دو حسینیه با محوریت قرآن فعالیت دارند، گفت: سالانه به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران و مشارکت مردم، به طور میانگین تا ۱۰ محفل انس قرآن توسط حسینیه‌های شهدا در شهرستان بندرانزلی برگزار می‌شود.

محفل قرآنی در حسینیه شهید فرمانی

به گزارش ایکنا از گیلان، امیر نظری، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بندرانزلی امروز، سوم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر پنج حسینیه شهید در شهرستان بندرانزلی فعالیت دارد که در ایام مراسم مذهبی به اجرای برنامه‌های ادعیه و در مناسبت‌ها نیز مولودی، مداحی و روضه خوانی برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه به همت این حسینیه‌ها کلاس‌های قرآن ویژه بانوان برگزار می‌شود، افزود: علاوه‌ بر این کلاس‌ها که شامل دوره‌های روخوانی و روانخوانی هستند، حسینیه‌های شهدا در طول سال حداقل میزبان دو محفل انس با قرآن هستند که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران ساماندهی و با مشارکت مردم اجرایی و به طور میانگین سالانه حداقل تا ۱۰ محفل انس با قرآن توسط این حسینیه‌ها در شهرستان بندرانزلی برگزار می‌شود.

نظری با بیان اینکه حسینیه شهید ابراهیم فرمانی و حسینیه شهید قلندری توسط همسران این شهدا، حسینیه شهید رسول نجات‌رسولی و حسینیه شهید سیدرضا هویت‌طلب توسط مادران شهید و همچنین حسینیه شهید حسین نظرپاک توسط خواهر شهید در شهرستان بندرانزلی فعالیت دارند، تصریح کرد: دو حسینیه شهید فرمانی و قلندری با محوریت حسینیه قرآن فعالیت دارند.

وی افزود: برگزاری دوره‌های بصیرتی و جهاد تبیین نیز در دستور کار این حسینیه‌ها قرار دارد که با حضور یکی از مبلغات حوزه علمیه برای مخاطبان و شرکت‌کنندگان اجرا می‌شود، ضمن اینکه متولیان این حسینیه‌ها در همایش سالیانه حسینه‌های شاهد و ایثار کشور در مشهد مقدس شرکت می‌کنند.

نظری با بیان اینکه راه‌اندازی حسینیه‌های شهید با هدف ترویج فرهنگ قرآنی، دینی، ایثار و شهادت و توسط مادر، همسر و یا خواهر شهید انجام می‌شود، گفت: متقاضیان برای راه‌اندازی و ثبت فعالیت حسینیه‌ شهید باید مکان مشخص و مناسب در نظر داشته و با مراجعه به بنیاد شهید، مراحل ثبت اداری و اقدامات لازم برای تجهیز آن به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha