«وعده صادق» قدر‌ت‌نمایی ایران در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی بود
کد خبر: 4211247
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰
امام جمعه رودان:

«وعده صادق» قدر‌ت‌نمایی ایران در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی بود

حجت‌الاسلام بارانی پاسخ جمهوری اسلامی به جنایت رژیم صهیونیستی را دفاعی مشروع دانست و گفت: اقدام تاریخی «وعده صادق» فقط نمایش قدرت ملت ایران بود و نه اعمال قدرت، بنابراین اگر روزی مصلحت بر اعمال قدرت باشد دیگر اثری از رژیم خبیث صهیونیستی باقی نخواهد ماند. 

حجت‌الاسلام محمد بارانی امام جمعه رودانبه گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمد بارانی، امام جمعه رودان، امروز، 31 فروردین‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، پاسخ جمهوری اسلامی به جنایت رژیم صهیونیستی را دفاعی مشروع در قالب عملیاتی فوق راهبردی و تاریخی دانست و گفت: این اقدام تاریخی در قالب عملیات «وعده صادق» دارای زوایای مختلفی است که از یک طرف بزرگترین عملیات پهپادی و از طرفی حجم موشک‌های کروز و بالستیک بود، که با وجود استفاده از تجهیزات متوسط و با فناوری سطح پایین باز هم قدرت پوشالی پدافندی آنها قادر به رهگیری نشد و این در حالی است که هنوز فتاح‌ها و خرمشهرها در شهرهای موشکی آماده شلیک هستند.

وی افزود: این فقط نمایش قدرت ملت ایران بود و نه اعمال قدرت؛ بنابراین اگر روزی مصلحت بر اعمال قدرت باشد دیگر اثری از رژیم خبیث صهیونیستی باقی نخواهد ماند. 

بارانی با اشاره به پیام‌های این عملیات گفت: عبور پهپادهایی با سرعت پایین و صدای بالا از سامانه‌های پدافندی 10 کشور نشان‌دهنده قدرت و ابتکار عمل بالای جمهوری اسلامی در برابر رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌هاست که همگان عظمت این عملیات را مشاهده کردند و همه اینها در شرایطی است که اگر جبهه مقاومت وارد عمل می‌شد رژیم صهیونیستی از شمال و جنوب و زمین و هوا و دریا مورد ضربه فلج‌کننده سنگین رزمندگان مقاومت اسلامی قرار می‌گرفت.

امام جمعه رودان با تجلیل از هماهنگی دستگاه دیپلماسی و فرماندهان میدان اظهار کرد: رژیم صهیونیستی بدون حمایت آمریکا یک روز هم قادر به حمایت از خود نیست و به برکت خون شهدا و مجاهدت رزمندگان اسلام امروز قدرت پوشالی این رژیم خبیث فرو ریخته است که در میدان و دیپلماسی هم از جمهوری اسلامی شکست سنگین خوردند.

وی هدف از انجام این عملیات را تثبیت قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و نواختن سیلی کمرشکن به رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد و گفت: ما در این عملیات فقط سیلی زدیم و انتقام خون شهدا نابودی کامل رژیم صهیونیستی و اخراج آمریکایی‌ها از منطقه است که یقیناً به فضل الهی در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

خطیب نماز جمعه رودان با گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران گفت: سپاه حافظ عزت و اقتدار ملت ایران است و امروز به برکت پرورش چنین فرزندانی ایرانیان ملتی سرافراز در دنیا هستند و دنیا نیز بداند ملت مؤمن ایران عاشق مبارزه با صهیونیست‌هاست و سر آشتی با احدی از حامیان رژیم کودک‌کش ندارد و آشکارا اعلام می‌کنیم که اسرائیل باید از بین برود و به لطف الهی از بین خواهد رفت. 

بارانی هدف از تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صیانت و اعتلای گفتمان انقلاب اسلامی دانست و افزود: امروز در کشور سپاه نماد حرکت و اقدام انقلابی و محبوب قلوب ملت ایران است و این ادعا در عرصه‌های مختلفی مانند حرکت جهادی، سازندگی، فرهنگ، حوزه دفاعی و... اثبات شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی رودان با گرامیداشت روز شهدای ورزشکار گفت: مدال قهرمانی شهدای ورزشکار شهادت است که با این فوز عظیم به معنای واقعی کلمه ایثار، از خودگذشتگی، شجاعت، اخلاص و روحیه پهلوانی را در کمال گمنامی به همگان نشان داده و تبدیل به الگوی مناسبی برای نسل جوان شدند.

امام جمعه رودان ضمن توصیه‌ای مبنی بر مطالعه شرح حال شهدا تأکید کرد: فایده مهم انس با شهدا و شناخت سیره این ستارگان برجسته عالم بشریت فراگیری شیوه‌های زیست مؤمنانه است که انسان را به اوج قله ایمان، سعادت و خوشبختی یعنی عبودیت می‌رساند.

بارانی با معرفی کتاب «پهلوان سعید» در شرح احوال شهید سعیدطوقانی، ضمن بیان نکاتی از زندگی‌نامه و سیره این شهید افزود: شهید طوقانی در سن هفت سالگی موفق به کسب بازوبند پهلوانی از همسر شاه و به چهره اول تلویزیون و روزنامه‌ها در چاپ پوستر و پخش فیلم تبدیل می‌شود، اما نفس الهی امام عظیم‌الشأن چنان تحولی در این جوان ایجاد می‌کند که با اصرار روانه جبهه می‌شود و با حالاتی عارفانه در عملیات بدر در شرق دجله به شهادت می‌رسد و بعد از ۱۴ سال پیکر مطهرش به خانواده بازمی‌گردد. 

وی گفت: کتاب پهلوان سعید به همت دوست و همرزم شهید جناب حمید داوود آبادی نوشته و توسط نشر نارگل چاپ شده است.

انتهای پیام
captcha