از حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست تا پاسخ حماس به طرح پیشنهادی آتش بس
کد خبر: 4210187
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۶
با تحولات فلسطین

از حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست تا پاسخ حماس به طرح پیشنهادی آتش بس

حزب‌الله لبنان نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد، این درحالی است که جنبش حماس اعلام کرد پاسخ خود را برای طرح پیشنهادی آتش بس ارائه کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد که ۳ عملیات جدید را علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده است.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۳:۱۵ عصر امروز شنبه سیزدهم آوریل ۲۰۲۴ نظامیان دشمن اسرائیلی در حرش حانیتا را با تسلیحات موشکی و گلوله‌های توپخانه هدف گرفتند و آنان را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۳ عصر امروز شنبه سیزدهم آوریل ۲۰۲۴ ساختمانی در شهرک حانیتا را که دشمن اسرائیلی از آن به عنوان مقر جدید نیروهای خود استفاده می‌کرد با پهپاد انتحاری هدف گرفتند.

حزب‌الله لبنان تاکید کرد که شماری از نظامیان حاضر در این ساختمان به هلاکت رسیده و شمار دیگری نیز زخمی شده‌اند.

علاوه بر این موضع «رویسات العلم» در تپه‌های اشغالی کفر شوبا در شمال سرزمین‌های اشغالی نیز ساعت ۲:۰۵ عصر امروز به وقت محلی هدف حمله موشکی حزب‌الله لبنان قرار گرفت.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند که یک صهیونیست در منطقه حانیتا واقع در الجلیل غربی در نتیجه برخورد موشک به شدت زخمی شده است. برخی رسانه‌های عبری دیگر نیز دلیل زخمی‌شدن این صهیونیست را حمله پهپادی عنوان کردند.

این رسانه‌ها تاکید کردند که این صهیونیست از اعضای گروه‌های آماده‌باش رژیم صهیونیستی است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز از به صدادرآمدن آژیر هشدار در منطقه «سعسع» در الجلیل غربی واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

 از حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست تا پاسخ حماس به طرح پیشنهادی آتش بس

دبیرکل جهاد اسلامی: اگر حمایت‌های ایران نبود نمی‌توانستیم مقاومت کنیم

وب‌سایت رهبر انقلاب متن مصاحبه با «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین را منتشر کرد.

 النخاله در این مصاحبه ضمن تشکر از ملت و رهبری ایران برای حمایت بزرگ و مداوم از مقاومت فلسطین گفت: اگر حمایت روشن و بزرگ جمهوری اسلامی ایران نبود نمی‌توانستیم این مقاومت عظیم را در نبرد طوفان الاقصی از خود نشان بدهیم.

وی افزود: ما بخش بزرگ و مهم امکانات موجود در غزه را از جمهوری اسلامی ایران دریافت کرده‌ایم. آرزو داشتیم که ایران هم‌مرز با فلسطین بود، اما با وجود هم‌مرزنبودن، ایران ساعت و لحظه‌ای مقاومت را تنها نگذاشته است.

النخاله ادامه داد: وارد ماه هفتم جنگ می‌شویم و دشمن نه تنها اهداف خود را محقق نکرده است بلکه روز به روز از این اهداف پا پس می‌کشد. مقاومت غزه حضوری قدرتمند و ویژه را در میدان نبرد و سیاست به ثبت رسانده است.

وی تاکید کرد: دشمن اسراییلی در شن‌های غزه و در رویارویی‌ها غرق شده است و مبارزان مقاومت تلفات سنگینی را به آنان وارد کرده‌اند. در صورتی که دشمن آتش‌بس در چارچوب شروط مقاومت را نپذیرد، ما خودمان را برای یک رویارویی دراز مدت آماده کرده‌ایم.

النخاله ادامه داد: یمنی‌ها پیش از این نبرد، در میدان حاضر بودند. ما به صورت مداوم با آن‌ها در تماس هستیم. مردم یمن با وجود شرایط دشوارشان، در نبرد «سیف القدس» میلیون‌ها دلار به ملت فلسطین کمک کردند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: انصارالله در کنار ما ایستاد و از خوش‌شانسی ماست که در این نبرد، آن‌ها اداره یمن را به دست دارند. یمنی‌ها دشمن صهیونیست را در مهم‌ترین بندر تجاری آن محاصره کردند و جهان را به چالش کشیدند.

وی افزود: برادران ما در حزب‌الله نیز حضور پررنگ و مهمی در جبهه لبنان دارند. آن‌ها در این نبرد موثر هستند و بخش زیادی از نیروهای دشمن صهیونیست را به خود مشغول کرده‌اند که این موضوع ارزش فراوانی دارد. حزب‌الله همیشه در کنار مقاومت فلسطین بوده و تجربه، آموزش و دانش را به ما ارایه داده است.

النخاله گفت: چرا کشورهای عربی با این امکانات نظامی و اقتصادی از ارایه کمک به فلسطینیان ناتوان هستند؟! ما در برابر آزمونی برای کشورهای عربی و اسلامی که ادعا می‌کنند در کنار ملت فلسطین قرار دارند هستیم. ما شاهد نمایش برخی کشورها و در راس آن‌ها آمریکا در جریان فرود برخی کمک‌های خیالی به عنوان دلیلی برای حمله اسراییل، بودیم.

وی افزود: ما تجربه مقاومت را به کرانه باختری منتقل کردیم و گردان‌های مسلح کوچک و بزرگی را در بیش‌تر شهرهای کرانه باختری تشکیل دادیم.

از حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست تا پاسخ حماس به طرح پیشنهادی آتش بس

رییس حماس در کرانه باختری: در قلب درگیری و طرح صهیونیستی قرار داریم

زاهر جبارین رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در کرانه باختری اعلام کرد: کرانه باختری در قلب درگیری و طرح صهیونیستی قرار دارد.

جبارین گفت: کابینه دشمن یک طرح ۳ مرحله‌ای شامل، شهرک‌سازی، مسجدالاقصی و اسیران فلسطینی را پیشرو گرفته است. اشغالگران می‌خواهند حقوق ملت ما را سلب کنند.

وی ادامه داد: رژیم اشغالگر موانع زیادی را در کرانه باختری برای اخراج ملت ما و مجبورنمودن آنان به کوچ به سوی اردن ایجاد کرده است.

جبارین افزود: کابینه کنونی رژیم اشغالگر تصمیم گرفته است فلسطینیان را از سرزمین خود در کرانه باختری و نوار غزه اخراج کند. کابینه اسرائیل نسبت به مسلح‌نمودن شهرک‌نشینان برای اجرای تعرض‌های آنان در کرانه باختری اقدام کرده است.

وی ادامه داد: تشکیلات خودگردان و ابومازن باید فوراً هماهنگی امنیتی با اشغالگران را متوقف کنند. کرانه باختری هرگز در برابر نیروهای اشغالگر پرچم سفید را بالا نخواهد برد و تسلیم نخواهد شد. تمامی ملت ما در کرانه باختری باید علیه نیروهای اشغالگر به پا خیزند.

جبارین افزود: نتانیاهو و کابینه آن در توافق مبادله اسیران جدی نیستند. هرگاه رژیم اشغالگر برای این توافق آماده باشد ما نیز آماده خواهیم بود.

 از حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست تا پاسخ حماس به طرح پیشنهادی آتش بس

پاسخ حماس به طرح پیشنهادی آتش‌بس

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای از ارائه پاسخ خود به طرح پیشنهادی آتش‌بس خبر داد.

جنبش حماس اعلام کرد: پاسخ خود را به پیشنهادی که روز دوشنبه گذشته دریافت کردیم به میانجیگران مصری و قطری ارائه دادیم.

در ادامه بیانیه حماس آمده است: ما بر پایبندی به خواسته‌های خود در خصوص برقراری آتش‌بس دائم، عقب‌نشینی ارتش اشغالگر از تمامی نوار غزه، بازگشت آوارگان، افزایش کمک‌ها و آغاز بازسازی نوار غزه تاکید می‌کنیم.

همچنین جنبش حماس آمادگی خود برای امضای توافق جدی و واقعی برای مبادله اسیران میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی را اعلام کرد.

 از حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست تا پاسخ حماس به طرح پیشنهادی آتش بس

شهادت ۳۰ کودک در نتیجه سوء تغذیه

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه از شهادت ۳۰ کودک فلسطینی در پی سوء تغذیه و گرسنگی در این باریکه خبر داد.

این نهاد فلسطینی بیان کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی از آغاز حمله به نوار غزه در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون نزدیک به ۳ هزار جنایت و کشتار را در این باریکه مرتکب شده است.

همچنین دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه اعلام کرد که در نتیجه ۶ جنایت ارتش رژیم صهیونیستی در اردوگاه «الجدید» منطقه النصیرات نوار غزه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۲۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

کمی پیش‌تر نیز اسماعیل الثوابته مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه اعلام کرد: ساختار بهداشتی در شمال غزه و شهر غزه کاملاً فروپاشیده است.

وی افزود: ما در اوضاع فاجعه بار واقعی در شمال غزه به سر می‌بریم.

الثوابته گفت: اشغالگران ۳۲ بیمارستان از مجموع ۳۵ بیمارستان نوار غزه را از کار انداخته‌اند.

اسماعیل الثوابته مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولتی نوار غزه بیان کرد: از جهانیان می‌خواهیم که بیمارستان‌های صحرایی به ویژه در شمال غزه دایر کنند.

 از حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان صهیونیست تا پاسخ حماس به طرح پیشنهادی آتش بس

جهاد اسلامی: وضعیت کنونی، محصول همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با اسرائیل است

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای تشکیلات خودگردان را مسئول وضعیت کنونی پس از بیش از ۳۰ سال همکاری امنیتی با دشمن صهیونیست دانست.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه خود با تأکید بر اینکه هدف از جنایات صهیونیست‌ها در کرانه باختری، سیطره بر مسجد الاقصی است، اعلام کرد : جریان‌های مقاومت به هر شیوه و وسیله ممکن به وظیفه دفاع از ملت خود عمل می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: کشورهای عربی سازشگر و جامعه بین‌الملل نیز مسئول افسارگسیختگی شهرک‌نشینان و جنایات آنان در کرانه باختری هستند.

جهاد اسلامی خطاب به امت اسلامی و عربی اعلام کرد: حملات و جنایات هدفمند و سازماندهی شده صهیونیست‌ها به کرانه باختری با هدف سیطره نهایی بر مسجد مبارک الاقصی انجام می‌گیرد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین تشکیلات خودگردان را مسئول وضعیت کنونی پس از بیش از ۳۰ سال همکاری امنیتی با دشمن صهیونیست دانست و افزود: وضعیت کنونی، محصول همکاری امنیتی ۳۰ ساله تشکیلات خودگردان با اسرائیل است.

این جنبش همچنین ملت فلسطین را به مقابله با جنایات شهرک‌نشینان اشغالگر و امت اسلامی و عربی را به اعمال فشار بر اشغالگران در تمامی عرصه‌ها و میادین فراخواند.

 

انتهای پیام
captcha