حرکت در مسیر نورانی شهدا وظیفه همگان است
کد خبر: 4209711
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱
نماینده ولی فقیه در سمنان:

حرکت در مسیر نورانی شهدا وظیفه همگان است

حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی حرکت در مسیر نورانی شهدا را وظیفه همگان دانست و گفت: اگر در هر جایگاه و مسئولیتی که هستیم بتوانیم آخرت و رضایت خداوند متعال را هدف غایی خود قرار دهیم راه شهدا را ادامه داده‌ایم.

حجت الاسلام مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان

به گزارش ایکنا، به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان، 21 فروردین‌ماه در اولین همایش تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان سمنان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه سه هزار شهید استان سمنان با تشریح ویژگی‌های اولیای الهی و شهدا در کلام مولای متقیان حضرت علی(ع) اظهار کرد: امیرالمؤمنین در حکمت ۴۳۲ نهج‌البلاغه فرمود «دوستان خدا كسانى هستند كه به باطن دنيا نگريستند، در حالى كه ديگران به ظاهر آن مى‌نگرند. آنان به كار آخرت پرداختند، در حالى كه ديگران به كار دنيا می‌پردازند.» 

وی دوری از خدا و وابستگی به مادیات را باطن دنیا برشمرد و افزود: باطن دنیا باعث می‌شود انسان تمام تمرکز و انگیزه خود را در جهت دنیاطلبی بکار بگیرد. 

مطیعی شهید محمدحسین حمزه را یکی از اولیای الهی معرفی کرد و گفت: شهید حمزه از دلبستگی به لوازم دنیا نظیر همسر و فرزند، سرافرازانه عبور کرد و مسیر شهادت را انتخاب کرد که به عالی‌ترین درجات می‌انجامد.

امام جمعه سمنان با یادآوری رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران نظام متذکر شد: برخی افراد وقتی به مسئولیتی دست می‌یابند از همان روز اول در پی دستیابی به مرحله بالاتر هستند که این امر به تعبیر رهبر معظم انقلاب برکت کار را کم می‌کند. 

رئیس شورای سیاستگذاری کنگره سه هزار شهید استان سمنان با بیان اینکه شهدا گوی سبقت را ربودند، یادآور شد: اخلاص و خودسازی شهدا یکی از عوامل مهم دستیابی آنان به سعادت و رستگاری است. 

نماینده ولی فقیه در سمنان حرکت در مسیر نورانی شهدا را وظیفه همگان برشمرد و گفت: اگر در هر جایگاه و مسئولیتی که هستیم بتوانیم آخرت و رضایت خداوند متعال را هدف غایی خود قرار دهیم راه شهدا را ادامه داده‌ایم. شهدا از دنیا و قیود آن دل بریدند، چراکه دل بریدن از دنیا زمینه دستیابی به آخرت را فراهم می‌کند.

در پایان این مراسم حسن حمزه، پدر شهید والامقام محمدحسین حمزه به بیان خاطراتی از شهدای دفاع مقدس پرداخت.

انتهای پیام
captcha