اسکان 200 هزار مسافر نوروزی در سمنان
کد خبر: 4208905
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴

اسکان 200 هزار مسافر نوروزی در سمنان

استاندار سمنان از اسکان ۲۰۰ هزار نفر در استان طی تعطیلات نوروزی در اماکن اسکان رسمی و غیر رسمی خبر داد.

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در سخنانی از اسکان بیش از ۲۰۰ هزار نفر طی تعطیلات نوروزی در استان سمنان خبر داد و گفت: این اسکان‌ها به‌صورت رسمی شامل مدارس، غیر رسمی شامل بوم‌گردی‌ها و اضطراری شامل سالن‌های ورزشی و مدیریت بحران بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۵ هزار نفر در مدارس استان سمنان در طول تعطیلات نوروزی اسکان داشتند، اظهار کرد: شاهد افزایش استقبال مسافران از اماکن گردشگرپذیر و همچنین اسکان نوروزی در طول ایام نوروز بودیم.

استاندار سمنان ادامه داد: امسال به‌واسطه ایجاد نوروزگاه‌ها، مراکز استراحت، مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین جاده‌ای تلاش شد تا از تصادفات جاده‌ای نیز کاسته شود که بر این اساس ظرفیت‌های گردشگری استان نیز در این نوروزگاه‌ها به مسافران نوروزی و زائران رضوی معرفی شد.

هاشمی با اشاره به اینکه همین امر سبب شد تا در طول ایام نوروز سال جاری طبق آمارها نزدیک به ۳۳۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری در استان سمنان بازدید کنند، یادآور شد: نرم‌افزار گردشگری پارکوپولو که برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری، اماکن گردشگری، هتل‌ها، داروخانه‌ها طراحی و اجرایی شده در نوروز سال جاری بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

به گفته وی تلاش در راستای خدمت‌رسانی به مسافران تا پایان تعطیلات عید فطر در استان ادامه خواهد داشت که بر این اساس میزان استقبال مسافران نوروزی از اسکان مدارس در نوروز سال جاری بیشتر از سال قبل بود.

استاندار سمنان یادآور شد: ۱۴ پایگاه فعال اسکان مسافران را برای اسکان در ۱۳۲ مدرسه راهنمایی کردند و عملکرد خوبی را در این زمینه شاهد بودیم.

انتهای پیام
captcha