ثبت‌نام 1130 هزار نفر در حج تمتع در سمنان
کد خبر: 4208588
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹

ثبت‌نام 1130 هزار نفر در حج تمتع در سمنان

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان از کسب رتبه نخست عملیات ثبت‌نام حج تمتع در سطح کشور خبر داد و گفت: تمام ظرفیت یک هزار و ۱۳۰ نفری استان نام نویسی خود را کامل کرده است.

خانه خدا

به گزارش ایکنا، قدرت‌الله چتری، مدیرکل حج و زیارت استان سمنان، صبح امروز، 16 فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به حج تمتع سال جاری گفت: یک هزار و ۱۳۰ نفر از استان سمنان در قالب ۹ کاروان به حج امسال اعزام می‌شوند در حالی که شاهد افزایش ظرفیت کاروان‌های استان سمنان از ۹۲۶ نفر به یک هزار و ۱۳۰ نفر به دلیل استقبال حجاج بودیم.

وی ادامه داد: ۱۰۰ درصد داوطلبان حج تمتع استان سمنان توانسته‌اند مراحل ثبت‌نام خود را کامل کرده و ۵۰ درصد هم تاکنون مورد تأیید پزشکی قرار گرفته‌اند که در این راستا دو پزشک، سلامت زائران را بررسی و همین دو فرد نیز همراه کاروان‌ها به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان از اعزام ۱۷ نفر کارگزار و مدیر کاروان در حج سال جاری خبر داد و افزود: ۵۶ درصد از حجاج سال جاری زن و ۴۴ درصد مرد هستند همچنین بیشترین تعداد جمعیت بانوان به آقایان در کاروان دامغان به ثبت رسیده است.

چتری با بیان اینکه ۹ نفر نیز از روحانیون معین برای راهنمایی مناسک حج با کاروان‌ها به سرزمین وحی اعزام می‌شوند، افزود: پنج نفر از ۹ مدیر کاروان حج سال جاری جوان و سال اولی هستند و معدل سنی زائرین استان سمنان نیز به نسبت سال‌های قبل مطلوب‌تر است.

به گفته وی؛ ۴۸ درصد حجاج استان سمنان میانسال، ۴۸ درصد کهنسال و چهار درصد هم جوان هستند که در این راستا در کاروان شاهرود یک مرد ۸۵ ساله و در کاروان دامغان یک مرد ۳۴ ساله مسن‌ترین و جوان‌ترین حاجی امسال نیز محسوب می‌شوند و به لحاظ سنی کاروان محمد رضا قنبریان از شاهرود مسن‌ترین کاروان استان است.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان همچنین ادامه داد: کاروان دامغان نیز با ۴۲ سال سن میانگین، جوان‌ترین کاروان استان سمنان در تمتع سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

انتهای پیام
captcha