هشدار یونیسف نسبت به خطر مرگ صدها کودک فلسطینی
کد خبر: 4203538
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵

هشدار یونیسف نسبت به خطر مرگ صدها کودک فلسطینی

مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا در بیانیه‌ای از شرایط ناگوار کودکان در نوار غزه ابراز نگرانی کرد و گفت کمبود گسترده غذا، آب سالم و خدمات پزشکی در غزه جان کودکان در این منطقه را تهدید می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، به گفته مقامات بهداشتی محلی، در شرایطی که اسرائیل محاصره فلج‌کننده شمال نوار غزه را تشدید کرده است دست‌کم 15 کودک فلسطینی در بیمارستان کمال عدوان در این منطقه در اثر کم‌آبی و سوء تغذیه جان خود را از دست دادند.

ادیل خضر، مدیر منطقه‌ای یونیسف در خاورمیانه و شمال آفریقا در بیانیه‌ای گفت: احتمالاً کودکان بیشتری در یکی از معدود بیمارستان‌های باقی مانده غزه برای بقا می‌جنگند و احتمالاً کودکان دیگری در شمال اصلاً نمی‌توانند مراقبت‌های بهداشتی دریافت کنند. او افزود: این مرگ‌های غم‌انگیز و هولناک ساخته قابل پیش‌بینی و کاملاً قابل پیشگیری هستند.

یونیسف، صندوق کودکان سازمان ملل متحد اعلام کرد کمبود گسترده غذا، آب سالم و خدمات پزشکی در غزه ناشی از موانع دسترسی و خطرات متعددی است که عملیات بشردوستانه سازمان ملل با آن مواجه است.

به گفته آژانس ملل متحد، نزدیک به 16 درصد یا از هر شش کودک زیر دو سال یک نفر در شمال غزه دچار سوءتغذیه حاد هستند.

خضر هشدار داد: اکنون، مرگ و میر کودکان که ما از آن می‌ترسیدیم، در حال وقوع است و احتمالاً به سرعت افزایش می‌یابد، مگر اینکه جنگ پایان یابد و موانع بر سر راه کمک‌های بشردوستانه فوراً برطرف شود.

او خواستار اجازه دادن به نهادهای کمک‌رسانی بشردوستانه برای رساندن کمک به غزه از همه گذرگاه های ممکن، از جمله شمال غزه شد.

وی گفت: زندگی هزاران نوزاد و کودک دیگر به اقدامات فوری در حال انجام بستگی دارد.

اسرائیل جنگ نسل‌کشی خود را در 7 اکتبر علیه نوار غزه آغاز کرد که در آن تاکنون دست کم 30 هزار و 500 فلسطینی که اکثراً زنان و کودکان بودند کشته و 72 هزار  نفر دیگر زخمی شدند. همچنین صدها هزار فلسطینی در این منطقه بر اثر جنگ آواره شده‌اند و زیرساخت‌های این منطقه تقریباً نابود شده است. 

انتهای پیام
captcha