انتخابات مجلس تحقق مردم‌سالاری است
کد خبر: 4194853
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
استاندار زنجان:

انتخابات مجلس تحقق مردم‌سالاری است

استاندار زنجان گفت: انتخابات مجلس تحقق مردم‌سالاری است و در چارچوب زندگی مردم، آثار زیادی دارد و حتی از انتخابات ریاست جمهوری نیز بالاتر است.

محسن افشارچی، استاندار زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان، امروز، ۳۰ دی‌ماه در جلسه جهاد تبیین استان اظهار کرد: نزدیک‌ترین راه برای تحقق مردم‌سالاری، حضور در انتخابات مجلس است، چون نمایندگان مجلس، بیشترین نزدیکی را با مردم دارند و دغدغه‌های مردم را به‌خوبی می‌شناسند. بنابراین، شایسته است هم‌استانی‌ها مشارکت فعالانه‌ای در این انتخابات داشته باشند.

وی با بیان اینکه انتخاب آگاهانه در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری اهمیت زیادی دارد و باید این موضوع برای مردم تبیین شود، گفت: مجلس‌ سیاست‌گذاری کلان کشور را انجام می‌دهد و در همه ابعاد زندگی مردم نقش‌آفرین است. به همین دلیل، همه مردم باید در پای صندوق‌های رأی حضور یابند.

استاندار زنجان بیان کرد: انتخابات مجلس تحقق مردم‌سالاری است و در چارچوب زندگی مردم، آثار زیادی دارد و حتی از انتخابات ریاست جمهوری نیز بالاتر است. نمایندگان مجلس با اشراف به مسائل ریز و درشت زندگی مردم می‌توانند تصمیم‌های خوبی در راستای رفع مشکلات جامعه بگیرند.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس در مفهوم مردم‌سالاری بیشترین نزدیکی را با تغییر و تحول استان دارند و به‌دلیل ارتباط‌گیری با ساختار بالادستی می‌توانند امکانات خوبی را برای استان بگیرند. بنابراین، انتخاب آگاهانه و انتخاب اصلح‌ترین فرد در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: باید نگاه ویژه‌ای به مؤلفه مشارکت در انتخابات مجلس داشته باشیم و نظرسنجی‌ها از روند رو به رشد مشارکت مردم در انتخابات حکایت دارد.

وی با اعتقاد به اینکه عموم مردم پشتیبان و حامی نظامی اسلامی هستند و در انتخابات پیش رو مشارکت حداکثری خواهند داشت، ادامه داد: عده‌ای تحت‌ تاثیر مسائل مختلف و هجمه‌ رسانه‌ای دشمن به این موضوع با تردید نگاه می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با تأکید بر اینکه دستگاه‌های متولی باید برای این عده، برنامه‌ریزی مشخصی مبتنی بر آگاه‌سازی، اقناع‌سازی و تبیین در دستور کار قرار دهند، گفت: اولویت این کار باید تمرکز بر حلقه‌های میانی و روابط بین مردم و حاکمیت باشد.

انتهای پیام
captcha