نماز مهم‌ترین رکن در آموزش و پرورش است
کد خبر: 4192439
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳
وزیر آموزش و پرورش:

نماز مهم‌ترین رکن در آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش گفت: نماز مهم‌ترین رکن در آموزش و پرورش است و در تنظیم سند نماز، طرح فراگیر حول ۵ محور اصلی امید، ایمان، خودباوری و خردورزی و هویت اجرا می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از زنجان، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، امروز ۱۶ دی‌ماه در سی‌امین اجلاس سراسری نماز که با حضور رئیس‌جمهور در زنجان برگزار شد، با بیان اینکه این روزها در آموزش و پرورش غصه‌دار شهادت عزیزان‌مان حادثه تروریستی کرمان هستیم، اظهار کرد: از عاملان این حادثه انزجار خود را اعلام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین از ما دانش‌آموزان ۴۰ ویژگی از جمله موحد بودن، اهل نماز بودن و ... می‌خواهد که مهم‌ترین آن محور نماز است، گفت: نماز مهم‌ترین رکن در آموزش و پرورش است و در تنظیم سند نماز، طرح فراگیر، حول ۵ محور اصلی امید، ایمان، خودباوری و خردورزی و هویت اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۲ کمیسیون مطالعاتی و تخصصی در سطح استان‌ها با موضوع نماز تشکیل شده است، افزود: امروز باید برای حل مشکل، کنشگرانه وارد عمل شویم. اگر از طریق مدارس جلوی آسیب‌های اجتماعی را بگیریم، راحت‌تر می‌توانیم با مشکلات روبه‌رو شویم.

صحرایی با اشاره به اقدامات شاخص ادامه داد: ۶۴ هزار نماز جماعت با حضور دانش‌آموزان در طرح محراب در حال اجراست.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جشن تکلیف برای دانش‌آموزان در حال اجراست و بهترین برنامه تربیتی محسوب می‌شود، ادامه داد: هم چنین طرح مسجد، مدرسه و خانواده در حال اجراست، مدرسه در اقامه نماز از مسجد مهم‌تر است؛ مدرسه در سند تحول بنیادین می‌گوید نقطه اتکا و ملت در تعالی کشور مدرسه است.

وی با بیان اینکه در سه هزار و ۶۰۰ مدرسه طرح مدرسه، مسجد و خانواده را اجرا می‌کنیم، گفت: برگزاری مسابقات نماز و اذان با مشارکت بیش از یک میلیون نفر و ۷۶۰ اجلاس نماز در مدارس اجرا شد.

صحرایی با بیان اینکه تداوم حضور روحانیت در مدارس مورد تأکید ماست، ادامه داد: مربی پرورشی در مدارس کم داریم و خوشبختانه پردیس معلم پرورشی در قم آغاز به کار کرده و جذب مربیان پرورشی در دستور کار است.

انتهای پیام
captcha