اجرای طرح «شهید طوقانی» در اردبیل آغاز شد
کد خبر: 4186993
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱

اجرای طرح «شهید طوقانی» در اردبیل آغاز شد

آیین استانی افتتاحیه طرح «شهید طوقانی» در زورخانه جهان پهلوان تختی مشگین‌شهر برگزار شد.

آیین افتتاحیه طرح شهید طوقانی در استان اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش اردبیل، اکبر دهقانی‌نیا، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش اردبیل، 18 آذرماه در آیین استانی افتتاحیه طرح «شهید طوقانی» که در زورخانه جهان پهلوان تختی مشگین‌شهر برگزار شد، گفت: ورزش و فعالیت‌های جسمانی نقش مهمی در سلامتی و شادابی داشته و در کاهش استرس و افسردگی، رشد اجتماعی، تأمین بهداشت روانی کودکان و نوجوانان نیز مؤثر است.

وی اظهار کرد: فرهنگ پهلوانی زورخانه‌ای به‌عنوان یکی از غنی‌ترین و اصیل‌ترین فرهنگ‌های تمدن ایران اسلامی ریشه در تاریخ داشته و ورزش باستانی کشورمان است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش اردبیل با اشاره به اهمیت اجرای این طرح گفت: هدف والای این طرح اشاعه فرهنگ پهلوانی در بین دانش‌آموزان عزیز برگرفته از رشادت‌های شهید والامقام پهلوان سعید طوقانی است. طرح شهید طوقانی با رویکرد فرهنگی و تربیتی (اجرای نرمش صبحگاهی با ضرب آهنگ ورزش زورخانه‌ای و مرشدی دانش‌آموزان) خواهد بود.

یادآور می‌شود، در طرح شهید طوقانی تعداد ۲۵ دانش‌آموز در طول ۲۴ جلسه و بعد از گذراندن آموزش‌ها و مهارت‌های لازم زیر نظر هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای در ورزش صبحگاهی مدارس اقدام به مرشدخوانی خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha