مادران و زنان غزه اسوه‌های مقاومت هستند
کد خبر: 4184053
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
اسماعیلی:

مادران و زنان غزه اسوه‌های مقاومت هستند

وزیر ارشاد گفت: امروز اگر مردم غزه با مقاومت جانانه خود جهانیان را انگشت به دهان کرده‌اند، این چیزی نبوده است مگر همراهی زنان و مادران غزه؛ آن‌هایی که اسوه‌های مقاومت هستند.

به گزارش خبرنگار ایکنا، همایش بین‌المللی همبستگی جهانی زنان علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی با عنوان اشک مریم امروز، چهارم آذرماه همزمان با ۲۵ نوامبر روز جهانی رفع خشونت علیه زنان در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی در این همایش بیان کرد: تاریخ مقاومت بیش از صد ساله مردم فلسطین و غزه آکنده از حضور گرم و قدرت‌ساز زنان شیردل این سرزمین است. هیچ مقطعی از این تاریخ طولانی از نقش‌آفرینی زنان و دختران فلسطینی خالی نبوده است.

وی افزود: سرزمین فلسطین از دهه ۱۹۲۰ تا امروز آکنده از حماسه ایثار زنان قهرمان فلسطینی است. قطعاً هیچ جنبشی به نتیجه نمی‌رسد، مگر اینکه همه آحاد جامعه به ویژه زنان در کنار جنبش بوده و راهبری موضوع را به دست گیرند. ما این تجربه را در انقلاب اسلامی خود تجربه کردیم. در نهضت امام (ره) و در این سابقه بیش از ۶۰ ساله، یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های درخشان ایجاد پیروزی، تثبیت، رشد و ارتقا حضور سازنده زنان بوده است.

وزیر ارشاد افزود: عنصر مقاومت با حضور زنان معنا پیدا می‌کند. ما در همه رخداد‌های تاریخی خود حضور زنان حماسه‌ساز را مشاهده کرده‌ایم. پیامبر (ص) رسالت آسمانی خود را با همراهی بانوی بزرگی مانند حضرت خدیجه کبری (س) پبش برد. میراث جاویدان پیامبر (ص) در موضوع امامت و رهبری جامعه اسلامی نیز با ایثار بانوی بی نظیر عالم هستی یعنی حضرت زهرا (س) شکل گرفت.

وی بیان کرد: مفهوم امامت و تداوم امر ولایت با نهضت بزرگ فاطمی آغاز شده و تداوم پیدا کرده است. نهضت بزرگ کربلا نیز بدون حضور پیام‌رسان بزرگ آن یعنی حضرت زینب (س) ناقص و ابتر می‌ماند. در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و در روز‌های دفاع مقدس مادران و زنان، عناصر اصلی پیروزی انقلاب و مقاومت دفاع مقدس بودند. بانوان ایرانی فرزندان رشید و همسران خود را لباس رزم می‌پوشاندند و عازم میدان‌های جنگ می‌کردند.

اسماعیلی گفت: بخشی از این بانوان نیز در میدان جنگ حاضر بودند و شهدای بانویی که در صحنه نبرد به شهادت رسیدند، کم نیستند. در دوره اخیر نیز مادران شهدای مدافع حرم و مدافع امنیت فرزندان خود را رهسپار میدان کردند. مگر می‌شود مردان و جوانان سرزمین بایستند و مقاومت کنند بدون اینکه مادران و زنان در آن نقش نداشته باشند. مکتب امام (ره) این درس را به ما داده است که هر حرکتی با حضور مردان و زنان در کنار یکدیگر پیش می‌رود.

وزیر ارشاد تصریح کرد: در مسئله مقاومت منطقه نیز با الهام از انقلاب اسلامی، امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی که مقتدرانه پرچم نهضت را بر دوش می‌کشند، جایگاه زنان در مقاومت از سوی ایشان تبیین شده است. امروز اگر مردم غزه با مقاومت جانانه خود جهانیان را انگشت به دهان کرده‌اند، این چیزی نبوده است مگر همراهی زنان و مادران غزه. مادران قهرمان غزه اسوه‌های مقاومت هستند و ما در جمهوری اسلامی بنای تعظیم و تکریم این بزرگان را داریم.

انتهای پیام
captcha