نواندیشی در عرصه تولیدات ملی باعث رونق اقتصادی و اشتغال می‌شود
کد خبر: 4183055
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
فرمانده انتظامی استان بوشهر:

نواندیشی در عرصه تولیدات ملی باعث رونق اقتصادی و اشتغال می‌شود

سردار حیدر سوسنی گفت: نواندیشی در عرصه تولیدات ملی و صادرات بین‌المللی کالاهای ایرانی باعث رشد پرشتاب و مستمر اقتصادی و بهبود وضعیت اشتغال پایدار جوانان کشورمان می‌شود.

سردار حیدر سوسنی، فرمانده انتظامی استان بوشهرسردار حیدر سوسنی، فرمانده انتظامی استان بوشهر، در گفت‌و‌گو با ایکنا اظهار کرد: رشد پرشتاب و مستمر اقتصادی و حذف واردات کالاهای قاچاق و غیرضروری در کشور زمانی به نتیجه مطلوب دست می‌یابد که اکثر مردم با اجرای فرامین علمی و حکمت‌آموز رهبر معظم انقلاب اسلامی به دنبال نواندیشی در عرصه تولیدات ملی و صادرات بین‌المللی کالاهای ایرانی باشند.

وی در ادامه با اعلام جزئیات اقدامات امنیتی فراجا بوشهر در حوزه اقتصادی، افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان بوشهر در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اقدام‌های اطلاعاتی و عملیاتی موفق به شناسایی و توقیف ۳۸ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق شدند.

سردار سوسنی گفت: ماموران انتظامی پس از بازرسی از خودرو‌های توقیف شده موفق به کشف انواع کالای قاچاق شامل ابزار آلات، اسباب‌بازی، تجهیزات ماهواره‌ای، لوازم یدکی خودرو، پوشاک، تجهیزات رایانه و تجهیزات عکاسی شدند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به این مطلب که برابر اعلام کارشناسان ارزش کالا‌های توقیف شده ۲۵۶ میلیارد ریال برآورد شده است، بیان کرد: به هم‌استانی‌های گرانقدر بوشهری این توصیه اجتماعی را اعلام می‌دارم که به منظور حمایت از تولیدات داخلی و مبارزه با قاچاق کالا، از خرید و استفاده از کالا‌های قاچاق خودداری کرده و موارد مشکوک را به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

وی با اشاره به اينكه قاچاق فرصت‌های سرمايه‌گذاری برای اشتغال مولد و مؤثر در رشد توليد داخلی را از بين می‌برد، افزود: امروزه تنگ شدن عرصه برای فعالیت قاچاقچیان به واسطه تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس است.

سردار سوسنی اعلام کرد: یک دستگاه موتورسيكلت سنگين CB 1300 فاقد پلاک در محدود استحفاظی و گشت‌زنی یگان امداد شهرستان بوشهر مشاهده شد و ماموران این یگان انتظامی آن را متوقف كردند. مراحل توقیف این موتورسیکلت سنگین فاقد پلاک برای سير مراحل قانونی به مرجع قضائی تشکیل پرونده شده است و همچنین نیز كارشناسان ارزش تقريبی این موتورسیکلت‌ را ۱۰ میلیارد ریال اعلام كردند.

این مقام مسئول با بیان این آمار که ۷۰ درصد از جانباختگان تصادفات شهری مربوط به موتورسیکلت سواران است، افزود: يکی از علل بروز و تشديد حوادث در رانندگی در معابر استان بوشهر، ايجاد مزاحمت از سوی برخی از رانندگانی که وسايل نقليه آنان به چراغ‌های غيراستاندارد، هدلايت، زنون مجهز هستند به وجود می‌آيد.

عضو شورای تأمین استان بوشهر در پایان پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیر قانونی را موجب اخلال در نظام مالی کشور دانست و گفت: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری می‌شود.

سیده‌فردوس رضوی 

انتهای پیام
captcha