فراخوان حماس برای خروش جهان در روز جمعه/ تداوم تظاهرات همبستگی در آمریکا و اروپا + فیلم
کد خبر: 4174312
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵

فراخوان حماس برای خروش جهان در روز جمعه/ تداوم تظاهرات همبستگی در آمریکا و اروپا + فیلم

حماس با صدور بیانیه‌ای جمعه پیش‌رو (21 مهر) را جمعه طوفان الاقصی نامگذاری و جهان اسلام را به حضور گسترده در راهپیمایی اعلام همبستگی با ملت فلسطین دعوت کرد. همزمان تظاهرات در کشورهای اروپایی و آمریکا علیه جرایم رژیم صهیونیستی ادامه دارد.

به گزارش ایکنا، به نقل از المیادین، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) امروز سه شنبه با اعلام جمعه پیش‌رو به نام جمعه طوفان الاقصی در جهان عربی و اسلامی از امت اسلامی خواست برای دفاع از قدس، مسجد الاقصی و غزه بسیج شوند.

در بیانیه حماس به همین منظور آمده است: ما از جوانان انقلابی خود در سراسر کرانه باختری و بیت‌المقدس اشغالی می‌خواهیم قیام کنند و با جمعیت خروشان بیرون آیند و در همه جا با سربازان اشغالگر درگیر شوند، چرا که ما  بر وحدت سرنوشت و مسیر به سوی بیت‌المقدس و مسجد لاقصی و آزادسازی آن از لوث اشغالگران فاشیست تاکید می‌کنیم.

حماس همچنین خطاب به ساکنان سرزمین‌های اشغالی 1948 نیز گفت: امروز روز شماست تا بسیج شوید و به سمت مسجد الاقصی عزیمت کرده و از آنجا محافظت کنید و با هموطنان خود در غزه و کرانه باختری متحد شوید.

در این بیانیه آمده است: مقاومت فلسطین به رهبری گردان‌های عزالدین قسام در دفاع از خاک، قدس شریف و مسجدالاقصی عالی‌ترین تصاویر حماسه‌های قهرمانی و جانفشانی در برابر اشغالگران اسرائیل را ترسیم و از حیثیت و شرافت نگاهبانان زن مسجد الاقصی دفاع کردند و به نیابت از همه امت اسلامی از اسرای در زندان‌های رژیم اشغالگر حمایت کردند.

این جنبش ضمن درخواست از آزادگان جهان برای همبستگی با ملت فلسطین و مقاومت آن گفت: روز جمعه روز بسیج همبستگی و مشارکت با ملت فلسطین است.

حماس از توده‌های مردم در کشورهای عربی و اسلامی و ملت فلسطین در هر کجا و در اردوگاه‌های آوارگان داخل و خارج فلسطین خواست در دسته‌های بزرگ به سمت مرزهای فلسطین بشتابند تا همبستگی خود را با قدس و مسجدالاقصی اعلام کنند و اگر بعد جغرافیایی این امکان را به آنها نمی‌دهد در نزدیک‌ترین نقطه به قدس اشغالی گرد هم بیایند.

محکومیت استاندارهای دوگانه غرب در قبال فلسطین

صدها نفر هم در ایرلند شب گذشته با تجمع مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در شهر دوبلین، پایتخت این کشور حملات نظام مند رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم و حمایت خود را از ملت فلسطین و حق آن در مقاومت با همه اشکال مناسب را اعلام کردند.

فراخوان حماس برای خروش روز جمعه جهان در حمایت از فلسطین/تداوم راهپیمایی‌ها در آمریکا و اروپا

به نوبه خود، ریچارد بوید بارت، نماینده پارلمان ایرلند، با سخنرانی در این مراسم  به استانداردهای دوگانه ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا و دولت ایرلند اشاره کرد و گفت: آنها طی دو سال گذشته از اوکراین با انواع سلاح‌ها و مهمات از جمله بمب‌های خوشه‌ای ممنوعه بین‌المللی حمایت کردند در حالی که حق فلسطینیان در مقاومت برابر اشغالگران اسرائیلی را محکوم می‌کنند.

بارت افزود: همه نهادهای حقوق بشری اسرائیل را به ارتکاب جرایم غیرانسانی، جرایم جنگی و پاکسازی نژادی متهم کرده‌اند. اسرائیل با مجازات جمعی اهالی غزه این منطقه را سال‌ها تحت محاصره قرار داده و پی در پی هم به آنجا حمله می‌کند، اما جهان غرب هیچ واکنشی به جرایم اسرائیل نمی‌دهد و از تحریم تروریسم اسرائیلی خبری نیست و حتی از استفاده از کلمه تبعیض نژادی در توصیف تروریسم علیه فلسطینیان خودداری می‌شود. فلسطینیان هر حقی در مقاومت تا آزادسازی سرزمین خود را دارند.

در شهر مادرید، پایتخت اسپانیا صدها نفر با تجمع در میدان اصلی این شهر در حمایت از فلسطین شعار سر دادند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع با سر دادن شعار و در دست داشتن پلاکارد جنایات رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین را محکوم کردند.

فراخوان حماس برای خروش روز جمعه جهان در حمایت از فلسطین/تداوم راهپیمایی‌ها در آمریکا و اروپا

فراخوان حماس برای خروش روز جمعه جهان در حمایت از فلسطین/تداوم راهپیمایی‌ها در آمریکا و اروپا

در لندن پایتخت انگلیس نیز شب گذشته صدها نفر در حالی که پرچم‌های فلسطین و پلاکاردهایی با عناوین فلسطین آزاد باید گردد، در دست داشتند، بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه را محکوم کردند.

در ادامه راهپیمای‌ها در آمریکا برای اعلام حمایت از ملت فلسطین روز گذشته در شهر  نیواورلئان بزرگ‌ترین شهر ایالت لوئیزیانا نیز راهپیمایی گسترده ای در محکومیت رژیم صهیونیستی برپا شد.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی در حالی که پرچم های فلسطین و پلاکاردهای اعلام همبستگی با ملت فلسطین را در دست داشتند با فریادهای بلند رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

در کانادا و از جمله در شهر تورنتو نیز دیروز دوشنبه، تظاهرات و اجتماعات متعددی از سوی گروه‌های مختلف برای اعلام همبستگی با ملت فلسطین برگزار شد. در شهر تورنتو یک‌هزار نفر در تظاهرات سازمان دهی شده از سوی گروه موسوم به جنبش جوانان فلسطین شرکت کردند.

اعلام حمایت شهروندان کانادایی از ملت فلسطین خشم جاستین ترودو، نخست‌وزیر این کشور را برانگیخت که با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: این تظاهرات را که در سراسر کشور در حمایت از حملات حماس علیه اسرائیل شکل گرفته به شدت محکوم می‌کنم.

وی دفاع فلسطینیان در برابر جرایم رژیم اشغالگر را خشونت خواند و مدعی شد تمجید از خشونت هرگز در کانادا پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha