مسیرها و روش‌های غلط باید اصلاح شود
کد خبر: 4173413
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲
محمد مهدی اسماعیلی:

مسیرها و روش‌های غلط باید اصلاح شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: دولت انقلابی تلاش دارد کشور بر ریل انقلاب و فرهنگ آن حرکت کند، کمبودهایی وجود دارد و باید مسیرها و روش‌ها اصلاح شود.

به گزارش ایکنا، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان که شب گذشته ۱۴ مهر در سالن اجلاس سران اصفهان برگزار شد، گفت: خدا را شاکرم که در چنین ایام مبارکی و در این روز شریف و در این شهر کم‌نظیر، اصفهان مهد فرهنگ و هنر و تمدن حاضر شدیم. جشنواره بزرگ کودک و نوجوان بهانه‌ای برای گردهمایی فرزندان خوب ایران زمین است که نگاه به فتح قله دارند. انقلاب اسلامی ایران با عمری بیش از ۶۰ سال در هر دوره و نسلی، فرزندان بزرگی را پرورش داده و تربیت کرده. اصفهان مهد شهدای والامقام بوده است که تاریخ پر افتخار را ورق زده‌اند. ۲۴ هزار شهید این شهر را به پایتخت فرهنگ شهادت ایران‌زمین تبدیل کرده است. ستارگانی چون شهید خرازی و شهید دیانی بزرگانی هستند که هر یک از آن‌ها برای یک جامعه رو به جلو چون مشعلی فروزان، راه را نشان می‌دهند. علمای اصفهانی در طی قرون و اعصار این شهر را به شهری برای پیشرفت و تجلی فرهنگ شهادت تبدیل کرده‌اند. کودکان عزیز امروز وارث چنین سرمایه غرورآفرینی هستند. کودکان برای سرافرازی، استقلال و سربلندی، وارث افرادی هستند که جان‌های عزیز خود را هدیه کردند و امروز در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این شهر و این سالن بی‌نظیر حاضر هستیم.

وی افزود: من به اصفهانی‌ها برای افتخارآفرینی‌های متعدد تبریک عرض می‌کنم. آن‌ها مایه غرور و افتخار هستند. برای اصفهان و تاریخ پر از غرور و افتخار واژگان ناتوانند و نمی‌شود با کلمه این جایگاه را برای مهد تمدن توصیف کرد. سی و پنجمین جشنواره در این سالن که به نام امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نامگذاری شده کلید می‌خورد و امشب میزبانان شما کودکان و نوجوانان سرزمین ما هستند. ما در دولت بنا را بر این قرار دادیم که حوزه فرهنگ و هنر در جایگاه اصلی خود قرار بگیرد و پیشتاز باشد. دولت انقلابی تلاش دارد کشور بر ریل انقلاب و فرهنگ آن حرکت کند، کمبودهایی وجود دارد و باید مسیرها و روش‌ها اصلاح شود. در حوزه کودک و نوجوان قصد سرمایه‌گذاری داریم چراکه پیشرفت‌ها از همین نقطه و با محوریت کودکان و نوجوانان آغاز می‌شود. حضور کودکان و نوجوانان برای تحقق این مهم، یک ضرورت است.

اسماعیلی ادامه داد: امروز همه مدیران و معاونان وزارتخانه همراه من هستند تا در چنین جایگاهی خدمت کودکان اعلام کنیم ما در حوزه فرهنگ و هنر تمرکزمان در آموزش این نسل غرورآفرین است. در شورای عالی سینما هماهنگی بین وزارتخانه‌های مختلف حاصل شده و قصد داریم با اتحاد یکدیگر فضا را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهیم. دولت انقلابی قصد دارد فرهنگ و هنر در جایگاه درست قرار گیرد. وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارشاد موضوع ارتقای هنر برای کودکان را دنبال می‌کنند و به زودی زنگ سینما در مدارس اتفاق می‌افتد. موضوع تولید فیلم‌های کودک و پویانمایی از اولویت‌های ما است. امسال هم یک فیلم پویانمایی سالن‌ها را شلوغ کرده است. بنا داریم این بال‌ها را توسعه دهیم و این مهم رخ می‌دهد. در حوزه کتاب و نشریات و تئاتر و موسیقی و فیلم باید برنامه‌ریزی‌هایی برای تربیت نسل جدیدی از هنرمندان بر مبنای تعالیم والای نظام اسلامی قرار گیرد و جشنواره اصفهان گام مهمی در آغاز این مسیر نورانی است. 

وزیر ارشاد در پایان تصریح کرد: از خوبانی که برای برگزاری این جشن با شکوه تلاش کردند ممنونم. از سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان ممنونم. از شهردار و سایر مدیران استان و مدیران سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی تشکر می‌کنم و این جشنواره را نقطه آغازی برای خلق رویدادهای جدید و مهم در عرصه کودک و نوجوان قرار خواهیم داد.

انتهای پیام
captcha