حوزویان تا خود تهذیب نشود نمی‌توانند مردم را مهذب کنند
کد خبر: 4169442
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
حجت‌الاسلام مهدی پناهی:

حوزویان تا خود تهذیب نشود نمی‌توانند مردم را مهذب کنند

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) تاکید کرد: ما تا خودمان تهذیب نشویم نمی‌توانیم دیگران را هم به این مسیر دعوت کنیم تا سخن ما را بپذیرند و در مسیر اخلاق قدم بردارند.

مهدی پناهیبه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی پناهی؛ مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) 26 شهریورماه در مراسم آغاز سال تحصیلی این حوزه در تهران، گفت: حوزه علمیه امام رضا(ع) تحت اشراف آیت‌الله رشاد از استادان برجسته حوزه و از نظریه‌پردازان دینی فعالیت دارد و از حضور استادان با تجربه بهره کافی را خواهیم برد و بین مؤسسه، پژوهشکده و مدرسه انسجام برقرار خواهیم کرد تا فرصت مناسبی برای طلاب فراهم شود.

وی با اشاره به نقش مؤثر جمهوری اسلامی در منطقه و جهان اسلام، افزود: زمینه برای فعالیت طلاب و مبلغین فراهم است و طلاب باید فرصت جوانی خود را غنیمت بشمارند زیرا به تعبیر امیرالمؤمنین(ع) فرصت‌ها مانند ابر بهاری آمده و خواهند رفت؛ ما در این مدرسه تلاش داریم تا با حضور استادان مبرز، گروه‌های علمی فعال‌ شوند و انگیزه طلاب هم بیشتر شود؛ شورای اساتید هم برنامه‌ها و سرفصل‌های خود را تدوین کرده است.

پناهی با بیان اینکه کانون‌های پژوهشی در حال پیگیری کارهای مرتبط هستند، اضافه کرد: شرط موفقیت این کارها آن است که خود طلاب انگیزه داشته باشند و با سعی و کوشش، اهداف را محقق کنند وگرنه اگر سستی رخ دهد فعالیت‌ها ابتر خواهد ماند همچنین تاکید بنده بر این است که نظم و دقت علمی در امور بسیار لازم و عامل مهمی در موفقیت است.

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) با اشاره به لیلة‌المبیت به عنوان یکی از افتخارات و فضایل امام علی(ع)، تصریح کرد: این جانفشانی دلیل و گواه بر این است که همه شیعیان باید از عمق وجود نسبت به دفاع از دین مایه بگذارند؛ اگر ما مدعی پیروی از آن حضرت هستیم باید آمادگی داشته باشیم زیرا کسی که مدعی جان‌ دادن در راه دین است قطعا باید وقت و عمر خود را هم صرف این کار کند و تحقق این موضوع در گرو فداکردن هواهای نفسانی به نفع دین است.

وی با بیان اینکه از آیت‌الله بهجت پرسیدند که آیا امام زمان(عج) به امور ما توجه دارند، ادامه داد: ایشان فرمودند همین الان که ما مشغول سؤال و جواب هستیم هم ایشان به ما توجه دارند و ما باید با توسل به آن حضرت و با پشتکار این دوره را بگذرانیم و وقت خود را به بطالت و گذراندن کارهای غیر مرتبط نپردازیم. به تعبیر مقام معظم رهبری مهمترین وظیفه یک طلبه تحصیل و تهذیب است و ما تا خودمان تهذیب نشویم نمی‌توانیم دیگران را هم به این مسیر دعوت کنیم.

پناهی افزود: بنده سال‌های متمادی در حوزه هستم و شرایط بسیاری از حوزه‌ها را در سراسر کشور دیده‌ام و معتقدم شرایط این مدرسه بسیار مناسب است و اگر همت و اهتمام جدی وجود داشته باشد گام‌های پیشرفت ما هم بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha