مستند مرحوم مسکین به روی آنتن سیما می‌رود
کد خبر: 4168120
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۲
امروز

مستند مرحوم مسکین به روی آنتن سیما می‌رود

کارگردان و مستندساز همدانی از پخش مستند مرحوم مسکین از شبکه مستند خبر داد و گفت: امروز، 20 شهریورماه دهمین قسمت از مجموعه مستند «خانه‌های نورانی» که اختصاص به مرحوم حاج رحیم مسکین دارد بر روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

امین لطفی شهپر کارگردان و مستندساز همدانیامین لطفی شهپر، کارگردان و مستندساز در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به ساخت مستند مرحوم حاج رحیم مسکین اظهار کرد: برنامه «خانه‌های نورانی» در شبکه مستند به تهیه‌کنندگی محمدامین نوروزی در طول سال‌های اخیر به روی آنتن می‌رود که این برنامه به معرفی شخصیت‌های برتر هر استان می‌پردازد، سال گذشته موفق شدیم مستند «آقاجانی بیگ» را در این برنامه پخش کنیم و امسال نیز مستند مرحوم مسکین ساخته شد و بر روی آنتن شبکه مستند رفت.

وی ادامه داد: امروز، 20 شهریورماه نیز دهمین قسمت از مجموعه مستند خانه‌های نورانی که اختصاص به مرحوم مسکین دارد بر روی آنتن شبکه مستند می‌رود. مجموعه خانه‌های نورانی یک مجموعه ۸ تا ۱۲ قسمتی است که تاکنون هشت قسمت آن تهیه شده و در حال پخش از شبکه مستند است. یک قسمت از مجموعه خانه‌های نورانی در قالب یک برنامه ۵۲ دقیقه‌ای به مستند مرحوم مسکین اختصاص یافت، این مجموعه در قالب مستند روایی و مصاحبه با شخصیت‌های در ارتباط با استاد به صورت گفت‌وگو از روند زندگی این شخصیت قرآنی ساخته شده است‌.

این کارگردان همدانی یادآور شد: استاد مسکین جزء شخصیت‌های بزرگ قرآنی استان و هیئت‌های حسینی است که خدمات بسیاری به استان ارائه کرده‌ است. بسیاری از شاگردان این استاد قرآنی اکنون در مناصب لشکری و کشوری قرار دارند. مرحوم مسکین شاگردان بزرگی تقدیم جامعه کرده که تقریبا ۱۵۰ نفر از شاگردان این مکتب (مکتب امام زمان(عج)) به مقام شامخ شهادت نائل شده‌اند. در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ شاگرد در مکتب امام زمان(عج) در حال آموزش هستند، شاگردان استاد مسکین اکنون مسئولان فعلی این مکتب را تشکیل می‌دهند.

لطفی تصریح کرد: برای ساخت این مستند از آرشیو غنی شاگردان حاج رحیم مسکین استفاده شده و از این طریق ابعاد زندگی او به تصویر کشیده شده است. پس از پخش این مستند که اوایل هفته از شبکه مستند پخش شد بسیاری از شاگردان ایشان که اکنون از اساتید برتر هستند تماس می‌گیرند و بابت ساخت چنین مستندی تشکر می‌کنند.

وی گفت: گرچه راجع به استاد مسکین در نشریات و خبرگزاری‎ها و مجلات مختلف مباحثی مطرح شده بود، اما چنین مستند حرفه‌ای ساخته نشده بود. مستند مرحوم محمدرحیم مسکین به تهیه‌کنندگی امین نوروزی، نور و تصویر بهمن بیگ‌محمدی، تدوین و صداگذاری حامد شیری‌شمس، صدابردار و مدیر تولید رضا دایی‌جانی و با تحقیق و پژوهش زهرا گمار رحیمی ساخته شده است.

انتهای پیام
captcha