محافل قرآنی به صورت تخصصی در کانون‌های مساجد برگزار شود
کد خبر: 4163909
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵
حجت‌الاسلام مطیعی:

محافل قرآنی به صورت تخصصی در کانون‌های مساجد برگزار شود

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه محافل قرآنی به صورت تخصصی در کانون‌های مساجد برگزار شود،‌ گفت: اعضای کانون‌ها در اجرای طرح تلاوت نور در مساجد همکاری بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام مرتضی مطیعیبه گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، عصر روز گذشته، 29 مرداد به مناسبت روز جهانی مسجد در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئول ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان با بیان اینکه مساجد از ابتدای اسلام و در انقلاب اسلامی جایگاه ویژه‌ای داشته و از مسجد به عنوان سنگر یاد شده است، گفت: فعالیت‌های کانون‌های مساجد در حوزه جذب کودکان و نوجوانان به مساجد مهم است.

وی با اشاره به اینکه سرود یکی از برنامه‌های تأثیرگذار  در حوزه فرهنگ انقلابی است، اظهار کرد: کانون‌های مساجد در حوزه سرود بیش از گذشته فعال شوند زیرا سرود یک نشان ویژه برای کانونهای مساجد است.

امام جمعه سمنان طرح تلاوت نور را یکی از ابتکارات کانون‌های مساجد برشمرد و افزود: اعضای کانون‌ها در اجرای طرح تلاوت نور در مساجد همکاری بیشتری داشته باشند و در زمینه برنامه‌های قرآنی به طور جدی وارد شوند تا این اقدامات کانون پررنگ‌تر دیده شود.

مطیعی با بیان اینکه محافل قرآنی به صورت تخصصی در کانون‌های مساجد برگزار شود یادآور شد: کانون‌ها در این زمینه ورود بیشتری داشته باشند و از برنامه‌ها بصورت میدانی بازدید و پیگیری شود و خروجی کار نیز بررسی شود.

اجرای طرح «هر مادر ایرانی، یک مربی قرآنی» در مساجد سمنان

فرشید فلاح، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز با اشاره به فعالیت‌‎های مختلف فرهنگی در مساجد گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از ارکان مهم در مساجد با محوریت اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری هستند.  

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته 20 درصد اعتبارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به کانون‌های مساجد اختصاص یافته و در قالب طرح‌هایی فعالیت‌های ارزشمندی در حوزه مسجد به ثبت رسیده است.  

فلاح اجرای طرح‌های قرآنی در کانون‌های مساجد را مطلوب دانست و افزود: اجرای طرح «هر مادر ایرانی، یک مربی قرآنی»، «مسجد پایگاه قرآنی» و «مسابقات قرآنی بچه‌های مسجد» از مهمترین طرح‌های قرآنی کانون‌های مساجد با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوده است.  

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد محور فعالیت‌های اداره کل در روستاها هستند متذکر شد: جشنواره روستایی «به توان مردم» با محوریت اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری در روستاها نیز با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و ستاد کانون‌های مساجد برگزار شده است.  

فلاح اجرای برنامه‌های غدیر را یکی از برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برشمرد و افزود: برنامه‌های مختلف در زمینه سرود، شعر، نمایش در حوزه غدیر در استان اجرا شد که با اعتبار 860 میلیون ریال از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این زمینه حمایت شد.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بر تلاش بر اجرای برنامه‌های مردمی با محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تأکید کرد.

انتهای پیام
captcha