روایت محرومیت‌های خانه قرآن روستای کچلک
کد خبر: 4163445
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۴

روایت محرومیت‌های خانه قرآن روستای کچلک

مدیر خانه قرآن روستای کچلک شهرستان بندر انزلی گفت: این خانه قرآن علی‌رغم همه محدودیت‌ها تاکنون برنامه‌های متعددی را به همت خیرین اجرا کرده است، ولی این روزها به علت گرمی هوا و نبود وسایل سرمایشی کلاس‌ها و فعالیت‌های آن به حالت تعلیق درآمده است.

خانه قرآن روستای کچلک

وقتی در مسیر انزلی به رضوانشهر حرکت می‌کنیم به روستای آبکنار در حاشیه راه می‌رسیم، به سمت چپ که می‌رویم، بعد از عبور از روستای کپورچال به روستای زیبای کچلک می‌رسیم؛ این روستا در واقع از سه روستای فیض‌الله محله، قنبر محله و کچلک تشکیل شده و دارای سه شورای اسلامی روستایی و یک دهیاری است و خانه قرآنی در روستای کچلک به همت خیرین احداث شده ولی هنوز نیمه کاره است.

سکینه چالسری، مدیر خانه قرآن روستای کچلک در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان در خصوص تنها خانه قرآن این روستا اظهار کرد: این خانه قرآن از سال ۸۱ فعالیت خود را در مسجد روستا آغاز کرد و مدتی هم در محوطه بقعه آقا سیدجلیل کلاس‌ها برگزار می‌شد تا کم کم و به همت خیرین روستا احداث بنای این خانه قرآن آغاز شد.

وی با بیان اینکه ساختمان خانه قرآن روستای کچلک در خیابان فیض‌الله محله، جنب بقعه آقا سیدجلیل واقع شده، افزود: این بنا در ۱۲۰ متر زیربنا و ۷۰ متر حیاط به همت خیرین احداث شده ولی هنوز نیمه‌تمام است. از سال گذشته ساخت سرویس بهداشتی آغاز شد، هر چند هنوز برق و سقف آن تکمیل نشده است.

روایت محرومیت‌های خانه قرآن روستای کچلک

مدیر خانه قرآن روستای کچلک با بیان اينکه سال گذشته یکی از بانوان یخچالی را با نیت خیرات اموات خود به این خانه قرآن هدیه کرد، گفت: هنوز کف ساختمان تکمیل نشده و برای اینکه گرد و خاک نشود، از موکت و فرش استفاده کردیم.

چالسری که اصالتاً اهل همین روستاست ولی مدت‌هاست که ساکن بندر انزلی شده، تصریح کرد: هفته‌ای دو روز کلاس داریم که یک‌شنبه‌ها برای بانوان و پنج‌شنبه‌ها برای کودکان است.

وی که مسئول پایگاه بسیج حضرت مرضیه روستای کچلک است، گفت: با گران شدن کرایه تاکسی رفت و آمد سخت شده است و یکی از مربیان که از رضوانشهر می‌آمد از ادامه فعالیت انصراف داد. دو مربی دیگر هم مدتی با ما فعالیت داشتند که بعد از انتخاب به‌عنوان فرمانده پایگاه وقت کمتری برای همکاری داشتند و در حال حاضر دو مربی با این خانه قرآن همکاری دارند.

روایت محرومیت‌های خانه قرآن روستای کچلک

مدیر خانه قرآن روستای کچلک با تأکید بر اینکه علاوه‌بر دوره‌های آموزشی قرآنی از جمله روانخوانی و روخوانی، دوره‌های حفظ و احکام برای بانوان برگزار می‌شود، گفت: برگزاری ویژه برنامه در مناسبت‌های مذهبی نیز در دستورکار قرار دارد و با استقبال خوبی از سوی اهالی روستا روبه‌رو می‌شود.

چالسری که دارای مدرک تربیت معلم قرآن کریم است، به تلاش‌هایش برای راه‌اندازی کتابخانه در این خانه قرآن اشاره کرد و افزود: روستای کچلک کتابخانه ندارد و با رایزنی از طریق اداره تبلیغات اسلامی و ادارات ذی‌ربط و همچنین به همت خیرین، با هزینه شخصی خودم کتاب‌های متنوعی خریداری کردیم ولی هنوز جای مناسبی نداریم که حتی قرآن‌ها را در آن قرار دهیم.

روایت محرومیت‌های خانه قرآن روستای کچلک

این فعال قرآنی تأکید کرد: علی‌رغم همه محدودیت‌ها و مشکلات، به همت خیرین در این خانه قرآن فعالیت‌های خوبی تاکنون داشته‌ایم؛ از جمله آن دستگیری از نیازمندان روستا بود که در حد وسع بسته‌های معیشتی و همچنین لوازم منزل مورد نیاز را در اختیار خانواده‌های بی‌بضاعت قرار دادیم و تاکنون نیز برای کودکان این خانواده‌ها چهار دوچرخه تهیه شده است.

مدیر خانه قرآن روستای کچلک با تأکید بر اینکه از سوی اهالی این روستا پتانسیل خوبی برای اجرای برنامه‌های قرآنی و فرهنگی وجود دارد، گفت: البته در ایام تابستان نیز بانوان مشغول فعالیت در زمین‌های کشاورزی هستند و نیمه دوم سال شاهد استقبال خوبی از برنامه‌ها هستیم.

انتهای پیام
captcha