پژوهش‌های دانشجویی حوزه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گیلان حمایت می‌شوند
کد خبر: 4162246
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰

پژوهش‌های دانشجویی حوزه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گیلان حمایت می‌شوند

استاندار گیلان گفت: پژوهش و مقالات دانشگاهیان دانشگاه در خصوص تهدیدها، فرصت‌ها و بخش‌های مربوط به فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان پذیرش و مورد بهره‌برداری و حمایت قرار می‌گیرد.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز، 22 مردادماه در بیست و چهارمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان اظهار کرد: این دانشگاه دارای استادان برجسته‌ای است که زحمات بسیاری در حوزه علم و دانش متقبل شدند و باید از توان علمی آنان استفاده شود.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: نقش دانشگاه آزاد اسلامی در نیروسازی و تربیت منابع انسانی در عرصه‌های مختلف اعم از سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی غیر قابل چشم پوشی است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به موضوع نسل‌های جدید دانشگاه، گفت: راهی جز تحول در دانشگاه‌ها نداریم، بسیاری از دانشگاه‌های دنیا متکی به شهریه نبوده و آموزش نخبگان رایگان است.

عباسی مولدسازی را از برنامه‌های دولت عنوان کرد و با تأکید بر اینکه در بخش‌های مربوط به واگذاری باید دقت شود، تصریح کرد: برخی از اموال و املاک را می‌خواهند به نام مولدسازی واگذار کنند که موافق این موضوع نیستم اما برای فعال و شکوفاشدن املاک موافقم.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌های آزاد اسلامی در شهرستان‌ها باید تقویت شود و همه متمرکز در مرکز استان نشود، بیان کرد: واحدهای دانشگاهی در نقاط مختلف گیلان تأسیس و توازن به لحاظ شرایط و مقاطع تحصیلی برقرار شود تا هیچ دانشگاهی دچار ضرر، زیان و افت نشود.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه به لحاظ مدیریت دانشگاهی نیز باید دقت لازم صورت گیرد، افزود: در فعالیت‌های علمی باید مدیران دارای ایده، نوآور و فعال انتخاب شوند تا دانشگاه‌ها دچار روزمرگی نشوند.

وی با تشریح اقدامات انجام شده در استان برای کاهش نرخ بیکاری گفت: با فعالیت‌های انجام شده نرخ بیکاری را به ۶.۱ درصد رساندیم که ۲ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری است.

عباسی با اشاره به نقش مهم آموزش‌های مهارتی برای دستیابی به شغل، بیان کرد: آمار بیکاری عموما از دانش آموختگان دانشگاهی هستند که زیر نظر استادان کسب علم کرده‌اند؛ وارد جامعه می‌شوند اما محلی برای فعالیت آنان وجود ندارد که باید زمینه فعالیت آنان در جامعه فراهم شود.

نماینده عالی دولت با بیان اینکه پایه برخی از دانشگاه‌ها در گیلان کشاورزی است، افزود: برای تولید در حوزه گلخانه تقاضا زیاد است، دانشگاه باید در این بخش ورود کند و در انجام این کار دانش آموختگان خود را به کار گیرد. پژوهش و مقالات دانشگاهیان دانشگاه در خصوص تهدیدها، فرصت‌ها و بخش‌های مربوط به فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان پذیرش و مورد بهره‌برداری و حمایت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha