نهضت امام حسین(ع) هدایتگر است
کد خبر: 4155522
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲

نهضت امام حسین(ع) هدایتگر است

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه تمام زوایای نهضت امام حسین(ع) هدایتگر است، گفت: ارتباط هیئت‌ها با مردم باید حفظ و مستحکم شود و سینه‌زنی‌ها هم با معرفت‌افزایی و خطبه‌ و سخنرانی‌ها درس‌آموز باشد.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز، 25 تیرماه در همایش طلایه‌داران جهاد تبیین که در مصلی رشت برگزار شد، با اشاره به عظمت نهضت امام حسین(ع) اظهار کرد: هیچ پدیده و حادثه‌ای به زیبایی حادثه کربلا نیست، کربلا یک فرصت مهم برای بشریت است و بعثت را هم در مسیر اصلی‌اش حفظ کرد.

وی تمام زوایای نهضت امام حسین(ع) را هدایتگر دانست و افزود: شهادت آن حضرت حرارتی در دل‌ها ایجاد کرد که خاص و ماندگار بود و لذا افرادی که امروز درصدد تبلیغ دین خدا هستند درباره این حرارت ایجاد شده در دل‌ها که سرد نمی‌شود و ماندگار است، کار کنند و از این فرصت برای تبلیغ دین استفاده کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه فرشتگان آسمان‌‌ از صبر امام حسین(ع) شگفت‌زده شدند، گفت: بسیاری از قیام‌های بشر بعد از مدت‌ها فروکش می‌کنند اما نور نهضت امام حسین(ع) خاموش‌شدنی نیست و هرکسی می‌تواند خود و دیگران از این نور به سعادت برساند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه امام حسین(ع) جان خود را در راه خدا فدا کرد تا انسان‌ها را از جهل و سرگردانی نجات دهد، تصریح کرد: آن حضرت امروز هم نجات‌گر و هدایتگر انسان‌هاست و گمراهان را نجات و جاهلان را هدایت می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه عظمت و بزرگی نام و جایگاه امام حسین(ع) در آسمان‌ها بیشتر از زمین است، افزود: جایگاه ملکوتی که آن حضرت در آسمان‌ها دارند اگر به اهل زمین برسد، غوغا می‌شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ایمان و عمل صالح اثرات فراوانی برای انسان دارد، تأکید کرد: کسی‌که برای عمل صالح تلاش می‌کند نباید به‌دنبال تکریم و تمجید باشد زیرا عمل صالح یعنی جز رضای خدا را نخواهد و تنها برای رضای حق تلاش شود.

وی با تأکید بر اینکه هدف ما در همه‌چیز باید احیای نام و راه امام حسین(ع) باشد، گفت: رهبر معظم انقلاب سال 95 در جمع مداحان و مبلغان فرمودند «وقتی در بین جمعیت حضور پیدا می‌کنید این فرصت را دارید که با اجرای عالی و هنرمندانه‌تان، انسان‌های کارآمدی را تحویل جامعه دهید».

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان از واعظان، ذاکران اهل‌بیت و مداحان خواست که از این فرصت برای هدایت انسان‌ها استفاده کنند و خطاب به آنان بیان کرد: با تبلیغ معارف دین، نسل جوان را به عمل کردن به احکام دین، شریعت و مسئولیت‌های بزرگ تشویق و سوق دهید زیرا یکی از اهداف این تشکیلات بزرگ الهی، عمل به دین است بنابراین عمل به دین باید ثمره و نتیجه این جلسات و سخنرانی‌ها باشد.

آیت‌الله فلاحتی خطاب به نوحه‌خوانان و مداحان گفت: شعری که می‌خوانید باید برای مخاطب‌تان، مفهوم و قابل درک باشد و در دل و جان او اثر کند و بدانید حتی یک جمله از شعر و مطلب جامع می‌تواند با تأثیرات فراوانی همراه باشد و باید از محتوا و مضمون شایسته استفاده شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ارتباط هیئت‌ها و مردم باید حفظ و مستحکم شود، تصریح کرد: با سینه‌زنی، معرفت‌افزایی کنید و تلاش شود خطبه‌ و سخنرانی‌ها درس‌آموز باشد زیرا این آموخته‌ها ماندگار خواهد بود.

انتهای پیام
captcha