راه‌اندازی دوره‌های آموزش قرآن در مسجدالحرام
کد خبر: 4153460
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۵

راه‌اندازی دوره‌های آموزش قرآن در مسجدالحرام

مدیر اداره کل محافل و دوره‌های مجازی قرآن کریم در مسجدالحرام از آغاز دوره‌های تابستانی فشرده ویژه حفظ و مرور قرآن کریم از سه‌شنبه آینده، 20 تیر در این مسجد مقدس خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم، شیخ غازی الذبیانی، مدیر اداره کل محافل و دوره‌های مجازی قرآن کریم در مسجدالحرام اعلام کرد: دوره‌های تابستانی فشرده ویژه حفظ و مرور قرآن کریم از سه‌شنبه آینده در این مسجد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این دوره‌های تابستانی به مدت یک ماه به طول می‌انجامد، تصریح کرد: این دوره‌ها به منظور دستیابی به اهداف بزرگی از جمله تحقق تلاش‌های تولیت کل مسجدالحرام و مسجدالنبی در زمینه آموزش قرآن کریم و همچنین فعال ساختن نقش مسجدالحرام در خدمت به آموزش قرآن کریم برگزار می‌شود.

الذبیانی در ادامه افزود: علاوه بر این اهداف کلی، فراگیری و آموزش قرآن کریم، تعلیم تلاوت قرآن کریم به روش صحیح برای تمام افراد جامعه و همچنین آموزش صحیح حفظ، تلاوت، لحن و تفسیر از جمله دیگر اهداف این دوره‌ها است. به گفته وی در این دوره‌ها صلاحیت شرکت‌کنندگان پسر و دختر در این دوره‌ها نیز سنجیده شده و از آنها برای شرکت در محافل و دوره‌های پیشرفته دعوت به عمل می‌آید. از سویی تبادل تجربیات در زمینه روش‌های حفظ و مرور قرآن کریم، آشنایی با روش‌های جدید و همچنین پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان از جمله دیگر اهداف این دوره‌ها بیان شده است.

وی خاطرنشان کرد: دوره‌های حضوری و فشرده آموزش حفظ و مرور قرآن کریم نیز در راستای تلاش برای تبلیغ و معرفی دین اسلام و قرآن کریم به صورت شبانه‌روزی در مسجدالحرام برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha