طرح نشاط معنوی در ۱۸ بقعه متبرکه استان کرمانشاه برگزار می‌شود
کد خبر: 4153381
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳

طرح نشاط معنوی در ۱۸ بقعه متبرکه استان کرمانشاه برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: طرح نشاط معنوی در ۱۸ بقعه متبرکه و امامزادگان استان کرمانشاه به منظور ایجاد بهترین فرصت برای جوانان و نوجوانان در ایام اوقات فراغت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام میرزایی اوقاف کرمانشاه

حجت‌الاسلام مجید میرزایی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، اظهار کرد: طرح نشاط معنوی در ۱۸ بقعه متبرکه و امامزادگان استان کرمانشاه به منظور ایجاد بهترین فرصت برای جوانان و نوجوانان در ایام اوقات فراغت برگزار می‌شود.

وی افزود: ارتقاء روحیه و کسب مهارت‌های زندگی و کشف هویت اجتماعی همچنین آماده ورود به دنیای جدید اط قبول مسئولیت‌های اجتماعی از اهداف برگزاری طرح مذکور است.

حجت‌الاسلام میرزایی با اشاره به اینکه باید برای نسل جوان و نوجوان برنامه‌ریزی کرد، گفت: در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی طرح نشاط معنوی برای تقویت بنیه اعتقادی، دینی و ارزش‌های اسلامی اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: در استان کرمانشاه بقاع متبرکه مجری طرح نشاط معنوی امامزاده ابراهیم(ع) طاق بستان، حرم مطهر سیده فاطمه(س)، مسجد و زیارتگاه صاحب الزمان(عج) در شهر کرمانشاه، بقعه سلیمان بن داوود و احمدبن اسحاق(ره) شهرستان سرپل‌ذهاب، امامزاده علی اکبر(ع) و امامزاده حسن(ع) شهرستان اسلام آباد غرب، امامزاده احمد (ع) شهرستان سنقر، امامزاده خلیل الله (ع) گروس، امامزاده سید جمال الدین(ع)، امامزاده باقر(ع) گودین و امامزاده ابراهیم (ع) و امامزاده ابوالولی(ع) شهرستان کنگاور، بقعه سید جلال الدین(ع) کرم بست، بقعه ویس القرن(ره)، مسجد، امامزاده باقر(ع) بیستون امامزاده مهدی(ع) و امامزاده سید عبیدالله(ع) کوسه هجیج شهرستان پاوه است.

وی استفاده از روش‌های نوین آموزشی و معارفی غیر مستقیم، استفاده از ابزار‌های روز و جذاب همانند ظرفیت سالم فضای مجازی و ارتباط گیری موثر، زمینه‌سازی تربیت نسل جوان و نوجوان جهت کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه و مراکز افق، تقویت بنیه جسمی و ایجاد نشاط روحی با استفاده از برنامه‌های ورزشی و مهارت افزایی و توانمندسازی دانش آموزان در کلاس‌های طرح نشاط معنوی را از اهداف مهمی این برماه عنوان کرد و گفت: برگزاری اردو‌های فرهنگی و زیارتی، برگزاری کلاس‌های قرآن در رشته‌های مختلف روخوانی، برگزاری کلاس‌های احکام و آموزش آداب اسلامی و اجتماعی، روان خوانی، مفاهیم قرآن، مداحی، تواشیح و سرود، آموزش‌های رایانه‌ای، کلاس‌های نقاشی، خیاطی، گلدوزی، عروسک‌سازی، طراحی، نمدبافی، قالی‌بافی، خوشنویسی، برگزاری کلاس‌های هنری و ورزشی و ... از برنامه‌هایی است که در این طرح برای پسران و دختران در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار کرد: این طرح پیرو منویات مقام معظم رهبری مبنی بر بهره‌مندی از ظرفیت بقاع متبرکه به‌عنوان قطب‌های فرهنگی کشور از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه شاخص از پانزدهم تیرماه تا پایان مرداد ماه سال‌جاری ویژه دانش‌آموزان در رده‌های سنی ۸ تا ۱۸ سال با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در جوار آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha