غدیرخم یکی از رویدادهای بی‌بدیل تاریخ اسلام است
کد خبر: 4153310
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲

غدیرخم یکی از رویدادهای بی‌بدیل تاریخ اسلام است

امام‌جمعه چهاربرج گفت: واقعه غدیرخم یکی از رویدادهای بی‌بدیل تاریخ اسلام به شمار می‌رود، که هرگز فراموش نشده و ذره‌ای از اهمیت آن کم نمی‌شود.

حجت‌الاسلام اصغر جلالی، امام‌جمعه چهاربرجبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام اصغر جلالی، امام‌جمعه چهاربرج، امروز 16 تیر در جشن بزرگ روز غدیر، گفت: غدیرخم یکی از رویدادهای ‌بی‌بدیل تاریخ اسلام به شمار می‌رود، که با گذشت زمان هرگز فراموش نخواهد شد و ذره‌ای هم از اهمیت آن کم‌ نمی‌شود.

وی فرار سیدن عید سعید غدیرخم را به اقشار مختلف مردم و محبان اهل بیت(ع) تبریک گفت و افزود: درک پیام غدیر و بازتاب آن در بین نسل جدید یک وظیفه همگانی است، که در مواجهه با اهل بیت(ع) برعهده داریم.

امام‌جمعه چهاربرج ضمن ابراز خشنودی از اینکه هم‌اکنون در این شهرستان همگام با سراسر آذربایجان غربی و کل کشور برنامه‌های ویژه بزرگداشت این عید بزرگ در حال برگزاری است، ادامه داد: محتوایی که در این مراسم‌ها ارائه می‌شود، باید به معنای واقعی کلمه غنی باشد.

حجت‌الاسلام جلالی ضمن اشاره به اهمیت برنامه‌های بزرگداشت عید سعید غدیرخم، ادامه داد: این برنامه‌ها باید به قدری غنی، پربار و مفید باشد، که نوری از ایمان را در دل مخاطبان بتاباند و آنها را به تفکر وادار کند.

وی بر لزوم تامل پیرامون غدیر در کلام بزرگان، علما و امامان تاکید کرد، گفت: هرکسی مایل به درک عمیق این رویداد سرنوشت‌ساز و تاریخ‌ساز است، لازم است، فرمایشات بزرگان اسلام را مورد بررسی قرار دهد و پیرامون خطبه مهم غدیر مطالعه کند.

امام‌جمعه چهاربرج با بیان اینکه دشمنان اسلام و انقلاب درصدد هستند، این وقایع تاریخی از کتب و اذهان عمومی پاک شود، ادامه داد: بنابراین باید به عنوان یک مسلمان هوشیار باشیم و اجازه ندهیم به این خواسته شوم‌شان دست پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha