نمایش «ازدواج‌های امروزی و دیروزی» محصول مشترک ایران و عراق تولید می‌شود
کد خبر: 4153110
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸

نمایش «ازدواج‌های امروزی و دیروزی» محصول مشترک ایران و عراق تولید می‌شود

دبیر نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی و آیین‌های نمایشی زیویه گفت: نمایش ازدواج های امروزی و دیروزی کار مشترک گروه تئاتر پیوند سقز و گروه تئاتر کرکوک در حال تولید ، آماده سازی و اجرا در نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی و آیین‌های نمایشی زیویه است.

نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی و آیین‌های نمایشی زیویه

به گزارش ایکنا از کردستان، امیر زارع‌زاده، دبیر نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی و آیین‌های نمایشی زیویه امروز، 15 تیر نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی و آیین‌های نمایشی زیویه به صورت استانی برگزار می‌شود.

وی افزود: این نمایش به کارگردانی نژاد نجم، هنرمند نامدار عراق و بازی بازیگران گروه تئاتر پیوند سقز در روزهای ۲۳ و ۲۴ تیرماه در فضاهای تعبیه شده برای اجرای جشنواره تقدیم مردم فرهنگ دوست سقز و هنرمندان خواهد شد.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه و مستند زریبار با اشاره به اینکه اینگونه کارها می‌تواند آغازگر تعاملات بیشتر فرهنگی بین هنرمندان دو کشور همسایه باشد، بیان کرد: کارگردان این اثر نمایش را جهت اجرا در  جشنواره سقز و جشنواره‌های بین‌المللی تونس، کرکوک و امارات آماده می‌کند.

وی با تشکر از تمام کسانی که در حال آماده سازی جشنواره برای اجرایی باشکوه دارند، گفت: مدیر کل ارشاد اسلامی استان کردستان تمام تلاش و توان خود را جهت حضور گروه‌های اقلیم کردستان عراق به کار بسته است که با حضور این گروه‌ها، جشنواره‌ای پررونق و وزین‌تر را شاهد باشیم .

زارع‌زاده در پایان یادآور شد: نمایش ازدواج های امروزی و دیروزی کار مشترک گروه تئاتر پیوند سقز و گروه تئاتر کرکوک در حال تولید ، آماده سازی و اجرا در نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی و آیین های نمایشی زیویه است.

یادآور می‌شود؛ این جشنواره ۲۳ تا ۲۵ تیرماه در سقز با حضور هنرمندان استان و میهمانان فرهنگی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha